  • 1. Data: 2018-04-12 21:15:38
    Temat: Trochę nietypowo, skuter potrzebny od zaraz :)
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Sorki, ale motocykle chyba umarły, jak większość grup, więc nie bardzo
    wiem gdzie wiarygodnie zapytać.

    Potrzebuję kupić "od ręki" skuter dla kobiety bez PJ. Kryteria
    najważniejsze to jakość/wygoda/trwałość, dopiero później cena. Może ktoś
    używa i może polecić jakiś model? Kobieta niezbyt duża, przejazdy do
    pracy z małą torbą, powiedzmy 2x10km dziennie.

    THX.
    Irek.N.

  • 2. Data: 2018-04-12 21:56:45
    Temat: Re: Trochę nietypowo, skuter potrzebny od zaraz :)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-04-12 o 21:15, Irek.N. pisze:
> [...]
    > używa i może polecić jakiś model? Kobieta niezbyt duża, przejazdy do
    > pracy z małą torbą, powiedzmy 2x10km dziennie.

    Tylko nie kupuj Zippów (oryginalnie - Wangye). Mam taki - więcej stoi w
    serwisie niż jeździ. Nie wymieniona była jeszcze rama, koła i plastiki.
    T.

  • 3. Data: 2018-04-12 22:09:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.04.2018 o 21:15, Irek.N. pisze:
> [...]
    >
    > Potrzebuję kupić "od ręki" skuter dla kobiety bez PJ. Kryteria
    > najważniejsze to jakość/wygoda/trwałość, dopiero później cena.
    Kolega jeździ skuterem Kymco i niedawno kupił podobny żonie. Twierdzi,
    że są niezawodne, nie korodują. Przy tym oszczędne i wygodne.
    Chwalił też silniki dwusuwowe, jako bardziej dynamiczne.
    Jacek

  • 4. Data: 2018-04-12 22:58:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > używa i może polecić jakiś model? Kobieta niezbyt duża, przejazdy do
    > pracy z małą torbą, powiedzmy 2x10km dziennie.

    Jak dla kobiety, to może Vespa?

  • 5. Data: 2018-04-13 08:44:26
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

> [...]
    > używa i może polecić jakiś model? Kobieta niezbyt duża, przejazdy do
    > pracy z małą torbą, powiedzmy 2x10km dziennie.

    a może takie cudactwo:

    https://www.otomoto.pl/oferta/barton-energy-skuter-e
    lektryczny-raty-transport-0zl-gliwice-ID6zukBS.html

    W tym przypadku trwałośc moze mieć potencjał, o ile sprzedawca ma w
    ofercie akumulatory. może poszukaj takich pojazdów?

    ToMasz

  • 6. Data: 2018-04-13 14:34:30
    Od: l...@g...com

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2018 21:15:42 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:
> [...]
    > używa i może polecić jakiś model? Kobieta niezbyt duża, przejazdy do
    > pracy z małą torbą, powiedzmy 2x10km dziennie.

    Piaggio Liberty z 2012 roku, około 15 kkm nalotu i żadnych problemów poza regularną
    konserwacją.

    Podstawą wygodnej, bezpiecznej i komfortowej jazdy są duże koła (nie patrz na żadne
    chińczyki na małych kółkach z grubaśnymi oponami) - jak kobitka zaliczy dziurę, to
    przynajmniej ma szanse, że jej kierownicy z rąk nie wyrwie i szlifa nie zaliczy ;-)

    Wszystko oczywiście w granicach rozsądku ;-)

    No i blokadę z 50 ccm zdjąć, żeby drogi nie blokowała :P

  • 7. Data: 2018-04-13 15:14:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, April 13, 2018 at 2:34:32 PM UTC+2, l...@g...com wrote:

    > No i blokadę z 50 ccm zdjąć, żeby drogi nie blokowała :P

    z jednej strony sensowne (z blokada to nawet mniej bezpiecznie, bo wszyscy
    wyprzedzaja), z drugiej wtedy jest to juz motocykl i jazda bez PJ OC...
    grozi regresem w razie powaznego wypadku

    BTW lista rekordzistow: https://www.scigacz.pl/Pijany,nastolatek,bez,prawa,j
    azdy,na,motocyklu,i,bez,OC,oto,polscy,rekordzisci,re
    gresow,UFG,31057.html

  • 8. Data: 2018-04-13 15:28:59
    Od: l...@g...com

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2018 15:14:38 UTC+2 użytkownik WS napisał:

> [...]
    >
    > BTW lista rekordzistow: https://www.scigacz.pl/Pijany,nastolatek,bez,prawa,j
    azdy,na,motocyklu,i,bez,OC,oto,polscy,rekordzisci,re

    Po zdjęciu blokady ryzyko uczestnictwa w jakimkolwiek (a zwłaszcza poważnym)
    wypadku/kolizji znacząco spada (bo jak napisałeś, nie wszyscy już wyprzedzają...) - a
    zdjętej blokady przecież nie widać, więc...

    No i jak wcześniej wspomniałem - jeździć w granicach rozsądku (podobno kobiałki są
    bardziej rozsądne od samców - więc tym bardziej można zdjąć).

    Co do rekordzistów z linka - jak ktoś jeździ nawalony, bez OC i potrafi wydziergać
    takie kwiatki na drodze - to obecność lub brak blokady na 50 ccm ma naprawdę
    marginalne znaczenie ;-)

  • 9. Data: 2018-04-13 15:50:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2018 15:29:01 UTC+2 użytkownik l...@g...com napisał:

    >- a zdjętej blokady przecież nie widać, więc...

    Przy powaznieszym wypadku juz moga sprawdzic... np. ja stalem na moto przy prawej
    krawedzi jezdni, wjechal mi w d... nawalony (ponad 2 prom) kierowca samochodem.
    Policja zabezpieczyla moj motocykl do badania przez rzeczoznawce, za 2-3 dni dostalem
    info, ze jest wszystko jest OK (a raczej bylo, bo moto do kasacji) i moge go odebrac
    z policyjnego parkingu.

    WS

  • 10. Data: 2018-04-13 16:04:14
    Od: l...@g...com

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2018 15:50:29 UTC+2 użytkownik WS napisał:

> [...]
    info, ze jest wszystko jest OK (a raczej bylo, bo moto do kasacji) i moge go odebrac

    No ale to są promile sytuacji - całe stada skuterków śmigają bez blokady i nic się
    nie dzieje - poza tym, jak mówiłem, tego nie widać.

    Zawsze można się tłumaczyć (zwłaszcza przy sprzęcie z drugiej lub kolejnej ręki), że
    taki już był :P

    Albo że z fabryki taki wyjechał, bo kogoś na taśmie oczy bolały na widok kastracji
    sprzętu.

    Bo tak naprawdę to jest psucie przemyślanej konstrukcji jakiegoś inżyniera...

    IMO - kwestia nie do udowodnienia, a za działanie nieumyślne wysokiej kary nie dają
    :P