  • 11. Data: 2009-04-04 20:16:34
    Temat: Re: Tuner TV z mpeg-4
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Użytkownik "marfi"
    > Co to znaczy odbiornik "MPEG4" ? MPEG4 to system kompresji a
    > nie modulacji... Karty DVB zazwyczaj udostępniają strumień
    > pakietów transportowych o identycznej budowie bez względu na
    > sposób kompresji i zawartość (którą może być audio, video,
    > teletext, dane TCP/IP itd,itp.) - dekompresja/dekodowanie
    > materiału odbywa się poza kartą DVB.

    Nawiasem mówiąc obie karty które posiadam, które wymieniłem w
    pierwszym poście, mają tuner cyfrowy DVB-T, natomiast nie mam
    możliwości odbioru na nich TV cyfrowej. Próbowałem różnych anten
    dedykowanych do TV cyfrowej, drutów itp. i karty się nie
    dostrajają do żadnego kanału - nie mam śladu po kanałach w trybie
    cyfrowego odbioru. Używałem programów do odbioru dedykowanych do
    tych karta - najnowsze wersje ze strony producentów, sterowniki
    najnowsze itp.
    Analogowo z kablówki jest OK.

    Chętnie dowiem się o pozytywnych wynikach doświadczeń odbioru TV
    cyfrowej naziemnej w Warszawie na monitorze PC, pod Windows i
    interesuje mnie jaki sprzęt działa OK. Docelowo chciałbym od
    czasu do czasu nagrać jakiś lepszy film (np. dzisiaj idzie "Obcy"
    i muszę nagrywać z tunera analogowego...a chciałbym z cyfrowego).

    Chodzi mi o sprawdzoną kartę która jest zdolna do odbioru TV
    cyfrowej w Warszawie, przy czym o ile mi wiadomo to jest tak samo
    jak z telewizorami: nie wystarczy że ma DVB-T, musi być zdolność
    do odbierania i wyświetlaina w standadzie MPEG4, bo w Warszawie o
    ile wiem od niedawna zrezygnowano z mpeg2 i nadają tylko w mpeg4.

    > Z tego co mi wiadomo nie ma aktualnie kart do PC ze
    > sprzętowymi dekoderami MPEG4 - są natomiast tunery stacjonarne
    > przeznaczone do podpięcia TV/Monitora.
    > W najprostszym przypadku karta DVB-T nagrywa na dysk to co
    > odbierze czyli MPEG-2 lub MPEG-4 lub cokolwiek innego -
    > transkodowanie (zwłaszcza video) wymaga duuuużo czasu
    > procesora.

    Ok, z ewentualnym przekodowaniem mogę sobie poradzić potem gdyby
    zaszła potrzeba (dotąd używałem w tym celu VirtualDubMod) bylem
    mógł nagrać z karty film z TV do pliku. BTW. mam Cpu E8400 i
    mpeg2 wydaje się nagrywać w locie.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2009-04-04 20:36:29
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Netx" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > po kanałach w trybie cyfrowego odbioru. Używałem programów do odbioru
    > dedykowanych do tych karta - najnowsze wersje ze strony producentów,

    Pierwsza z tych kart powinna odbierać sygnał DVB-T - jeżeli go brak to
    zapewne problem z jakością sygnału czyli anteną...
    Z jakiego kanału próbujesz odbierać? (np. tu jest mało wiarygodny wykaz
    nadajników dostępnych z Twojej lokalizacji:
    http://www.acme.com.pl/dvb-t/wawa.html )

    --
    marfi

  • 13. Data: 2009-04-04 20:55:17
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Pierwsza z tych kart powinna odbierać sygnał DVB-T - jeżeli go
    > brak to zapewne problem z jakością sygnału czyli anteną...
    To jest możliwe bo moje anteny to dość krótkie kawałki drutu.

    > Z jakiego kanału próbujesz odbierać?
    Daję wyszukiwanie automatyczne

    > (np. tu jest mało wiarygodny wykaz nadajników dostępnych z
    > Twojej lokalizacji: http://www.acme.com.pl/dvb-t/wawa.html )

    Ok, dziękuję. Spróbuję więc wpisać ręcznie częstotliwość i
    poeksperymentuję z "antenami".

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 14. Data: 2009-04-04 21:01:11
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > To jest możliwe bo moje anteny to dość krótkie kawałki drutu.

    Przestań liczyć na cuda i podłącz jakąs normalną Yagi :)

    --
    marfi

  • 15. Data: 2009-04-05 14:15:13
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "marfi" napisał:
    > Przestań liczyć na cuda i podłącz jakąs normalną Yagi :)

    nie przesadzaj toć w tej wawie są wielo kilowatowe nadajniki, odbiera nawet
    z nożyczek, a metrowy kawałek drutu to już ful wypas:O)

  • 16. Data: 2009-04-05 18:39:58
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    marfi pisze:

    > W najprostszym przypadku karta DVB-T nagrywa na dysk to co odbierze
    > czyli MPEG-2 lub MPEG-4 lub cokolwiek innego - transkodowanie (zwłaszcza
    > video) wymaga duuuużo czasu procesora.

    Tak trochę odbiegając od tematu, ale jeśli można wykorzystać Twoje
    doświadczenie w kwestii DVB czyt to -T czy -S. Możesz polecić
    jakiś dobry zestaw softu, najlepiej darmowego, do obróbki
    TransportStream. W szczególności do MPEG2 w TS produkowany przez tuner
    PVR z USB. Żadna wielka obróbka jak w przypadku kolegi pytającego o
    Obcego (w tym tygodniu ma być na Polsacie, więc przetykane reklamami
    szczęśliwych numerków, leczących prześcieradeł itp.) - po prostu
    wycięcie początku i końca z zakładki czasowej bo nagrywane to jest w
    95% z Canal+, HBO, AleKino! i Cinemaxów, czasem TVP Kultura.
    Trochę czegoś takiego szukałem i raczej kiepsko, zwłaszcza jeśli chodzi
    o darmowe - ogromna większość jest nastawiona na robienie DVD ripów. Na
    dziś najlepsze co zalazłem to PVA Strumento do demultiplexu bądź
    konwersji do MPEG-TS, potem DGIndex do wycięcia początku i końca
    + eksport D2V i na końcu konwersja do Xvid GordianKnotem (nie Auto).
    W sumie sporo z tym roboty, a najwięcej problemów jest z demultiplexem
    w PVAStrumento (utrata synchronizacji pakietów pomimo sygnały o sile i
    jakości ~95%). Możesz polecić coś darmowego lepszego niż powyższy zestaw
    do konwersji TS(MPEG2) do avi(xvid)?

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 17. Data: 2009-04-05 19:08:11
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Michal Bien" <m...@u...edu.pl.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > TransportStream. W szczególności do MPEG2 w TS produkowany przez tuner
    > PVR z USB. Żadna wielka obróbka jak w przypadku kolegi pytającego o

    Co prawda mam doświadczenie z DVB ( www.skyview.pl ) ale akurat to co
    Ciebie interesuje nie zawiera się w zakresie moich zainteresowań i
    "twórczości" ale temat jest dość popularny więc proponuję więc fora
    tematyczne związane z DVB - zacznij od tej strony może coś akurat będzie
    pasować: http://www.esat.pl/viewtopic.php?t=14008

    --
    marfi

  • 18. Data: 2009-04-05 19:23:36
    Od: "mu" <n...@s...com>

    "Michal Bien" wrote in message news:graufo$nkf$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > w PVAStrumento (utrata synchronizacji pakietów pomimo sygnały o sile i
    > jakości ~95%). Możesz polecić coś darmowego lepszego niż powyższy zestaw

    jesli ts jest w zgodnym iso to moze ts packet editor? project-x tez jest
    ciekawy.
    a tak na marginesie: po co do avi na koncu?

    mu.

  • 19. Data: 2009-04-05 19:58:49
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    marfi pisze:

> [...]
    > "twórczości" ale temat jest dość popularny więc proponuję więc fora
    > tematyczne związane z DVB - zacznij od tej strony może coś akurat będzie

    OK. Dziękuję.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 20. Data: 2009-04-05 20:27:26
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    mu pisze:

    > jesli ts jest w zgodnym iso to moze ts packet editor?

    Dziękuję. Opis możliwości wygląda interesująco.
    Gorzej że to shareware a 50 USD już trochę sporawo.
    W opisie na stronie jest wspomniane że TERAZ ma status
    shareware i prośba o wsparcie. Czy mam rozumieć że wcześniejsze,
    prostsze wersje były bezpłatne?

    > project-x tez jest ciekawy.

    W sumie kilka razy się do niego przymierzałem, gdyby tylko nie był w
    javie jako dziwaczna paczka jar... :(

    > a tak na marginesie: po co do avi na koncu?

    Dyski nie są z gumy. TS/MPEG2 sporo zajmuje. Mając wykupiony pełen
    pakiet C+ szkoda by tyle ciekawych filmów się marnowało, bo przez
    ~2 ostatnie miesiące obejrzałem może ze 4 filmy. Liczę na to że
    jesienią/zimą znajdę wreszcie czas by nadrobić zaległości bo teraz praca
    goni, a jak wolne to szkoda takiej ładnej pogody na filmy.
    Zestandaryzowany kontener AVI (xvid) jest maksymalne uniwersalny - da
    się go obejrzeć na odtwarzaczu stacjonarnym mpeg4, laptopie w drodze czy
    nawet co lepszym smartphonie. Z TS/MPEG2-TS który produkuje tuner PVR są
    jednak problemy - nawet VLC/mplayer go nie przyjmują, tak samo jak
    odtwarzacz stacjonarny DVD. Pod windows jedyne co to odczytuje (ale też
    z zacięciami) to MPC HomeCinema z wewnętrznym demultiplexerem TS, a
    oglądanie tylko na tunerze PVR który to nagrał jest mało uniwersalne.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938