  • 21. Data: 2014-12-16 18:22:56
    Temat: Re: UPS na 5V
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Hello Paweł,
    >
    > Tuesday, December 16, 2014, 12:23:05 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Takie pomysły powinny być karane z urzędu. Ciężkim więzieniem.

    Mam nadzieję, że nie zrobią Cię prokuratorem...
    Przecież napisałem, że pomysł "od czapy". W konkretnych przypadkach może
    być użyteczny.

    > 1. Napięcie na akumulatorze zmienia się w zakresie od 7.5V (ładowanie
    > cykliczne poprzez 6.9V (ładowanie buforowe) do 5.4V (dopuszczalne
    > rozładowanie.

    Pytanie, czy to przeszkadza. Z noty PICa zasilanie "2.0V to 6.0V", więc
    bez problemów. Ale już z AVR nie przejdzie, chociaż jest wersja L.
    Sebastian chce 5V, więc albo ma przetwornicę na 3V, albo nie używa tego
    napięcia. A to daje szansę na użycie prostego, niezawodnego, pomysłu.

    > 2. Wbrew pozorom, spadek napięcia na diodzie nie jest niezależny od
    > obciążenia.

    Oczywista oczywistość.

    P.P.

  • 22. Data: 2014-12-16 18:24:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Desoft,

    Tuesday, December 16, 2014, 5:48:46 PM, you wrote:

    > A po prostu LDO?

    (6.3-5.0)*2 = 2.6W strat.

    > Sprawność będzie porównywalna z przetwornicą.

    Ale zabezpieczenia w razie przebicia we/wy brak. Poza tym - łatwiej
    kupić zasilacz buforowy 12V niż 6V.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2014-12-16 18:37:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-12-16 18:22, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Sebastian chce 5V, więc albo ma przetwornicę na 3V, albo nie używa tego
    > napięcia.

    HDD 2.5 używa.

  • 24. Data: 2014-12-16 18:50:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Tuesday, December 16, 2014, 6:37:53 PM, you wrote:

    > HDD 2.5 używa.

    I raczej nie będzie tolerował napięcia jeżdżącego w zakresie 4.7-6.2V

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2014-12-16 18:54:27
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    wiadomości news:180170884.20141216182455@pik-net.pl.invalid...

    > (6.3-5.0)*2 = 2.6W strat.

    6,3V*2,1A=13,23W (Pwej)
    5V*2A=10W (Pwyj)
    Czyli 76% jak kupi taki najgorszy

    6,3V*2A (są nawet Isupply 500uA) =12,6W
    czyli ~80%

    > Ale zabezpieczenia w razie przebicia we/wy brak. Poza tym - łatwiej
    > kupić zasilacz buforowy 12V niż 6V.

    Bardzo mała szansa na uszkodzenie struktury układy poprzez zwrcie wejscia z
    wyjściem.
    Jak zewrze to trzy nogi razem.
    Zabezpieczenie? Zenerka 5V6 szklana z grubymi nóżkami. Atari albo Commodore
    tak było zabezpieczane.

    --
    Desoft

  • 26. Data: 2014-12-16 20:01:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Desoft,

    Tuesday, December 16, 2014, 6:54:27 PM, you wrote:

    > 6,3V*2,1A=13,23W (Pwej)

    Skąd wziąłeś 2.1A? Jeśli LDO to raczej chyba 2.01A?

    Nie te czasy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2014-12-16 21:30:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-12-16 20:01, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Nie te czasy.

    HDD zabezpieczali tak jeszcze kilka lat temu. Teraz nie wiem. Ba,
    działało czasem.

  • 28. Data: 2014-12-16 22:03:06
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Skąd wziąłeś 2.1A? Jeśli LDO to raczej chyba 2.01A?

    Wadą LDO był duży prąd własny. Oczywiście obecnie zostało to wyeliminowane.
    Ale ... czasami...

    --
    Desoft

  • 29. Data: 2014-12-16 22:17:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Tuesday, December 16, 2014, 9:30:21 PM, you wrote:

    > HDD zabezpieczali tak jeszcze kilka lat temu. Teraz nie wiem. Ba,
    > działało czasem.

    Księgowi z większości sprzętu powycinali zabezpieczenia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2014-12-16 22:18:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Desoft,

    Tuesday, December 16, 2014, 10:03:06 PM, you wrote:

    > Wadą LDO był duży prąd własny. Oczywiście obecnie zostało to wyeliminowane.
    > Ale ... czasami...

    Ale chyba nie 100mA?

    --
    Best regards,