  • 1. Data: 2009-04-04 13:13:42
    Temat: Laptop
    Od: "ardak" <g...@w...pl>

    Witam

    Jestem przed kupnem laptopa Asus F5Z-AP083 który sprzedawany jest bez
    systemu operacyjnego i będe chciał sobie zainstalować na nim Windows XP
    SP2. Moje pytanie czy na laptopie tym bezpoblemowo chodzi XP najlepiej
    jakby wypowiedział sie ktoś z własnego doświadczenia bo w necie
    znalazłem troche sprzeczne informacje. Na oficjalnej stronie piszą że
    wspierana Vista i XP ale w niektóych netowych polskich sklepach jest
    informacja, że nie ma gwarancji kompatybilności z XP.

    To będzie mój pierwszy laptop i z tego co poczytałem to instalacje
    systemu nie zawsze przechodzą tak gładko jak na PC dlatego jeszcze kilka
    dodatkowych pytań:
    - Czy w tym konkretnym modelu Asus F5Z-AP083 (fabrycznie bez systemu
    operacyjnego) będą jakieś wymuszone zabawy typu aktywacji, potwierdzania
    autentyczności jakichś naklejek z numerkami itd?
    - Czy po włożeniu płyty instalacyjnej z XP SP2 nastąpi bez problemów
    rozruch instalki tak samo jak na zwykłym PC?
    - Wyczytałem, że czasami trzeba w Biosie przestawiać chyba z SATA na
    IDE jeśli na początku instalacji wyskoczy jakiś błąd ale chyba w XP z
    dodatkiem SP2 już nie powinno być tego problemu?
    - Jesli zainstaluje XP to będe mógł kiedyś w przyszłości zainstalować
    sobie inny system?

    Pozdrawiam
    ardak

  • 2. Data: 2009-04-12 17:59:15
    Temat: Re: Laptop
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 04.04.2009 15:13, ardak pisze:
    > Jestem przed kupnem laptopa Asus F5Z-AP083 który sprzedawany jest bez
    > systemu operacyjnego i będe chciał sobie zainstalować na nim Windows XP

    1) Dlaczego kupujesz komputer bez systemu?

    2) Dlaczego koniecznie Windows XP?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-04-13 12:47:12
    Od: "ardak" <g...@w...pl>

    Radosław Sokół wrote:

    > 1) Dlaczego kupujesz komputer bez systemu?

    Bo nie chce Visty, chce XP a z tym systemem dobrych laptopów praktycznie
    już nie ma.

    > 2) Dlaczego koniecznie Windows XP?

    Bo już bardzo dobrze poznałem ten system i potrafie go skonfigurować, że
    chodzi jak brzytwa i nie chce mi sie poznawać od nowa systemu o którym
    nie czytałem zbyt dobrych opini.
    Ale chyba jednak wezmę Viste bo nie chce sie użerać później ze
    sterownikami...

    Pozdrawiam
    ardak

  • 4. Data: 2009-04-13 13:00:12
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 13 Apr 2009 14:47:12 +0200, ardak napisał(a):

    > Bo nie chce Visty, chce XP a z tym systemem dobrych laptopów praktycznie
    > już nie ma.

    Weź Vistę Business i zainstaluj XP-ka. Licencja zezwala.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 5. Data: 2009-04-14 15:08:07
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 13.04.2009 14:47, ardak pisze:
    > Bo już bardzo dobrze poznałem ten system i potrafie go skonfigurować, że

    Co to za argument?

    Ja dobrze poznałem DOSa. Mam go dalej używać?

    > chodzi jak brzytwa i nie chce mi sie poznawać od nowa systemu o którym
    > nie czytałem zbyt dobrych opini.

    To ja Ci mogę napisać dużo dobrych opinii. Chcesz?

    > Ale chyba jednak wezmę Viste bo nie chce sie użerać później ze
    > sterownikami...

    I z bezpieczeństwem. Wiesz, dlaczego zacząłem tępić XP?
    Bo olbrzymia większość przysyłających mi spam użytkowników
    Internetu najpewniej używa właśnie Windows XP...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 6. Data: 2009-04-14 15:32:50
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 13.04.2009 15:00, Michal Kawecki pisze:

    > Weź Vistę Business i zainstaluj XP-ka. Licencja zezwala.

    Wiesz... To jest rozwiązanie na zasadzie "nie da się kupić
    prawdziwego noża? kup taki plastikowy jednorazowy, domontuj
    blaszkę z aluminiowej puszki a potem tnij się do woli" ;)

    Niestety, przy dzisiejszym poziomie zawirusowania komputerów
    użytkowników domowych (co rusz blokuję całe pule adresowe
    Neostrady czy DSL), do używania XP należy zniechęcać. Bo
    większość użytkowników *nie wie* w jaki sposób *bezpiecznie*
    używać Windows XP.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |