  • 1. Data: 2009-06-17 15:19:46
    Temat: montowanie wentylatorów obudowy
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Cześć,

    Jeszcze nigdy nie montowałem wentylatorów w obudowie, a teraz chyba
    będzie to konieczne, bo TDP planowanej karty graficznej wzrośnie ze 110
    do 216 W, więc chciałbym prosić o poradę. Mam obudowę Chieftec Dragon
    DX 01 (wielka buda midi tower), która ma z boku dwie 8-centymetrowe
    kratki bez żadnego mocowania, w tym jedną nad kartą graficzną. Czy coś
    takiego:
    http://zenfist.pl/noctua-nfr8-wentylator-80mm-p-1309
    .html
    da się tam zamontować? Jak to się robi? Może polecicie coś tańszego i
    bardzo cichego do zamocowania przy bocznej kratce?

    Drugi wentylator powinien być chyba z przodu, wdmuchiwać powietrze? Z
    przodu jest jakieś mocowanie, ale nie za bardzo wiem czy wszystko się w
    nim elegancko zamontuje.

    Będę wdzięczny za porady,

    Dzięki i pozdrawiam,
    Leszek

  • 2. Data: 2009-06-17 16:01:05
    Temat: Re: montowanie wentylatorów obudowy
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Wed, 17 Jun 2009 17:19:46 +0200, Leszek napisał(a):

> [...]
    > do 216 W, więc chciałbym prosić o poradę. Mam obudowę Chieftec Dragon
    > DX 01 (wielka buda midi tower), która ma z boku dwie 8-centymetrowe
    2x 80mm z przodu
    2x 92mm z lewej
    1x 120mm z tyłu

> [...]

    > da się tam zamontować? Jak to się robi? Może polecicie coś tańszego i
    > bardzo cichego do zamocowania przy bocznej kratce?
    Wycięte z:
    http://forum.purepc.pl/kupic-f59/Zestawy-Komputerowe
    -Na-Czerwiec-2009r-t247005.html

    80mm
    Tacens Aura Pro - 35 zł
    Xthermal BFT 80 Pro - 35 zł

    92mm
    SilentiumPC Zephyr 92 - 20 zł
    Tacens Aura 9cm - 30 zł
    Fander FX92 - 30 zł

    120mm
    SilentiumPC Zephyr 120 - 20 zł
    Tacens Aura Pro 12cm - 40 zł
    Tacens Ventus - 40 zł
    Xthermal BFT 120 Pro - 45 zł

    > Drugi wentylator powinien być chyba z przodu, wdmuchiwać powietrze? Z
    > przodu jest jakieś mocowanie, ale nie za bardzo wiem czy wszystko się w
    > nim elegancko zamontuje.
    >
    > Będę wdzięczny za porady,
    Z tyłu montujesz jeden 120mm wyciągający powietrze. Z przodu (i z boku
    jeżeli bęszie się jeszcze grzał) wentylator(y) zasysające powietze do
    obudowy. Montujesz na śrubach lub kołkach silikonowych (są w zestawie -
    śruby napewno)

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2009-06-17 16:20:48
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    MarcinCz pisze:

> [...]
    > jeżeli bęszie się jeszcze grzał) wentylator(y) zasysające powietze do
    > obudowy. Montujesz na śrubach lub kołkach silikonowych (są w zestawie -

    Dzięki, ale w takim razie zamontuję jeden z przodu i jeden z tyłu - 5 to
    imho przesada.

    Pozdro,
    Leszek

  • 4. Data: 2009-06-17 16:34:56
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Leszek" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dzięki, ale w takim razie zamontuję jeden z przodu i jeden z tyłu - 5 to
    > imho przesada.

    http://icrontic.com/articles/pc_airflow_heat_cooling
    _guide

  • 5. Data: 2009-06-17 16:50:57
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 17 Jun 2009 18:20:48 +0200, Leszek napisał(a):

    > Dzięki, ale w takim razie zamontuję jeden z przodu i jeden z tyłu - 5 to
    > imho przesada.

    A 66?
    http://www.techlivez.com/2007/11/prostreet-modded-pc
    -case-with-66-fans/

    --
    GLaF

  • 6. Data: 2009-06-17 21:03:38
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    Leszek jest autorem poniższej notatki:

    > Dzięki, ale w takim razie zamontuję jeden z przodu i jeden z tyłu - 5 to
    > imho przesada.

    teoretycznie masz rację, ale nadmuch z boku na kartę czyni czasem cuda w
    dziedzinie zbijania temperatury. BTW w tej budzie mam Tacensa Aura 120mm
    jako wyciąg z tyłu i jest bardzo cichutki.

    --
    _____