  • 1. Data: 2009-06-17 21:10:09
    Temat: Transfer po kablu między kompami...
    Od: "Spili" <s...@f...ciachto.pl>

    Hej,

    Mam połączone ze soba 2 kompy.
    Stacjonarny z Vistą 64 i Laptopa z XP Pro.

    Są połączone przez modemo/router DSL kablem.

    Czy transfer plików pomiędzy kompami po kablu przez router z prędkością max
    10 MB/s jest ok czy mam cos źle gdzies poustawiane.

    Pozdrawiam,
    Spili,

  • 2. Data: 2009-06-17 21:16:19
    Temat: Re: Transfer po kablu między kompami...
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Spili napisała na pl.comp.pecet:

> [...]
    >
    > Czy transfer plików pomiędzy kompami po kablu przez router z
    > prędkością max 10 MB/s jest ok czy mam cos źle gdzies poustawiane.

    100 Mbitów /8 = 12,5MB
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bajt

    Czyli chyba okej ;)

    Marcin Kocur

  • 3. Data: 2009-06-17 21:41:31
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Spili" <s...@f...ciachto.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy transfer plików pomiędzy kompami po kablu przez router z prędkością
    > max 10 MB/s jest ok czy mam cos źle gdzies poustawiane.

    Nawet jesli oba kompy mają sieciówki 1Gbit, to jesli podłączysz je do
    switcha 100 Mbit (każdy router ma wbudowany switch albo 100 albo 1000), to w
    efekcie otrzymasz transfer 100 Mbit, czyli max ~12MB/s.
    Chyba że router jest 1000, to znaczy że problem jest gdzie indziej (np.
    sieciówka w którymś kompie jest tylko 100 Mbit albo kabel jest badziewny).
    Chyba że nie chodziło ci o 10MB, a o 10Mbit - to z reguły oznacza że w
    opcjach którejś sieciówki wymuszono połączenie 10Mbit.

  • 4. Data: 2009-06-17 22:46:01
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Marcin Kocur" <m...@g...com.wytnij> napisał w wiadomości

    > 100 Mbitów /8 = 12,5MB
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Bajt
    >
    > Czyli chyba okej ;)

    Jak najbardziej ok
    Poniewaz w pakietach tcp/ip jest kupa informacji dotyczacych transmisji, a
    kolega pewnie liczy tylko dane, ktore przekopiowal, wiec od tej wartosci
    trzeba odjac (srednio kilkanascie procent) danych, ktore zapewniaja
    poprawnosc transmisji. Takze 10MB/s jest normalna predkoscia na laczach
    ethernet 100Mbit.

    Pozdrawiam
    Michal