  • 1. Data: 2016-07-23 12:34:33
    Temat: Trwałość diesli d4d
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Na ile trwałe są diesle Toyoty z lat 2000-2003 i jak dokładnie da sie
    zdiagnozować stan newralgicznych podzespołów?
    Zakładam auto z realnym przebiegiem 250-300 tys.
    Nie znam się na dieslach, więc proszę możliwie łopatologicznie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2016-08-02 12:03:49
    Temat: Re: Trwałość diesli d4d
    Od: Rafał P <t...@g...com>

    W dniu sobota, 23 lipca 2016 12:34:23 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    > Zakładam auto z realnym przebiegiem 250-300 tys.
    > Nie znam się na dieslach, więc proszę możliwie łopatologicznie.

    Silniki benzynowe są liczone ponoć na 300tys km to zakładany przebieg konstrukcyjny.
    Silniki diesla na przebieg większy. Realnie nie bałbym się przy przebiegu 250-300tys
    trwałości samej jednostki napędowej o ile była dobrze eksploatowana (a tego nie
    wiesz) a raczej osprzętu. Na zachodzie gdzie kręcenie liczników nie jest aż tak
    częste jak u nas są sprzedawane samochody z przebiegami 500-600tys km a tam raczej
    nikt silnika nie wymienia - jak padnie to auto idzie na złom.

    Rafał

  • 3. Data: 2016-08-04 00:29:21
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 23.07.2016 o 12:34, Maciek pisze:

> [...]
    > Zakładam auto z realnym przebiegiem 250-300 tys.
    > Nie znam się na dieslach, więc proszę możliwie łopatologicznie.

    Hej,
    Mam D4D z 2001 roku w obudowie Avensis. Od nowości w rodzinie. Przebieg
    214000 km. Wymienione sprzęgło + dwumasa (na sztywne koło zamachowe),
    alternator, rozrusznik. Silnik czasem zakopci, jak się go przegoni,
    czasem (nieregularnie) weźmie olej... ale działa. Blachy w miejscach
    napraw "wyłażą", ale mechanicznie jest prawie nie do zdarcia. Dopiero
    niedawno wymienione zostały po raz pierwszy gumy stabilizatora z tyłu i
    łączniki stabilizatora z przodu - zawieszenie poza tym oryginalne
    (amortyzatory to już jednak się trochę domagają). Podobno często zdarza
    się awaria uszczelki pod głowicą - nie stwierdziłem. Podobno żłopie olej
    - nie u mnie. Podobno wtryski padają - może w kręconych przebiegach.
    Spalanie średnio 6,2-6,7. Najmniej 5,0 (trasa krajówkami, albo bardzo
    oszczędne traktowanie w jeździe miejsko - podmiejskiej).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm