  • 1. Data: 2003-06-09 06:55:51
    Temat: Pytanie o providera: Edox4.net
    Od: NiteCom <a...@m...now>

    Witam

    Dostalem wlasnie ulotke z firmy edox4, z oferta radiowego dostepu do
    internetu na terenie Pruszkowa. Oferta jest dosc ciekawa, i mam zamiar
    wykupic sobie lacze.
    Ale pierw wolalbym dowiedziec sie, czy ktos z was ma jakies doswiadczenia
    z ta firma... Jak u nich z realna wydajnoscia tych lacz, jaka jest
    niezawodnosc i obsluga klienta.

    Pozdrawiam

    NiteCom

  • 2. Data: 2003-06-09 11:25:45
    Temat: Re: Pytanie o providera: Edox4.net
    Od: Adam Kułagowski <f...@h...pl>

    On Mon, 9 Jun 2003 06:55:51 +0000 (UTC), NiteCom <a...@m...now> wrote:
> [...]
    > Ale pierw wolalbym dowiedziec sie, czy ktos z was ma jakies doswiadczenia
    > z ta firma... Jak u nich z realna wydajnoscia tych lacz, jaka jest

    Baardzo ostroznie - firma jest nowa. Z tego co gadalem z technikiem to
    jest to standardowe WiFi 256Kb/s w obie strony. Firma sie wydaje byc
    nowa wiec jeszcze raz ostroznie.

    Pozdrawiam
    PS - ludzie jezdzacy z antena ktorych pytalem sprawiali wrazenie
    przecietnie rozgarnietych.
    --
    Adam Kułagowski GG:2039793 f...@p...pl

    Documentation is the castor oil of programming.

  • 3. Data: 2003-06-10 06:17:42
    Od: Rafal Strzelecki <s...@p...onet.pl>

    Thus spoke f...@h...pl:

    [edox4.net]

    > Baardzo ostroznie - firma jest nowa. Z tego co gadalem z technikiem to
    > jest to standardowe WiFi 256Kb/s w obie strony. Firma sie wydaje byc
    > nowa wiec jeszcze raz ostroznie.

    Tez odnosze takie wrazenie, ale oferta jest ciekawa. Poza tym nie
    zauwazylem zadnej alternatywy dla nich (poza TPSA).

    W regulaminie swiadczenia uslug tez sa wpisy, ktore troche mnie
    niepokoja:

    "Operator nie gwarantuje przepustowosci transmisji do zasobów dostepnych
    w sieci Internet oraz bezpieczenstwa przekazu informacji."

    Czyli wykupie lacze 512, ale czy kiedykolwiek osiagne taka transmisje, to
    juz zupelnia inna historia? Ciekawe jakie maja lacze 'na swiat'.

    "Klient wyraza zgode na przeniesienie przez Operatora praw i obowiazków
    wynikajacych z Umowy na podmiot trzeci."

    Pan zaplaci nam, ale uzerac sie jak cos nie dziala to juz z firma xyz?

    Czy takie wpisy sa czyms normalnym w umowach? (pytam, bo nie mam
    doswiadczenia).

    > PS - ludzie jezdzacy z antena ktorych pytalem sprawiali wrazenie
    > przecietnie rozgarnietych.

    Hmmm...
    A czy jest jakas alternatywa dla edoxu?

    Rafal "Shooter" Strzelecki

  • 4. Data: 2003-06-14 13:30:14
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <M...@n...tpi.pl>, Rafal Strzelecki wrote:

    > "Operator nie gwarantuje przepustowosci transmisji do zasobów dostepnych
    > w sieci Internet oraz bezpieczenstwa przekazu informacji."

    U kazdego operatora tak jest.

    Co do przepustowosci, to chyba ze masz CIR, ale to tez jest nie do
    wszelkich zasobow w sieci Internet, tylko co najwyzej do routera
    brzegowego w sieci operatora u ktorego jestes podpiety.

    > "Klient wyraza zgode na przeniesienie przez Operatora praw i obowiazków
    > wynikajacych z Umowy na podmiot trzeci."

    Firme mozna sprzedac, i jakby tego zapisu nie bylo, to w przypadku
    gdyby sprzedawali/laczyli firme, to dali by Ci do wyboru: zgadzasz sie
    byc obslugiwany przez nowego wlasciciela, albo umowa jest rozwiazana.

    Moze firma jest tworzona po to by ja sprzedac, na przyklad jakiemus
    wiekszemu (IPartners czy cos) i dlatego od razu maja taki zapis.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 5. Data: 2003-06-15 09:06:47
    Od: "Ipartners" <m...@m...eu.org>

    > Moze firma jest tworzona po to by ja sprzedac, na przyklad jakiemus
    > wiekszemu (IPartners czy cos) i dlatego od razu maja taki zapis.

    A ja mysle ze jest to poprostu Wavenet. Jako Wavenet sa juz w okolicy
    spaleni ze wzgledu na tragiczna jakosc swoich uslug - zalozyli firme pod
    inna nazwa zeby szukac nowych jeleni

    DVb

  • 6. Data: 2003-06-16 07:35:45
    Od: Adam Kułagowski <f...@h...pl>

    On Sun, 15 Jun 2003 09:06:47 +0000 (UTC), Ipartners <m...@m...eu.org> wrote:

    > A ja mysle ze jest to poprostu Wavenet. Jako Wavenet sa juz w okolicy
    > spaleni ze wzgledu na tragiczna jakosc swoich uslug - zalozyli firme pod
    > inna nazwa zeby szukac nowych jeleni

    Nie - wavenet to to nie jest. Robili (edox) testy w mojej okolicy i mialem
    przyjemnosc z nimi pogadac. Za bardzo intensywnie sie dopytywali czego
    uzywam i na jakich warunkach zeby to byl WV. Co do stanu uslug WV - ja
    sie przenosze na neostrade. Sama firme raczej odradzam (co widac po
    wyborze kolejnego providera jakim jest TPSA :-) )

    Pozdrawiam
    PS czemu ma sluzyc ten dziwny nick IPartners ?
    --
    Adam Kułagowski GG:2039793 f...@p...pl

    If I save the whales, where do I keep them?

  • 7. Data: 2003-07-20 05:41:44
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    Rafal Strzelecki wrote:
> [...]
    >
    > "Operator nie gwarantuje przepustowosci transmisji do zasobów dostepnych
    > w sieci Internet oraz bezpieczenstwa przekazu informacji."

    To normalne. Jesli chcesz dostac sie do serwera ftp na modemie, to co
    oni moga na to? Bezpieczenstwo przekazu informacji zalezy od Ciebie, co
    wysylasz, czy laczysz sie przez ssl, ssh.

    > Czyli wykupie lacze 512, ale czy kiedykolwiek osiagne taka transmisje, to
    > juz zupelnia inna historia? Ciekawe jakie maja lacze 'na swiat'.

    Pewnie zadnego. Maja lacze do innego providera, futuro, ippartners albo
    tpsa. Wiekszosc malych providerow tak robi, od czegos trzeba zaczac.
    Wszedzie jest tak, ze masz przepustowosc maksymalna, ale czy ja
    osiagniesz to niewiadomo. Zeby miec zagwarantowana minimalna musisz miec
    CIR. Poza tym zawsze jest pytanie dokad ten CIR jest?

    > "Klient wyraza zgode na przeniesienie przez Operatora praw i obowiazków
    > wynikajacych z Umowy na podmiot trzeci."

    Tu chodzi o sprzedaz klientow. Jesli ktos bedzie chcial ich wykupic, to
    wtedy nie jest rozwiazywana umowa z klientami i podpisywana nowa. Mogli
    to lepiej ujac.

    > Pan zaplaci nam, ale uzerac sie jak cos nie dziala to juz z firma xyz?

    Serwis wskazany przez nich jest jak oni ze wzgledu prawnego. Masz
    podpisana z nimi umowe, a czy oni beda sami to robic, czy przysla do
    tego aborygenow czy eskimosow to ich problem. Oni odpowiadaja prawnie.

    > Czy takie wpisy sa czyms normalnym w umowach? (pytam, bo nie mam
    > doswiadczenia).

    Zdarzaja sie ciekawsze wpisy. Uczestniczylem w wyborze providera dla
    sieci osiedlowej. W zasadzie zglosila sie jedna firma sensowna, reszta
    to byly male firmy, ktore chcialy dzierzawic lacze do polpaku, firma
    zapewniala tylko router i okablowanie lokalne. Wybralismy firme, ktora
    zaoferowala znacznie wiecej. Takie male firmy czasami maja zapisy typu,
    po podlaczeniu sieci komputer klienta staje sie wlasnoscia firmy.

    wer