  • 61. Data: 2013-03-07 11:24:14
    Temat: Re: To sobie pojeździł
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 07.03.2013 10:48, J.F wrote:

    > Ja tam nie wiem, ale wtedy za kradziez wieszano, i problemu nie bylo :-)

    W sensie, ze nie kradli? Nie było "profesjonalnych złodziei"? Nie było
    całych band?

    Michoo

  • 62. Data: 2013-03-07 11:44:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 7 Mar 2013 10:26:35 +0100, Gotfryd Smolik news

    > Część wieźniów zresztą by chciała.

    Chcieliby, bo zarobioną kasę chowają do kieszeni. Zarabiają na siebie, a
    nie np. na ofiary wypadku który spowodowali, bo sąd odszkodowanie obniża
    10x w stosunku do potrzeb poszkodowanego.

    > Pytaniem jest, kto ma za to zapłacić, bo pilnowanie kosztuje.

    Przecież ci więźniowie często SAMI wychodzą na przepustki. W czym zatem
    problem (i różnica) aby strażnik siedzący na krześle i czytający "Na żywo"
    pod celami, ruszyłby ze strzelbą i pilnował więźniów przy pracy?

    --
    Pozdor Myjk

  • 63. Data: 2013-03-07 14:46:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Mar 2013, Myjk wrote:

    > Przecież ci więźniowie często SAMI wychodzą na przepustki.

    Ale do tego nie trzeba szkolenia BHP, narzędzi, ubrań roboczych,
    rejestracji w ZUS...

    > W czym zatem
    > problem (i różnica) aby strażnik siedzący na krześle i czytający "Na żywo"
    > pod celami, ruszyłby ze strzelbą i pilnował więźniów przy pracy?

    W tym, że trzeba znaleźć chętnego, który mając do wyboru "wolny
    rynek" będzie CHCIAŁ zatrudnić tych więźniów.
    Dlatego sygnalizowałem pytanie z odwodu - czy stawiający tezy
    prowadzi DG. Jak nie prowadzi to niech zacznie, a jak prowadzi,
    to niech powie ilu więźniów zatrudnia i ilu więzieniom oferował
    pracę.
    W tym problem!

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2013-03-07 16:49:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
> [...]
    >prowadzi DG. Jak nie prowadzi to niech zacznie, a jak prowadzi,
    >to niech powie ilu więźniów zatrudnia i ilu więzieniom oferował

    W tym, albo i nie w tym.
    Znam przypadek gdy chetny do zatrudnienia sie znalazl.
    Zachcianki pokryly sie z wyposazeniem wieziennych warsztatow i do
    zatrudniania doszlo.
    Jakosc byla przyzwoita i satysfakcjonowala chetnego, wiezienie nie
    bylo pazerne, straznicy nie kradli.

    I tylko jeden maly kruczek - wiezniom wolno zaplacic minimalna stawke
    krajowa.
    Pracodawcy to oczywiscie nie zniechecalo, ale mogl sobie pozwolic na
    wiecej.
    Tylko ze nie wolno.

    I tak sie zastanawialem, czego to ma tych wiezniow nauczyc:
    a) nie kradnij, ciezko pracuj, a i tak ci nawet na papierosy nie
    starczy :-)

    b) no widzisz, jakbys nie kradl/nie gwalcil/nie jezdzil po pijaku, to
    bys teraz dostawal 1200, a nie marne 800zl.

    J.

  • 65. Data: 2013-03-07 21:35:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 07 Mar 2013 11:24:14 +0100, Michoo napisał(a):

    > W sensie, ze nie kradli? Nie było "profesjonalnych złodziei"? Nie było
    > całych band?

    Nie, w sensie ze trzeba bylo doplacac do wiezniow :-)

    J.

  • 66. Data: 2013-03-08 09:35:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Mar 2013, J.F wrote:

    > I tylko jeden maly kruczek - wiezniom wolno zaplacic minimalna stawke
    > krajowa.

    A to jest chyba trudne do zrozumienia.
    Chyba że miało na celu zablokowanie możliwości wypłacania więźniowi
    'pensji' w wysokości prezesa Polskiej Miedzi.

    pzdr, Gotfryd