  • 1. Data: 2009-04-03 19:50:04
    Temat: pentium m, przegrzewanie się i ograniczenia zegara
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Powiedzmy, że jest sobie Pentium M. Wiatrak zdechł. Czy jest możliwe, że
    pomimo obciążenia procesora, zegar nie dojdzie do najwyższej wartości
    jeśli będzie za gorąco?

  • 2. Data: 2009-04-03 22:11:27
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    Mozna ograniczyc takty uzywajac odpowiedniego programu aczkolwiek nie
    zastapi to wiatraka i komputer pewnie wylaczy sie z powodu przegrzania
    cpu/gpu.

    --
    pozdr

  • 3. Data: 2009-04-03 22:25:25
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    G Nowak pisze:

    > Mozna ograniczyc takty uzywajac odpowiedniego programu aczkolwiek nie
    > zastapi to wiatraka i komputer pewnie wylaczy sie z powodu przegrzania
    > cpu/gpu.

    Nie chcę ograniczać :) Wręcz przeciwnie, chcę mieć pewność, że w razie
    potrzeby procesor w pełni rozwinie skrzydła pomimo wysokiej temperatury.

  • 4. Data: 2009-04-04 08:21:45
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    AFAIK goracy procesor nie bedzie pracowal w 100% tak jak powiniem. Poza tym
    jesli to wiatrak wystarczy go wyjac i sprawdzic, jesli problem jest na
    plycie glownej to prawdopodobnie gra nie warta swieczki (jesli laptop po
    gwarancji).

    --
    pozdr

  • 5. Data: 2009-04-04 08:24:49
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    G Nowak pisze:

    > AFAIK goracy procesor nie bedzie pracowal w 100% tak jak powiniem.

    Albo będzie pracował, albo zacznie popełniać błędy co doprowadzi do
    zawieszenia systemu.

    > Poza
    > tym jesli to wiatrak wystarczy go wyjac i sprawdzic, jesli problem jest
    > na plycie glownej to prawdopodobnie gra nie warta swieczki (jesli laptop
    > po gwarancji).

    Zatarł się chyba, jak próbowałem poruszyć śrubokrętem łopatki (bez
    rozkręcania) to stawiał opór. Mi tam dobrze bez wiatraka :) O ile nie
    spadnie wydajność.

  • 6. Data: 2009-04-04 12:26:32
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Jurij Atarov" <a...@c...gov> napisał w wiadomości
    > Zatarł się chyba, jak próbowałem poruszyć śrubokrętem łopatki (bez
    > rozkręcania) to stawiał opór. Mi tam dobrze bez wiatraka :) O ile nie spadnie
    > wydajność.

    ja bym tam sugerowal go odpalic, nawet przez jakis opornik czy cos jezeli
    pelne obroty ci przeszkadzaja, generalnie w laptopie niezbyt mozna liczyc
    na jakiekolwiek chlodzenie jak wentylator padnie i to tylko kwestia czasu
    az cos od tej temperatury strzeli - moga to byc np. kondensatory itd.

  • 7. Data: 2009-04-04 14:42:10
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Jurij Atarov" <a...@c...gov> napisał w wiadomości
    Mi tam dobrze bez wiatraka :) O ile nie spadnie wydajność.

    A że temperatura całego układu jest wyzsza to już rybka co tam grafika,
    pamięci czy elementy elektroniki przecież on uwielbiaja wysokie temperatury.
    jeśli uważasz że brak wiatraka ma wpływ tylko na procesor to się grubo
    mylisz, proponuję już zacząć się rozgladac za nowym lapkiem bo ten długo nie
    pociagnie.

  • 8. Data: 2009-04-04 20:03:53
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    tg pisze:
> [...]
    > na jakiekolwiek chlodzenie jak wentylator padnie i to tylko kwestia czasu
    > az cos od tej temperatury strzeli - moga to byc np. kondensatory itd.

    Przekonaliście mnie. Rozebrałem, wyczyściłem. Zebrały się jakieś dziwne
    gęste kulki z kurzu, zmieszane chyba z włóknami materiałów. To pewnie
    przez to, że laptop często leży na kocu. W każdym razie już się kręci.

    Dzięki za motywację :-)