  • 1. Data: 2009-04-04 14:51:37
    Temat: Przebicie
    Od: RedLite <s...@i...pl>

    Mam mały problem. Otóż robiłem porządki świąteczne i postanowiłem
    przeczyścić komputer Po złożeniu okazało się, że obudowa "kopie". Tzn.
    występuje jakieś przebicie. Nawet kiedy komputer jest odłączony od sieci
    a podpiety jest włączony monitor do gniazda (probowałem na obu) wtedy
    tez odczuwalne jest mrowienie przy dotknieciu obudowy.
    Wymontowałem wszystkie podzespoły i podpiąłem stary zasilacz i również
    to samo.
    Jaka może byc przyczyna? Czy oznacza to ze maszyna już pada?

    --

    "Aqua mola - powiedział rybak - Ty kurwo."

  • 2. Data: 2009-04-04 15:01:48
    Temat: Re: Przebicie
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Dnia Sat, 04 Apr 2009 16:51:37 +0200, RedLite napisał(a):

> [...]
    > to samo.
    > Jaka może byc przyczyna? Czy oznacza to ze maszyna już pada?

    1. Gniazda z uziemieniem
    2. Uziemienie podpiete do zera

  • 3. Data: 2009-04-04 15:11:15
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    RedLite wrote:
    > Mam mały problem. Otóż robiłem porządki świąteczne i postanowiłem
    > przeczyścić komputer Po złożeniu okazało się, że obudowa "kopie".

    W sumie NTG -> pl.misc.elektronika. Swoja droga podobne watki pojawialy
    sie tam nie raz.

    k,

  • 4. Data: 2009-04-04 15:16:55
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Dnia 04-04-2009 o 16:51:37 RedLite <s...@i...pl> napisał(a):

    > Jaka może byc przyczyna?

    Tak może się dziać, kiedy podłączasz sprzęt do nieuziemionych gniazd.

    > Czy oznacza to ze maszyna już pada?

    Oznacza to że masz coś nie tak z instalacją elektryczną, np. brak
    podłączonego przewodu PE do bolcy gniazdek.

    --
    B.G

  • 5. Data: 2009-04-04 15:21:45
    Od: RedLite <s...@i...pl>

    B.G pisze:

    > Tak może się dziać, kiedy podłączasz sprzęt do nieuziemionych gniazd.

    No to akurat prawda tylko że w zasięgu kompa jest dostęp tylko do
    kontaktu bez zera.

    > Oznacza to że masz coś nie tak z instalacją elektryczną, np. brak
    > podłączonego przewodu PE do bolcy gniazdek.

    Zaraz sprawdzę na innym gnieździe.

    --

    "Aqua mola - powiedział rybak - Ty kurwo."

  • 6. Data: 2009-04-04 16:39:28
    Od: RedLite <s...@i...pl>

    B.G pisze:

    > Tak może się dziać, kiedy podłączasz sprzęt do nieuziemionych gniazd.

    Już wszystko gra. Dzięki for help.

    --

    "Aqua mola - powiedział rybak - Ty kurwo."

  • 7. Data: 2009-04-05 18:45:12
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    RedLite pisze:

    > No to akurat prawda tylko że w zasięgu kompa jest dostęp tylko do
    > kontaktu bez zera.

    To le[piej zrób chociaż zerowanie (uziemienie nie wszędzie jest
    możliwe). Miałem to samo i zorientowałem się że coś jest nie tak dopiero
    gdy przy podłączaniu odtwarzacza mp3 poszła z obudowy na jego styki
    iskra (co ciekawe zniósł to bez szwanku). Sprawdzenie miernikiem
    wykazało ~35V na obudowie komputera, rozebranie gniazdka oczywiście,
    że jakiś geniusz co prawda dał gniazdko z bolcem, ale już choćby
    zerowania zrobić mu się nie chciało. Od zrobienia zera kilka lat temu
    nie ma żadnych problemów.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938