  • 81. Data: 2017-02-22 01:54:41
    Temat: Re: Trudno wszystko przewidzieć
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 lutego 2017 19:29:21 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Tylu Szwedow przyjezdza, czy w Kopenhadze mieszka sie najlepiej, bo
    > mozna w Szwecji pracowac ?

    I jedno, i drugie, i jeszcze wiele innych czynników.

    > A w tym czasie gdzie mieszkaja ?

    Na zadupiach, w Szwecji, nieżonate młodziaki wynajmują jedno mieszkanie na spółkę z
    kolesiami, różne pomysły ludzie mają.

    > Ja tam nie wiem, czy to nazwac kapitalem spolecznym czy socjalizmem
    > :-)

    To akurat nie ma nic wspólnego ani z kapitałem społecznym, ani z socjalizmem.
    Niezawodnie używasz pojęć których nie rozumiesz: kapitalizm, demokracja, kapitał
    społeczny, socjalizm. Ciekaw jestem czym się jeszcze popiszesz.

    > No coz, jesli czynsz pokrywa koszty, to moze i dobrze.
    >
    > U nas tez tak bylo, ale sie skonczylo - choc mozna miec mieszane
    > uczucia, czy to dobrze, czy zle :-)

    Nie, w Polsce tak nigdy nie było. I sądząc po tym jak Polacy dają się doić swoim
    rządzącym- nigdy nie będzie.

  • 82. Data: 2017-02-22 12:20:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
> [...]
    >Niezawodnie używasz pojęć których nie rozumiesz: kapitalizm,
    >demokracja, kapitał społeczny, socjalizm. Ciekaw jestem czym się

    Jak panstwo zaczyna dyktowac ceny sprzedazy, to ja to nazywam
    socjalizmem :-)

    >Nie, w Polsce tak nigdy nie było. I sądząc po tym jak Polacy dają się
    >doić swoim rządzącym- nigdy nie będzie.

    Nie znasz sie.
    W Polsce nie wszystkich wlascicieli kamienic Niemcy zabili, lub
    Rosjanie, lub sami uciekli.
    I nie wszystkie wywlaszczyli/ukradli.
    No i od 1945 wladza zaczela mieszkania "na przydzial" rozdzielac.

    Ostatnia ustawa o ochronie lokatorow byla juz w latach 90-tych, i
    sporo lat "obowiazywala" - pisze w cudzyslowie, bo taki kapital
    spoleczny mamy, ze byla tez powszechnie lamana/omijana/niestosowana
    czy ch* wie jak to nazwac ...

    Nadal jest, ale nie stosuje sie juz do mieszkan prywatnych.

    J.

  • 83. Data: 2017-02-22 13:25:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 lutego 2017 20:20:44 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Jak panstwo zaczyna dyktowac ceny sprzedazy, to ja to nazywam
    > socjalizmem :-)

    Możesz użyć jeszcze wiele innych przypadkowo znalezionych słów które Tobie wydają się
    mądre, bo ich nie znasz.

> [...]
    > czy ch* wie jak to nazwac ...
    >
    > Nadal jest, ale nie stosuje sie juz do mieszkan prywatnych.

    Tamte mieszkania były w całości w dyspozycji albo gminy, albo innego urzędu
    odpowiednio do okresu. Właścicielowi pozostał tylko wpis w księdze wieczystej, nie
    miał prawa do dysponowania ani do uzyskiwania zapłaty za wynajem. Nawet wyremontować
    na swój koszt nie mógł, choćby miał środki. Dla Ciebie to oczywiście to samo.

  • 84. Data: 2017-02-22 14:31:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >prawa do dysponowania ani do uzyskiwania zapłaty za wynajem.
    >Nawet wyremontować na swój koszt nie mógł, choćby miał środki.

    O ile kojarze wspomnienia, to w niektorych okresach pieniedzy nie
    dostawal, ale remontu od niego wymagano.
    Srodkow nie dajac.
    Srodkow tez zreszta nie mogl miec, bo i skad, po dwoch
    socjalistycznych wymianach pieniedzy :-)

    >Dla Ciebie to oczywiście to samo.
    No to roznica jest glownie taka, ze u nas "nie mogl wyremontowac", a w
    Danii "musi wyremontowac" chocby nie bylo takiej potrzeby :-)

    Nie wiem jak w Kopenhadze, ale w paru innych miastach podniosl sie
    szum, ze wlasciciele wola wynajac turystom na tydzien, niz obywatelom
    na lata, za ustawowy czynsz. I ze brakuje mieszkan dla mieszkancow.
    I w slad za tym zakazy takiej dzialalnosci.
    Wellfare state, k* mac. Rewolucja socjalistyczna, tylko bezkrwawa :-)
    Dania ... to pewnie podatek spadkowy wysoki :-)

    J.

  • 85. Data: 2017-02-22 15:23:29
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-22 o 12:20, J.F. pisze:

> [...]
    > socjalizmem :-)

    > Nie znasz sie.
    > W Polsce nie wszystkich wlascicieli kamienic Niemcy zabili, lub

    Kto ma ponosić wszelkie skutki wojny?
    Mnie się wydawało, że agresor, ale okazuje się, że to ci słabsi płacą za
    cudze winy.

    Nas próbuje się przedstawiać jako współwinnych okropnościom wojny,
    by lepiej wyglądało to co nam brzydko uczyniono w Jałcie.
    Z tego samego powodu umniejsza się nasze zasługi w walce (patrz Enigma).

    > I nie wszystkie wywlaszczyli/ukradli.
    > No i od 1945 wladza zaczela mieszkania "na przydzial" rozdzielac.

    Moja ciotka wróciła do Warszawy po wyzwoleniu i zastała sublokatorki z
    nakazu, we własnym mieszkaniu.
    W końcu lat 50-tych musiała im zapłacić, by się wyprowadziły.

> [...]
    > lat "obowiazywala" - pisze w cudzyslowie, bo taki kapital spoleczny
    > mamy, ze byla tez powszechnie lamana/omijana/niestosowana czy ch* wie

    Moja kuzynka odziedziczyła po babci kamienicę, w której zamieszkiwała
    najmniejszy lokal wraz z mężem i synem.
    Przysługiwało jej prawo do zamiany mieszkania na największe w budynku,
    ale w praktyce nie mogła z niego skorzystać.
    Lokatorka samotnie mieszkająca w największym lokalu, śmiała się kuzynce
    w twarz na korytarzu.

    > Nadal jest, ale nie stosuje sie juz do mieszkan prywatnych.
    >
    > J.

    WM

  • 86. Data: 2017-02-22 15:34:52
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-22 o 14:31, J.F. pisze:
> [...]
    > Srodkow nie dajac.
    > Srodkow tez zreszta nie mogl miec, bo i skad, po dwoch socjalistycznych

    Czynsz był komunalny, bardzo niski.
    Można było zrzec się go na rzecz miasta, oddając w tymczasowe zarządzanie.

    WM

  • 87. Data: 2017-02-22 15:50:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup

    >Kto ma ponosić wszelkie skutki wojny?
    >Mnie się wydawało, że agresor, ale okazuje się, że to ci słabsi płacą
    >za cudze winy.

    No ba - przegrani placa, a kto jest przegrany - ci slabsi :-)

    Ta wojna byla na tyle kosztowna, ze zaplacili wszyscy, no moze z
    wyjatkiem Szwecji, Argentyny, Szwajcarii i paru innych krajow
    neutralnych.

    Tak czy inaczej, nie wchodzac w polityke, wladza w 1945 r zastala co
    zastala, a ze byla narzucona z Moskwy, to miala tez swoja wizje
    przyszlosci.
    Np zeby tym slabszym dac.

    >Moja ciotka wróciła do Warszawy po wyzwoleniu i zastała sublokatorki
    >z nakazu, we własnym mieszkaniu.
    >W końcu lat 50-tych musiała im zapłacić, by się wyprowadziły.

    No dala slabszym, z kieszeni "mocniejszych".
    Przy czym w Warszawie sytuacja specyficzna, bo jednak zniszczenia
    ogromne.

> [...]
    >budynku,
    >ale w praktyce nie mogła z niego skorzystać.
    >Lokatorka samotnie mieszkająca w największym lokalu, śmiała się

    A widzisz, przyszedl rok 1990-ty, ustroj sie zmienil, a lokatorka
    mogla sie dalej smiac i grosze placic.
    Co prawda ten smiech to juz taki przedsmiertny, bo wizja bruku coraz
    blizej.

    J.

  • 88. Data: 2017-02-22 16:50:57
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-22 o 15:50, J.F. pisze:

    > No dala slabszym, z kieszeni "mocniejszych".
    > Przy czym w Warszawie sytuacja specyficzna, bo jednak zniszczenia ogromne.

    Mieszkanie było wybudowane przed wojną na spółdzielczym Żoliborzu.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Warszawska_Sp%C3%B3%C5
    %82dzielnia_Mieszkaniowa

    Nawet nie wiedziałem, kto ją zakładał przed wojną. Ładna historia ;)

    > A widzisz, przyszedl rok 1990-ty, ustroj sie zmienil, a lokatorka mogla
    > sie dalej smiac i grosze placic.

    Sprawa była przeciągana w sądzie ponad miarę.
    Kuzynka przez kilka lat płaciła wynagrodzenie adwokatowi,
    który tak kiepsko prowadził sprawę, że go wreszcie zmieniła.
    Przypadkowo wyszło na jaw, że adwokat dobrze znał ze szkoły tą osobę
    przeciwko której występował, do czego się nie przyznał a chyba powinien.
    Namawiałem kuzynkę by wystąpiła ze skargą na adwokata, bo był konflikt
    interesów, ale chyba odpuściła sprawę.

    > Co prawda ten smiech to juz taki przedsmiertny, bo wizja bruku coraz
    > blizej.

    Jak uwolniono czynsze to się przeprowadziła do willi,
    która wybudowała oszczędzając na czynszu.

    WM

  • 89. Data: 2017-02-22 17:57:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    5%82dzielnia_Mieszkaniowa
    >Nawet nie wiedziałem, kto ją zakładał przed wojną. Ładna historia ;)

    Socjalizm pelna geba :-)

    Specyficzna sytuacja taka, ze w Warszawie zniszczenia ogromne, a
    wladza "musi" jakos lokum chetnym zapewnic.

    W Krakowie takiej potrzeby chyba nie bylo, a przydzialy byly takie
    same :-)

> [...]
    >powinien.
    >Namawiałem kuzynkę by wystąpiła ze skargą na adwokata, bo był
    >konflikt interesów, ale chyba odpuściła sprawę.

    Oprocz tego, to celem ustawy bylo jednak pozostawienie osob
    zajmujacych te mieszkania, a nie zdanie na łaskę wlasciciela.

    >Jak uwolniono czynsze to się przeprowadziła do willi,
    >która wybudowała oszczędzając na czynszu.

    A to tez nie wszyscy tak mogli sobie pozwolic.

    J.

  • 90. Data: 2017-02-22 19:55:56
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-22 o 17:57, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

    %82dzielnia_Mieszkaniowa

    > Socjalizm pelna geba :-)

    Te spółdzielnie chyba nie były dofinansowywane z budżetu państwa.
    Wujek pracował wtedy przy tramwajach i spłacił mieszkanie tuż przed wojną.

    > Specyficzna sytuacja taka, ze w Warszawie zniszczenia ogromne, a wladza
    > "musi" jakos lokum chetnym zapewnic.

    Teraz też, gdy lokator nie może płacić, a chroni go prawo przed
    wyrzuceniem z lokalu, to mieszka sobie spokojnie dalej na koszt
    właściciela mieszkania.
    Pytałem na grupie prawniczej, dlaczego koszty ponosi właściciel,
    a nie solidarnie wszyscy obywatele?, to byli zdziwieni pytaniem.

    > W Krakowie takiej potrzeby chyba nie bylo, a przydzialy byly takie same :-)

    To prawda.
    Druga ciotka po powstaniu, w którym była sanitariuszką, uciekła do
    rodziny w Krakowie, gdzie zamieszkała z mężem powstańcem i dziećmi.

    WM