  • 51. Data: 2013-03-06 00:30:00
    Temat: Re: To sobie pojeździł
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 05 Mar 2013 23:25:12 +0100, scobowski napisał(a):

    > Rzadko piszę: "nie umiemy - jako naród- jeździć" ?
    > No nie umiemy.
    > Jak się nie da wyedukować, to trzeba tresować.Taki naród :)

    Bezpieczna jazda samochodem to nie tyle kwestia umiejętności praktycznych
    prowadzenia pojazdu co po prostu wiedzy i to tej raczej teoretycznej z
    dziedziny statystyki i psychologii, a nie kręcenia kierownicą i hamowania
    lewą nogą.

    Z punktu widzenia kierowcy, sytuacje niebezpieczne na drodze to rzecz tak
    rzadka, że wręcz niezdarzająca się. Tu nie ma możliwości nabyć
    doświadczenia mając jedno życie.

    Klucz do bezpiecznej jazdy to zrozumienie zjawiska, no albo faktycznie
    tresura. Niemniej pierwszy wariant jest zdrowszy.

    > Jak się okazało, że na egzaminach na PJ trzeba trochę pomyśleć - zrobiła
    > się wrzawa: naród od myślenia odwykły, co tu począć?

    Z tego co mi wiadomo, to niestety nie o myślenie chodzi w tych nowych
    egzaminach.

  • 52. Data: 2013-03-06 09:28:21
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2013-03-05 23:31, scobowski pisze:

    > Właśnie nie odróżniasz nieuchronności kary od państwa policyjnego.
    > Jesteś jednym z tych, dla których powstały takie dziadostwa jak straże
    > wiejskie i ITD?

    Kolejny raz czytam, że jak coś komuś nie pasuje, to wina PO, inwigilacja
    i "chcą nas śledzić"...
    Ja nie chcę państwa policyjnego, tylko skutecznego karania za
    niebezpieczne wykroczenia (za "bezpieczne", jak parkowanie jak ciota
    też). Idea działania SG i ITD jest słuszna, tyle że "używanie" ich przez
    samorządy i MF jako maszynki do zarabiania pieniędzy spychają działania
    na złą drogę.

    > Jedziesz, nie szkodzisz, nie rzucasz się w oczy? Miły pan milicjant
    > pozdrowi cie na skrzyżowaniu :P
    > Zawracałeś Beemką, ale "systemy zawiodły", beema poniosła cię przy 6km/h
    > i przypierdoliłeś w murek jak jedna z grupowych gwiazd? Stwarzasz
    > zagrożenie dla siebie i innych, należy usunąć cię skutecznie z dróg
    > publicznych.
    > Ot, co.

    Dla mnie tak to powinno działać. Zobacz w Niemczech, Austrii - państwa
    policyjne? Chyba nie. Ale jak zaczniesz coś wywijać na drodze, to zjawia
    się radiowóz i nie ma zmiłuj.

    > A prewencja (szkolenia, ograniczenia, nadzór, np. rodzicielski nad
    > młodocianym driverem) ma tę zaletę, że przedłuża się interwały pomiędzy
    > "wpadkami".

    I to ja niby chcę państwa policyjnego, a to ty zabraniasz posiadania
    mocnych samochodów pewnym ludziom już z góry. Niech ma BMW V12 - dopóki
    jedzie rozsądnie, to nie ma problemu. Tak samo, jak można mieć nóż, pić
    alkohol... Uprzedzając - broń palna to inna sprawa, bo nie służy do
    niczego innego poza zabijaniem.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 53. Data: 2013-03-06 09:43:15
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2013-03-05 20:57, PiteR pisze:

    > Nieszczęśliwa ta ulica. Co rusz ktoś owinięty na drzewie lub na
    > latarni. Długie łuki ciągnące do rowu.

    > http://goo.gl/maps/a4tM6

    No dobra, ale ile trzeba grzać, żeby z takiego łuku wylecieć? 150 km/h?
    A to nie jest zabudowany?

    Pozdr,

  • 54. Data: 2013-03-06 10:10:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 05 Mar 2013 23:25:12 +0100, scobowski

    > No nie umiemy.

    Zależy co rozumieć przez "umiemy". Jeździć umiemy, problem w tym, że część
    przy tym nie myśli -- w większości jest to wynik samolubstwa. Weźmy tego
    pacjenta: http://www.youtube.com/watch?v=refRtnUDX7Q

    Zamiast blokować pas na zakazie zatrzymywania, mógł się zatrzymać chwilę
    wcześniej, albo nieco później, gdzie są wyłączone z ruchu pasy (budowa).
    Ale po co? Niech inni się martwią.

    BTW Zanim mu prawie w dupę nie wjechałem na wiadukcie, to nie zwróciłem
    uwagi na wcześniejsze wyczyny. Dopiero przy montowaniu filmu zauważyłem jak
    jechał. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 55. Data: 2013-03-06 13:05:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Ja w sprawie formalnej.

    On Tue, 5 Mar 2013, scobowski wrote:

    > przyłapie na błędzie - a potem idzie do pierdla na 10 lat,
    > spłacając szkody pracując w Zk :)

    Mam proste pytanie - kto za tę pracę zapłaci?
    Przestrzegam, że kolejne pytanie (czy prowadzisz firmę)
    jest oczywiste ;)

    > Tez byłem młody i gniewny.

    A teraz doszedłeś do poziomu prostych rozwiązań :D

    pzdr, Gotfryd

  • 56. Data: 2013-03-06 21:37:06
    Od: scobowski <s...@i...pl>

> [...]
    > Przestrzegam, że kolejne pytanie (czy prowadzisz firmę)
    > jest oczywiste ;)

    > A teraz doszedłeś do poziomu prostych rozwiązań :D

    Masz rację. Powieśmy ich wszystkich :)

  • 57. Data: 2013-03-06 22:55:31
    Temat: Re: To sobie pojeOdzi3
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

    Użytkownik "tá´Ź" <tá´Ź> napisał w wiadomości

    > W drzewo bokiem to nie jest "byle jebnięcie".

    no jak jezdzil bokiem bo czteroslad to jak mial jebnac :D
    :p

  • 58. Data: 2013-03-06 23:57:13
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 06.03.2013 09:28, LEPEK wrote:
    > Uprzedzając - broń palna to inna sprawa, bo nie służy do
    > niczego innego poza zabijaniem.

    To akurat trafiłeś kulą w płot - spora część broni w Polsce służy jednak
    celom sportowym. Ta służąca zabijaniu służy głównie do regulowania stanu
    zwierzyny coby szkód nie robiła, pod koła nie wpadała i przerabianiu jej
    na żywność.

    A i przepisy się zmieniły - wstępujesz do klubu sportowego, zdajesz
    egzamin i o ile nie oblejesz psychotestów to masz PRAWO (a nie uznaniowo
    przez policję) do uzyskania pozwolenia.

    Michoo

  • 59. Data: 2013-03-07 10:26:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Mar 2013, scobowski wrote:

    > Masz rację. Powieśmy ich wszystkich :)

    No właśnie, nie ma lekko :]
    Bo każdemu patrzącemu z boku wydaje się słuszne "więźniowie
    powinni pracować". Część wieźniów zresztą by chciała.
    (pomijając zupełnie absurdalne sytuacje, kiedy to obywatele
    PRL usiłowali dać się zamknąć w Szwecji za przestępstwo, aby
    tamże odsiadywać wyrok - był "gwarantowany obowiązek pracy")
    Pytaniem jest, kto ma za to zapłacić, bo pilnowanie kosztuje.
    Od starożytności do średniowiecza jakiś zakres prac znajdowano,
    raczej dla "skazanych na skrócenie życie", od galer do kamieniołomów
    w jakiejś dziurze w ziemi. Ale zdaje się z "normalnymi" więźniami
    tak samo był kłopot.

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2013-03-07 10:48:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
> [...]
    >PRL usiłowali dać się zamknąć w Szwecji za przestępstwo, aby
    >tamże odsiadywać wyrok - był "gwarantowany obowiązek pracy")

    Nie wiem czy obowiazek czy mozliwosc - dosc ze swietnie placili, jak
    na komunistyczne czasy :-)

> [...]
    >raczej dla "skazanych na skrócenie życie", od galer do kamieniołomów
    >w jakiejś dziurze w ziemi. Ale zdaje się z "normalnymi" więźniami

    Ja tam nie wiem, ale wtedy za kradziez wieszano, i problemu nie bylo
    :-)

    J.