  • 1. Data: 2009-04-04 15:38:42
    Temat: Tuner TV z mpeg-4
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Mam pytanie czy są jakieś karty/tunery TV które odbierają nasz
    standard telewizji cyfrowej naziemnej - czyli MPEG4? Najlepiej ze
    sprzętową kompresją przy nagrywaniu, bo czasem chciałbym jakiś
    film nagrać.
    W tej chwili mam dwa tunery, żaden nie potrafi złapać żadnego
    kanału cyfrowo (lokalizacja Warszawa/Ochota):
    - Leadtek WinFast PxDVR3200H
    - VideoMate E900F ("Vista")

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-04-04 18:29:32
    Temat: Re: Tuner TV z mpeg-4
    Od: Wacław Sondej <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Netx" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie czy są jakieś karty/tunery TV które odbierają nasz standard
    > telewizji cyfrowej naziemnej - czyli MPEG4?
    Wpisałem za ciebie do Googla i oto efekt:

    około 599,000 dla zapytania Tuner TV MPEG 4. (Znaleziono w 0,43 sek.)

    pozdrawiam, WS

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 3988
    (20090404) __________

  • 3. Data: 2009-04-04 18:37:03
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Wacław Sondej" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Netx" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Wpisałem za ciebie do Googla i oto efekt:
    >
    > około 599,000 dla zapytania Tuner TV MPEG 4. (Znaleziono w 0,43 sek.)

    Podaj mu jeszcze adres tego "Googla" :)

    --
    marfi

  • 4. Data: 2009-04-04 19:06:44
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Wacław Sondej" napisał:
    > około 599,000 dla zapytania "Tuner TV MPEG 4". (Znaleziono w
    > 0,43 sek.)

    Te karty które wypluwa google mają zwykle mpeg4 ale w kodowaniu
    nagrań a nie w tunerze.
    Zajrzałem do wyników Twojego zapytania wyszukiwania (naturalnie
    nie do wszystkich) i ... te karty nie spełniają moich założeń.
    Jak sądzisz że znajdziesz przez Google kartę która je spełnia to
    zapodaj. Dla przypomnienia:
    1. odbiór tv powietrznej w MPEG4
    2. nagrywanie filmów na HDD ze sprzętową kompresją.

    Ja znalazłem jedną karta dostępna w Polsce która ma odbiornik
    MPEG4 ale *nie ma kompresji sprzętowej do nagrywania* i jest na
    USB: TUNER X3MTV-HU2200 (osobiście wolałbym kartę do slotu w
    kompie).

  • 5. Data: 2009-04-04 19:11:16
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    > Ja znalazłem jedną karta dostępna w Polsce która ma odbiornik
    > MPEG4 ale *nie ma kompresji sprzętowej do nagrywania* i jest na
    > USB: TUNER X3MTV-HU2200

    - Chyba że nagrywa się od razu w MPEG4 bez przekodowywania?

  • 6. Data: 2009-04-04 19:21:41
    Od: Hombre <h...@b...net>

    Dnia Sat, 4 Apr 2009 17:38:42 +0200, Netx napisał(a):
    > W tej chwili mam dwa tunery, żaden nie potrafi złapać żadnego
    > kanału cyfrowo (lokalizacja Warszawa/Ochota):
    O ile dobrze zrozumiałem, koledze chodzi o sprawdzony praktycznie tuner,
    który pozwoli mu odebrać jakiś kanał cyfrowy w Warszawie. A nie o dane
    handlowo-techniczne tunerów rozmaitych producentów.

    Pozdrawiam,
    H.

  • 7. Data: 2009-04-04 19:25:30
    Od: "mkonst" <m...@e...put.poznan.pl>

    Hombre wrote:
    > O ile dobrze zrozumiałem, koledze chodzi o sprawdzony praktycznie
    > tuner, który pozwoli mu odebrać jakiś kanał cyfrowy w Warszawie. A
    > nie o dane handlowo-techniczne tunerów rozmaitych producentów.

    Forum na stronie www.emitel.pl zawiera informacje o przetestowanych
    odbiornikach.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 8. Data: 2009-04-04 19:49:42
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

> [...]

    > film nagrać.
    > W tej chwili mam dwa tunery, żaden nie potrafi złapać żadnego
    > kanału cyfrowo (lokalizacja Warszawa/Ochota):

    W zeszłym roku nabyłem to:
    http://www.nokaut.pl/szukaj/avermedia-avertv-hybrid-
    volar-hx-usb-2-0.html
    Wtedy dałem w komputroniku 250 zet. Teraz zdecydowanie droższe. Z DVB nie
    potrzebujesz kompresji bo dostajesz z anteny strumień MPEG4. Nie wiem jak w
    Warszwie, w Krakowie łapie wszystko.

  • 9. Data: 2009-04-04 19:52:16
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Ja znalazłem jedną karta dostępna w Polsce która ma odbiornik MPEG4 ale
    > *nie ma kompresji sprzętowej do nagrywania* i jest na USB: TUNER
    > X3MTV-HU2200 (osobiście wolałbym kartę do slotu w kompie).

    Co to znaczy odbiornik "MPEG4" ? MPEG4 to system kompresji a nie
    modulacji... Karty DVB zazwyczaj udostępniają strumień pakietów
    transportowych o identycznej budowie bez względu na sposób kompresji i
    zawartość (którą może być audio, video, teletext, dane TCP/IP itd,itp.) -
    dekompresja/dekodowanie materiału odbywa się poza kartą DVB.
    Z tego co mi wiadomo nie ma aktualnie kart do PC ze sprzętowymi dekoderami
    MPEG4 - są natomiast tunery stacjonarne przeznaczone do podpięcia
    TV/Monitora.

    W najprostszym przypadku karta DVB-T nagrywa na dysk to co odbierze czyli
    MPEG-2 lub MPEG-4 lub cokolwiek innego - transkodowanie (zwłaszcza video)
    wymaga duuuużo czasu procesora.

    --
    marfi

  • 10. Data: 2009-04-04 20:15:05
    Od: "mk_102" <m...@c...pl>

    Użytkownik "Netx" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie czy są jakieś karty/tunery TV które odbierają nasz standard
    > telewizji cyfrowej naziemnej - czyli MPEG4?

    Wpisz w Google "AverTV Hybrid Speedy" i po sprawie.

    MK