  • 1. Data: 2003-06-08 15:09:56
    Temat: Tylko pozazdrościć Wikingom :)
    Od: "Paweł" <pawelb@[WYTNIJ] post.pl>

    http://www.kompz.net/modules.php?name=News&file=arti
    cle&sid=762&mode=flat&order=0&thold=0

    Kiedy tak u nas ? :(

    --
    [ Pozdrawiam, Paweł a.k.a. ZaCk
    [ e-mail: pawelb@[WYTNIJ]post.pl
    [ web-page: http://be.relaxed.at

  • 2. Data: 2003-06-09 06:55:25
    Temat: Re: Tylko pozazdrościć Wikingom :)
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł" <pawelb@[WYTNIJ] post.pl> napisał w wiadomości
    news:bburh0$s2t$1@news.onet.pl...
    > http://www.kompz.net/modules.p
    hp?name=News&file=article&sid=762&mode=flat&order=0&
    thold=0

    > Kiedy tak u nas ? :(

    Lata świetlne od nas :-((

    Heh... przliczając przez te bochenki chleba, to w naszych
    warunkach powinno kosztować ok. 20x3=60zł :-))

    Pix

  • 3. Data: 2003-06-09 06:56:03
    Temat: Re: Tylko pozazdro?ci? Wikingom :)
    Od: Tomasz Matusiewicz <t...@a...vinyl.pl>

    On Sun, 08 Jun 2003, =?ISO-8859-1?Q? Pawe=B3 ?= wrote:

    >http://www.kompz.net/modules.php?name=News&file=art
    icle&sid=762&mode=flat&order=0&thold=0

    >Kiedy tak u nas ? :(

    Ciekawe od kiedy VDSL'e pracuja synchronicznie na 26Mbit/s. O ile
    pamiec mnie nie myli, to gorna granica dla VDSL = asynchroniczne 15Mbit/s
    Ethernet. Pasmo IP to 80% z tych 15Mbitow... Dodatkowo modemy VDSL'owe
    "zapinaja" sie na full-speed tylko na bardzo malych odleglosciach
    (bynajmniej nie jest to pol kilometra podawane przez producentow).

  • 4. Data: 2003-06-09 06:56:07
    Od: "RysioPysio" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł" <pawelb@[WYTNIJ] post.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Za jakieś 50 lat :(((
    --
    Rysiek

  • 5. Data: 2003-06-09 10:47:33
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

> [...]
    > "zapinaja" sie na full-speed tylko na bardzo malych odleglosciach
    > (bynajmniej nie jest to pol kilometra podawane przez producentow).

    poczytaj co to znaczy synchronicznie i symetrycznie a potem pisz

    a tak pozatem to moje VDSL'e maja 17/16Mbit z czego na mój ruch jest jakies
    16/15Mbit
    w kazdym razie 1,7MB po ftp wyciąga, do okolo kilometra bez problemu.

    Marcin

  • 6. Data: 2003-06-09 13:14:49
    Od: Tomasz Matusiewicz <t...@a...vinyl.pl>

    On Mon, 09 Jun 2003, Marcin Kuczera wrote:

    >poczytaj co to znaczy synchronicznie i symetrycznie a potem pisz

    A mozesz wylumaczyc mi roznice ?

    >a tak pozatem to moje VDSL'e maja 17/16Mbit z czego na mój ruch jest jakies
    >16/15Mbit
    >w kazdym razie 1,7MB po ftp wyciąga, do okolo kilometra bez problemu.

    1.7MB * 8 == 13.6

    13.6 < 15, nie mowiac juz o 26...

  • 7. Data: 2003-06-09 14:23:25
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Tomasz Matusiewicz napisal(a) [08 Jun 2003]:

> [...]
    > modemy VDSL'owe "zapinaja" sie na full-speed tylko na bardzo malych
    > odleglosciach (bynajmniej nie jest to pol kilometra podawane przez

    Operator podaje orientacyjnie 26 Mbit/s dla petli do 300m, 13 Mbit/s do
    1km, a powyzej kilometra urzadzenie dziala przelacza sie w tryb ADSL (dane
    producenta sa oczywiscie wyzsze).

    --
    (moskit-at-irc.pl)

  • 8. Data: 2003-06-10 06:14:34
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Matusiewicz" <t...@a...vinyl.pl> napisał w
    wiadomości news:20030609112034.GA20065@daisy.mcnet.pl...

    > A mozesz wylumaczyc mi roznice ?

    > 1.7MB * 8 == 13.6
    >
    > 13.6 < 15, nie mowiac juz o 26...

    a narzut na ramke ethernet ? (a jezeli to jest ATM to 56/64 ...)
    a liczyles jaki moze byc MTU/MRU ?

    pozdrawiam
    --
    Mateusz Swatek

  • 9. Data: 2003-06-10 06:16:42
    Od: "Maciej Przybos" <m...@i...com>

    > A mozesz wylumaczyc mi roznice ?
    Symetrycznosc oznacza ze przepustowosci kanalow downlink i uplink sa takie
    same, asymetrycznosc ze sa rozne (w praktyce downlink jest wtedy
    wielokrotnie wiekszy od uplinku).
    Synchronicznosc oznacza ze dane sa przesylane w takt zegara sterujacego
    transmisja, asynchronicznosc ze zamiast zegara uzywane sa sygnaly
    oznaczajace gotowosc do nadawania/odbioru i potwierdzajace odebranie (tzw.
    bity start/stop)

    Maciej

  • 10. Data: 2003-06-14 13:30:41
    Od: "AK" <A...@e...gov>

    Użytkownik "Paweł" <pawelb@[WYTNIJ] post.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Nie wiem czym sie tu podniecac?, dokad to niby 26Mbitow? do DSLAM-a?, w
    sieci szkieletowej operatora?
    ludzie sie podniacaja byle czym, a wiekszy lan daje userom dostep 100Mbitow.
    liczy sie chyba wyjscie z tej sieci, bo z tego co wiem, to 1000 abonentow
    tej uslugi zapchaloby wszystkie lacza zagraniczne wszystkich polskich ( i
    nie tylko) operatorow. Oczywiscie jezeli ich operator dysponowalby
    odpowiednim laczem na swiat tu: ok 26 GBitow (bo to przeciez lepsze,
    zachodnie), dla 1000 userow scream-a( bo tam nie ma ratio1:100 lub lepiej
    oczywicie, tylko 1:1, :-P ). ROTFL,

    Innymi slowy: *cudze chwalicie swojego nie znacie*.

    --
    Pozdrawiam,
    AK