  • 11. Data: 2014-12-16 13:27:07
    Temat: Re: UPS na 5V
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    5a-2a-4a-6-18650-mobile-power-bank

    > Te power banki nie są przeznaczone do pracy w której prąd ładowania
    > przelatuje na wyjście. To raczej praca "albo ładowanie albo zasilanie".
    > Mam w domu dwa takie cuda (rózne). Oba podczas ladowania odlaczają wyjscie.

    Ale sa i takie ktore dzialaja jak nalezy.
    https://www.youtube.com/watch?v=6nh11axTXQo

    Z ciekawosci sprawdzilem i w tym co mam przechodzi. Daje napiecie na
    wyjsciu podpiete pod zasialnie i bez.
    Mowa o takim
    http://www.ebay.de/itm/1A-2x18650-Batterie-USB-Power
    -Bank-Akku-fueralle-iPhone-Samsung-MP3-Kamera-/37097
    2046243

    Tmek

  • 12. Data: 2014-12-16 13:34:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-12-16 13:27, Tmek wrote:
    > Z ciekawosci sprawdzilem i w tym co mam przechodzi. Daje napiecie na
    > wyjsciu podpiete pod zasialnie i bez.

    2A?

  • 13. Data: 2014-12-16 13:46:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Tuesday, December 16, 2014, 12:23:05 PM, you wrote:

    [...]

    > Nieco "od czapy": nie możesz zastosować starego sposobu z diodą (dwoma
    > diodami)?
    > Akumulator przez diodę (lub dwie) dołączony na stałe, napięcie z
    > zasilacza nieco wyższe niż z akumulatora z diodami, zasilanie z
    > zasilacza. Szlag trafił zasilanie, prąd płynie przez diody z akumulatora.

    Takie pomysły powinny być karane z urzędu. Ciężkim więzieniem.

    1. Napięcie na akumulatorze zmienia się w zakresie od 7.5V (ładowanie
    cykliczne poprzez 6.9V (ładowanie buforowe) do 5.4V (dopuszczalne
    rozładowanie.

    2. Wbrew pozorom, spadek napięcia na diodzie nie jest niezależny od
    obciążenia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2014-12-16 13:51:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Tuesday, December 16, 2014, 12:43:52 PM, you wrote:

    > Oj od biedy można i robić takie machloje, ale wolałbym akku ładować
    > buforowo.
    > Wyrwałem wlasnie zasilacz buforowy z allegro na 12V (podejrzanie tani :)

    Daj linka, proszę.

    > i powalcze z SEPICem.

    Jak będziesz potrzebował rdzeń na dławik - wiesz, gdzie się zgłosić ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2014-12-16 13:51:55
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    > 2A?

    To co tu mam jest do 1.
    Z dostepnego obcizazenia podlaczylem dysk, na poczatku bierze 0.56A
    Z ladowarka na wyjsciu jest 4.56V, bez 4.58V

    Inna sprawa, ze pewnie idzie to caly czas przez aku.

    Tmek

  • 16. Data: 2014-12-16 13:58:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-12-16 13:51, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Daj linka, proszę.

    http://allegro.pl/zasilacz-buforowy-mc-20-13-8-13-8v
    -1-5a-mixpo-i4892560816.html

    > Jak będziesz potrzebował rdzeń na dławik - wiesz, gdzie się zgłosić ;)

    Na razie mam dwa wyjścia: mogę kupić gotowca ktory mi pasuje (są gotowe
    przetwornice SEPIC) albo zrobić samemu. Zanim dojdę do dławika to
    najpierw muszę zobaczyć co w ogóle za scalaki wchodza w grę.

  • 17. Data: 2014-12-16 14:02:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Tuesday, December 16, 2014, 1:58:36 PM, you wrote:

> [...]

    > przetwornice SEPIC) albo zrobić samemu. Zanim dojdę do dławika to
    > najpierw muszę zobaczyć co w ogóle za scalaki wchodza w grę.

    Ale nad czym tu się zastanawiać? UC3843 + nMOSFET. Właśnie liczę
    dławik i przy 100kHz wychodzi mi 17uH.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2014-12-16 17:09:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-12-16 14:02, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Ale nad czym tu się zastanawiać? UC3843 + nMOSFET. Właśnie liczę
    > dławik i przy 100kHz wychodzi mi 17uH.

    Mam nikłe doświadczenie w uruchamianiu przetwornic, na razie temat
    zostawie na po świętach. Ale dzieki za sugestie.

  • 19. Data: 2014-12-16 17:48:46
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    A po prostu LDO?
    Sprawność będzie porównywalna z przetwornicą.

    --
    Desoft

  • 20. Data: 2014-12-16 17:51:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-12-16 17:48, Desoft wrote:
    > A po prostu LDO?
    > Sprawność będzie porównywalna z przetwornicą.

    LDO to opcja #2. Zanim zastosuje chciałbym sie pobawić przetwornicą.