  • 11. Data: 2020-03-28 12:44:27
    Temat: Re: Tuning kotła CO
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-03-28 o 12:13, Lisciasty pisze:

    > Chętnie się podepnę pod experymenty, u mnie 2 pompy obiegowe buczą instalacją
    > (nie wkurza specjalnie ale słychać). Tylko nie kocioł a pompa ciepła.

    Wszystko jedno, źródłem drgań jest pompa z silnikiem indukcyjnym.

    > Obie to jakaś tanizna marki Keller, puszczone na drugim biegu.
    > Też myślałem o jakiś elastycznych mufach, ale nie wiem czy nie trzeba będzie
    > kupić jakiejś droższej pompy z bardziej kulturalnym wirnikiem i regulacją
    > mocy...

    Droższa pompa dalej będzie buczała na 100 Hz. No chyba żeby ją
    zabetonować :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2020-03-28 19:29:07
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 28 marca 2020 20:44:30 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:

    > Wszystko jedno, źródłem drgań jest pompa z silnikiem indukcyjnym.

    > Droższa pompa dalej będzie buczała na 100 Hz. No chyba żeby ją
    > zabetonować :)

    Rury zabetonować, żeby nie tańcowały przy 100 Hz.

  • 13. Data: 2020-03-28 19:31:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 28 marca 2020 12:22:38 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Podałem dwie hipotezy: drgania pompy, albo FIV (flow-induced vibrations).

    A nie może być to wina złego kształtu łopatek, badziewnie wykonanej
    komory czy co tam jeszcze można spieprzyć w pompie, która w detalu kosztuje
    2 stówy? To w temacie ewentualnego kupna takiej za 5 stów ;)

    L.

  • 14. Data: 2020-03-28 19:32:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 28 marca 2020 12:44:30 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
    > Wszystko jedno, źródłem drgań jest pompa z silnikiem indukcyjnym.

    To może trzeba kupić taką z synchronicznym?

    L.

  • 15. Data: 2020-03-28 19:40:39
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-03-28 o 19:32, Lisciasty pisze:

    > To może trzeba kupić taką z synchronicznym?

    Dalej pozostaje magnetowód jako źródło drgań. O ile w ogóle pompy z
    takim silnikiem istnieją.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2020-03-28 19:45:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 marca 2020 03:31:32 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A nie może być to wina złego kształtu łopatek, badziewnie wykonanej
    > komory czy co tam jeszcze można spieprzyć w pompie, która w detalu kosztuje
    > 2 stówy? To w temacie ewentualnego kupna takiej za 5 stów ;)

    No jest, to się mieści w pojęciu FIV. Ale to trzeba by pytać ludzi którzy tych pomp
    dużo używają i znają różnice w pracy różnych modeli.

  • 17. Data: 2020-03-28 19:57:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 28 marca 2020 19:40:42 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
    > Dalej pozostaje magnetowód jako źródło drgań. O ile w ogóle pompy z
    > takim silnikiem istnieją.

    Pewnie że istnieją, pełno tego. Wilo na przykład z tych popularniejszych.

    L.

  • 18. Data: 2020-03-28 20:01:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > A nie może być to wina złego kształtu łopatek, badziewnie wykonanej
    > komory czy co tam jeszcze można spieprzyć w pompie, która w detalu
    > kosztuje 2 stówy? To w temacie ewentualnego kupna takiej za 5 stów ;)

    W moim kotle z 1990 roku pompa była całkiem bezgłośna (pomiar wśród
    nocnej ciszy metodą "na ucho"). W tym, który mam teraz od kilku lat,
    już ją słychać. Ale jeśli mocno złapie się za rurę i dociśnie, głos
    przestaje się rozchodzić. Czyli (u mnie) jest to kwestia badziewnego
    mocowania elementów w obudowie urządzenia. Oba kotły z grubsza takie
    same, nazwa producenta inna, ale to może być skutek przekształceń i
    fuzji. Zastanawiam się, jaki kocioł przygotowali czarci w piekle dla
    konstruktorów tak przykładających się do swojej roboty.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2020-03-29 08:42:18
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-03-28 o 19:57, Lisciasty pisze:

    > Pewnie że istnieją, pełno tego. Wilo na przykład z tych popularniejszych.

    Jakieś przykłady ( na silnik synchroniczny ) ? Jakoś nie widzę tzw.
    plusów dodatnich tego rozwiązania.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2020-03-29 09:12:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 29 marca 2020 08:42:21 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
    > Jakieś przykłady ( na silnik synchroniczny ) ?

    https://wilo.com/pl/pl/Produkty-i-zastosowania/Wilo-
    Yonos-PICO.html

    > Jakoś nie widzę tzw.
    > plusów dodatnich tego rozwiązania.

    No sam pisałeś że Ci przeszkadza pik na 100Hz. Tam tego nie będzie.

    L.