  • 31. Data: 2011-03-11 07:27:26
    Temat: Re: UKE + regulacja rynku
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Grzegorz Staniak"
    >Ponawiam prośbę: zamiast mantrować swoje prawdy wiary, doczytaj
    >o asymetrii informacyjnej i jej wpływie na rynek. Jeśli nie
    >rozumiesz, że bez bezstronnej informacji o przedmiocie transakcji
    >nie ma żadnego "wolnego rynku", to jest to tylko twój problem.

    Oj, uważaj. Bo jeszcze doczyta o tendencji do monopolizacji i barierach
    wejścia. I będzie miał jeszcze większy problem ;-)

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 32. Data: 2011-03-11 07:30:12
    Od: kyob <k...@w...pl>

    W dniu 11.03.2011 01:48, Grzegorz Staniak pisze:

> [...]
    > rozumiesz, że bez bezstronnej informacji o przedmiocie transakcji
    > nie ma żadnego "wolnego rynku", to jest to tylko twój problem.

    Mi bliżej do Misesa, a wg. austriackiej szkoły ekonomii:

    http://mises.pl/blog/2010/09/18/sieron-asymetria-inf
    ormacyjna-a-szkola-austriacka/

    może Ty masz bliżej do keynesizmu?

  • 33. Data: 2011-03-11 07:34:05
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kyob"
    >Wolny rynek w naszym kraju nie istnieje, bo już dawno został zabity
    >przez regulacje i inne biurokratyczne twory.

    OK. Załóżmy, że zamiast restrukturyzacji PKP i innych tego typu gier
    i zabaw terenowych, które działy się i dzieją, nagle w roku 1990 po
    prostu przekształciliśmy całe PKP, jak stało w jedną dużą firmę
    prywatną i uwolniliśmy rynek. Napieraj - gdzie chcesz położyć tory
    i postawić dworce konkurencyjnych przewoźników (bo przeciez nikt
    rozsądny konkurencji na własne tory nie wpuści, więc infrastrukturę
    trzeba swoją budować)? I za co?

    >Ja mam tą możliwość, że kupuję jajka od gospodarza, który nie ma
    >certyfikowanych jajec, ale mimo, iż jego jaja są mniejsze niż tych z
    >chodowli to smakiem przebijają je 100 razy - no ale jego nie są
    >regulowane ani kontrolowane, wiec skąd pewność, że nie są szkodliwe, bo
    >ten gospodarz osboiście dba o swoje kury,

    No i gdzie masz pewność (albo przynajmniej wystarczająco wysokie
    prawdopodobieństwo), że jajka nie są skażone badziewiami?
    Ryzykant z ciebie.
    Inny, bardziej jasny, przykład - jaką masz wiedzę aby oceniać skutki
    działania leków? Sugerujesz, że nie powinno być żadnej kontroli? Rynek
    sam nad tym zapanuje? (nota bene, homeopatia powinna być zabroniona!)

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 34. Data: 2011-03-11 07:40:55
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-11 07:30, kyob pisze:

    > Dlaczego nie zostawić wolnej ręki ISP w tym temacie, czyli ISP sam może
    > dobrowolnie poddać się "urzędowej" weryfikacji i potem szczycić się
    > przed swoimi klientami "patrzcie jestem zweryfikowany tzw. jestem dobrym
    > ISP wg. regulacji nr 1234 i normy 5678 oraz wytycznych UE nr 99" , a
    > inny ISP niby "zły" stwierdzi, że dla niego weryfikacja jest zbędna...
    > reszte zweryfikuje czas i klienci

    Bo doświadczenie zebrane z innych branż mówi, że "se ne da". Najlepszy
    przykład z podawanymi wcześniej oprocentowaniami kredytów. Wystarczyły
    dwa wskaźniki (tez była straszna awantura na ten temat w środowisku) i
    zobacz - kredyty 0% są oprocentowane na zero procent :-) Po prostu
    niesamowite.

    To, że pani Ania zaprasza środowisko do dyskusji zamiast narzucić
    obligatoryjnie jest daniem szansy. Dużej szansy. Oczywiście wnioski
    wypracowane podczas takich dyskusji podlegałyby ostrej weryfikacji. Ale
    mimo to - z tego co widać w tych kilku wątkach, m.in. na polipie -
    większość za przeproszeniem drze ryja i mówi "ne pasaran".

  • 35. Data: 2011-03-11 08:01:56
    Od: Pawel Malachowski <p...@n...niewazne>

    Dnia 11.03.2011 kyob <k...@w...pl> napisał/a:

    > inny ISP niby "zły" stwierdzi, że dla niego weryfikacja jest zbędna...
    > reszte zweryfikuje czas i klienci

    A jaki czas. 5 lat? 10 lat? A może w t->infinity? ;)
    Doprawdy szkoda tego czasu i tych klientów.

    --
    Paweł Małachowski

  • 36. Data: 2011-03-11 08:29:25
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-03-10 21:28, kyob pisze:

    > nie jest tak, ze wiekszosc nie czyta tego co podpisuje?
    >
    > czy ktos napisze:
    > 10Mb/s za 100zł netto
    > lub
    > 10Mb/s za 123zł brutto
    >
    > obie wersje sa prawdziwe, wiec to nie jest wina informacji, a klienta,
    > ktory tej informaji nie rozroznia i nie rozumie

    a później krzyk, że nie wie co tam jest napisane

    Icek

  • 37. Data: 2011-03-11 08:44:08
    Od: kyob <k...@w...pl>

    W dniu 11.03.2011 08:34, Mariusz Kruk pisze:

> [...]
    > i postawić dworce konkurencyjnych przewoźników (bo przeciez nikt
    > rozsądny konkurencji na własne tory nie wpuści, więc infrastrukturę

    Są obszary, gdzie widzialna ręka państwowa jest niezbędna.

    > No i gdzie masz pewność (albo przynajmniej wystarczająco wysokie
    > prawdopodobieństwo), że jajka nie są skażone badziewiami?
    > Ryzykant z ciebie.

    Jeździsz samochodem, bo jeśli tak to ryzykant z Ciebie.

    > Inny, bardziej jasny, przykład - jaką masz wiedzę aby oceniać skutki
    > działania leków?

    Nie mam wiedzy, dlatego korzystam z usług osób, które takowa wiedzę
    posiadają.

    > Sugerujesz, że nie powinno być żadnej kontroli?

    Sugerujesz, że celem producentów leków jest powolna śmierć swoich klientów?

    > Rynek sam nad tym zapanuje?

    Brak świateł:
    http://www.youtube.com/watch?v=_9w7SODzoa8

    Z światłami:
    http://www.youtube.com/watch?v=JD-dDyuSaRs

    Czyli mimo istniejących przepisów drogowych kierowcy (ludzie) nie
    stosują się do nich.

    Taki bardzo uproszczony przykład:

    Prawo powinno regulować i tworzyć pewne ramy, czyli np. jeździmy prawą
    stroną.

  • 38. Data: 2011-03-11 08:54:29
    Od: kyob <k...@w...pl>

    W dniu 11.03.2011 09:56, Grzegorz Staniak pisze:
    > On 11.03.2011, kyob<k...@w...pl> wroted:
    >

    > "Nie ma Boga nad Wolny Rynek, a Mises jest jego prorokiem". Zamiast
    > na oślep szukać hasełek po Wikipedii, doczytaj co na ten temat zostało
    > powiedziane, jak zostało uzasadnione i jakie nagrody Nobla zostały
    > za to odkrycie przyznane.

    Obama takze otrzymal nobla i o czym to świadczy?

    OK

  • 39. Data: 2011-03-11 08:56:51
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

> [...]

    na oślep szukać hasełek po Wikipedii, doczytaj co na ten temat zostało
    powiedziane, jak zostało uzasadnione i jakie nagrody Nobla zostały
    za to odkrycie przyznane. A jak już się oswoisz z niebepieczeństwem,

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

  • 40. Data: 2011-03-11 09:04:24
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 08:27:26 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):
    /../
    > Oj, uważaj. Bo jeszcze doczyta o tendencji do monopolizacji i barierach
    > wejścia. I będzie miał jeszcze większy problem ;-)

    Bariery wejścia są tworzone przez regulacja i ochronę klienta.