  • 1. Data: 2017-11-22 05:20:41
    Temat: "Termin przydatności do zużycia" Pb95 w baku !?
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    Witam.

    Zastanawiam się czy przypadkiem czegoś nie robię źle w swoim aucie?! :)

    Raz w miesiącu tankuje zbiornik Pb95 do pełna. Uzupełniam ok. 10-15l
    paliwa w 40l zbiorniku. Tyle zużyje mi instalacja LPG. Tak robię od ok.
    pół roku.

    Czy po jakimś czasie w zbiorniku nie zrobi się z tego jakiś "mazut" albo
    inny szlam-paliwowopodobny?! :)

    Auto francuskie także wskaźnik poziomu paliwa to jest totolotek. Nie da
    się na tym jeździć. Chip z montażem to ok. 200-300PLN u gazownika
    (trochę szkoda :/) Zastanawiam się czy dmuchane, chuchane, trzymane pod
    kocem autko czasami pewnego dnia szlak nie trafi bo poleci "stare"
    paliwo i wszystko szlak trafi :/

  • 2. Data: 2017-11-22 07:34:18
    Temat: Re: "Termin przydatności do zużycia" Pb95 w baku !?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Czy po jakimś czasie w zbiorniku nie zrobi się z tego jakiś "mazut" albo
    > inny szlam-paliwowopodobny?! :)

    Nie :-D

    Dokładnie na odwrót, jakbyś zostawił auto z niewielką ilością nie
    używane to z PB95 może coś tam się wody (z tego co odparuje) się
    wytrącić. Jak bak pełny, to nie ma gdzie parować.

  • 3. Data: 2017-11-22 09:21:43
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 22.11.2017 o 07:34, Mateusz Bogusz pisze:

    > Dokładnie na odwrót, jakbyś zostawił auto z niewielką ilością nie
    > używane to z PB95 może coś tam się wody (z tego co odparuje) się
    > wytrącić. Jak bak pełny, to nie ma gdzie parować.

    OK. Inne składowe nie wytracą/rozwarstwią się?

    Tak mi się skojarzyło... tutaj akurat jest ON.

    https://www.youtube.com/watch?v=jpwBlqvPtZA

  • 4. Data: 2017-11-22 09:51:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 22 Nov 2017 07:34:18 +0100, w <ov35pa$kc8$1@node1.news.atman.pl>, Mateusz
    Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):

    > Dokładnie na odwrót, jakbyś zostawił auto z niewielką ilością nie
    > używane to z PB95 może coś tam się wody (z tego co odparuje) się
    > wytrącić. Jak bak pełny, to nie ma gdzie parować.

    W lecie tankuje się tyle ile trzeba, może do połowy.
    W zimie do pełna, aby nie skraplało się.

    I wystarczy, nie ma się co rozwodzić nad tematem.

  • 5. Data: 2017-11-22 11:31:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LinFanQri" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >ok. pół roku.
    >Czy po jakimś czasie w zbiorniku nie zrobi się z tego jakiś "mazut"

    Mialem kiedys LPG, ale zapalalem na gazie i potrafilem benzyny nie
    uzywac przez kilka miesiecy wcale.

    Raz w trasie gdzies pod Wieluniem widze tania benzyne, to zatankowalem
    do pelna.
    Pare miesiecy pozniej pojechalem na benzynie ... silnik zaczal dziwny
    odglos wydawac.
    Jakby ktos igly wysypywal. Mysle, ze to spalanie stukowe bylo, ale
    jakies dziwne.

    Dolalem denaturatu (podnosi oktany), troche wypalilem, chyba
    zatankowalem troche nowej.
    Pare miesiecy pozniej przelaczam na benzyne ... auto nie bardzo chce
    jechac, dlawi sie itp.

    Po dluzszej walce (:-) okazalo sie, ze filtr paliwa mam zaklejony
    jakas galaretowata substancja.
    Z benzyny chyba pochodzila, ale przypominam, ze to zla benzyna byla
    :-)

    Wiki tez cos pisze o gumowatosci
    https://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline#Stability

    Ale to po pol roku, mysle ze twoj styl jest bezpieczny.

> [...]
    >pod kocem autko czasami pewnego dnia szlak nie trafi bo poleci
    >"stare" paliwo i wszystko szlak trafi :/

    ale jakie stare - na naszych drogach to po kilometrze masz wymieszane
    :-)

    J.

  • 6. Data: 2017-11-22 11:42:02
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    >
    > Ale to po pol roku, mysle ze twoj styl jest bezpieczny.

    > ale jakie stare - na naszych drogach to po kilometrze masz wymieszane :-)

    pomijając drogi- pompa go cały czas miesza- no chyba, że dorobione
    odłączanie

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 7. Data: 2017-11-23 10:53:06
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 22.11.2017 o 05:20, LinFanQri pisze:

    > Pb95
    Panie, ołowiu to już dawno w benzynie nie ma. ;]

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk