  • 51. Data: 2018-04-16 20:03:39
    Temat: OT: Regres
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > BTW lista rekordzistow: https://www.scigacz.pl/Pijany,nastolatek,bez,prawa,j
    azdy,na,motocyklu,i,bez,OC,oto,polscy,rekordzisci,re
    gresow,UFG,31057.html

    "(...) A może jeździsz pod wpływem alkoholu, albo _nie masz aktualnych
    badań technicznych_? Jeżeli tak, to możesz znaleźć się na tej liście(...)"

    Coś się zmieniło czy to babol w artykule? Od kiedy brak przeglądu jest
    podstawą do regresu?

  • 52. Data: 2018-04-16 20:48:45
    Temat: Re: OT: Regres
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-04-2018 o 20:03, sirapacz pisze:

> [...]
    > badań technicznych_? Jeżeli tak, to możesz znaleźć się na tej liście(...)"
    >
    > Coś się zmieniło czy to babol w artykule? Od kiedy brak przeglądu jest

    Jeśli stan techniczny był przyczyną wypadku.....

  • 53. Data: 2018-04-16 21:25:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 16 Apr 2018 20:48:45 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Jeśli stan techniczny był przyczyną wypadku.....

    Nie ma znaczenia.
    Lista podstaw do regresu jest zamknięta i wymieniona w ustawie - alkohol,
    kradziony pojazd, brak uprawnień, szkoda celowa.
    I co ciekawe - samo wystąpienie krótegoś z tych kryteriów, nawet jeśli nie
    miało wpływu na powstanie szkody, wystarczy do skutecznego regresu od
    sprawcy.

  • 54. Data: 2018-04-17 18:57:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-04-2018 o 21:25, Tomasz Pyra pisze:

    > Nie ma znaczenia.
    > Lista podstaw do regresu jest zamknięta i wymieniona w ustawie - alkohol,
    > kradziony pojazd, brak uprawnień, szkoda celowa.

    Nie ma rażącego niedbalstwa?

  • 55. Data: 2018-04-18 00:41:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 17 Apr 2018 18:57:51 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nie ma rażącego niedbalstwa?

    Jeśli chodzi o OC to nie ma - jedynie celowe spowodowanie szkody.
    Jakieś takie wykręty za "brak przeglądu" tylko w AC.

  • 56. Data: 2018-04-18 13:08:50
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    czyli dobrze kojarzyłem a autor artykułu pieprzy... już myślałem, że się
    przepisy w międzyczasie zmieniły:)

  • 57. Data: 2018-04-18 14:46:12
    Temat: Re: Trochę nietypowo, skuter potrzebny od zaraz :)
    Od: Matt <m...@g...com>

    On Saturday, April 14, 2018 at 6:56:50 AM UTC+2, Kris wrote:

    > Dlatego podlinkowałem auta nie wymagajace PJ

    Na te microcary potrzeba prawka AM. Bez PJ tylko motorowery.

    --
    Regards
    Matt