  • 1. Data: 2020-02-22 19:02:24
    Temat: Transformator do halogenów - dlaczego tak
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Wpadł mi ręce transformator do halogenów, taki całkiem
    tradycyjnym toroidalny, 200 VA. Dlaczego uzwojenie wtórne jest robione
    podwójnym drutem ? Czyżby ze względów technologicznych, tzn. drut o 2x
    większym przekroju źle się nawija ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2020-02-22 21:52:03
    Temat: Re: Transformator do halogenów - dlaczego tak
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-02-22 o 19:02, PeJot pisze:
> [...]
    > tradycyjnym toroidalny, 200 VA. Dlaczego uzwojenie wtórne jest robione
    > podwójnym drutem ?  Czyżby ze względów technologicznych, tzn. drut o 2x

    Zwykle jest pojedynczym nawijane nawet przy większych mocach.
    Opisany jest jako 1x12V?
    Może to jest 2x12V?
    Indela transformator czy innej firmy?

    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2020-02-22 22:54:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Saturday, February 22, 2020, 7:02:24 PM, you wrote:

> [...]
    > tradycyjnym toroidalny, 200 VA. Dlaczego uzwojenie wtórne jest robione
    > podwójnym drutem ? Czyżby ze względów technologicznych, tzn. drut o 2x

    Bardzo źle się nawija. Takie przekroje tylko szydłem a tu łatwo o
    przetarcie izolacji.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2020-02-23 09:08:14
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Bardzo źle się nawija. Takie przekroje tylko szydłem a tu łatwo o
    > przetarcie izolacji.

    OK, THX za zaspokojenie ciekawości.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2020-02-26 18:37:32
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Bardzo źle się nawija. Takie przekroje tylko szydłem a tu łatwo o
    > przetarcie izolacji.

    OK, naczytałem się jakie to toroidy są zaje#$&$ste, ale jakoś w
    przemyśle, w maszynach, do zasilania sterowania ( 400/24 V ) raczej ich
    nie widuję. Dominują zwykłe transformatory na rdzeniu EI i to spawane.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2020-02-27 10:04:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    > OK, naczytałem się jakie to toroidy są zaje#$&$ste, ale jakoś w
    > przemyśle, w maszynach, do zasilania sterowania ( 400/24 V ) raczej ich
    > nie widuję. Dominują zwykłe transformatory na rdzeniu EI i to spawane.

    Bo są tańsze. Chińczycy zawalają rynek tanim towarem o prostszej
    technologii.

    Poza tym - w przemyśle rozmiar transformatora nie ma tak dużego
    znaczenia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2020-03-07 01:25:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Bo są tańsze. Chińczycy zawalają rynek tanim towarem o prostszej
    > technologii.

    Poza tym szczelinować można, albo wykorzystać obie kolumny zewnętrzne
    osobno. Wykorzystanie okna też jest lepsze.

    Pozdrawiam, Piotr