  • 31. Data: 2017-08-17 13:53:52
    Temat: Re: [USB] uszkodzenia
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 17 Aug 2017 00:52:32 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Nie ma obowiązku stawiać znaczka. Ba nawet nie masz obowiązku
    > nazywania/oznaczania gniazda w urządzeniu jako "USB". Klient sam
    się
    > domysli gdzie to podłączyć.

    Niby tak.

    Ale skoro gniazdko będzie miało określone wymiary i konstrukcję, to
    nawet nieoznaczone inaczej będzie chronione patentem. Co więcej -
    każdy Sąd zorientuje się że próbujesz omijać prawo - a to chyba nic
    dobrego dla ciebie.

    Gdyby zaś miało inne wymiary, to po prostu nie będzie jak tego
    podłączyć do USB.

    Osobna sprawa: czy jest chronione że są kabelki? Czy sam protokół
    jest chroniony? Jak tak, to nawet wyprowadzenie z urządzenia wiązki
    drutów nic ci nie da. Nadal będą problemy z patentami.

    No chyba że zrobisz WSZYSTKO sam. Nie naruszając cudzych patentów.
    Chyba możliwe... Ale jak przekonasz firmy aby to implementowały w
    MCU.

    Rozwiązaniem byłby projekt Open Hardware jakiegoś OSB - Open Serial
    Bus. Czy jednak Świat jest na to gotowy?

  • 32. Data: 2017-08-17 15:04:38
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    użytkownik slawek napisał:

    > Niby tak.
    >
    > Ale skoro gniazdko będzie miało określone wymiary i konstrukcję

    Pewnie prawo dotyczy producenta kabeków czy gniazd, a nie użytkowników.
    Co do VID PID, możesz jechać na VendorID od producenta, a o PID piszesz
    do nich, nie powinno to być aż tak drogie jak sugerujesz, bo na liście
    przyznanych VID/PID są małe firmy PL których nie stać na przyłączenie do
    elitarnego klubu (łubu dubu) usb.org za jedyne 50.ooo usd rocznie.

  • 33. Data: 2017-08-17 16:28:07
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 17 Aug 2017 06:04:38 -0700 (PDT), Bytomir Kwasigroch
    <b...@g...com> wrote:
    > Co do VID PID, możesz jechać na VendorID od...

    Może tak. Może nie.

    Nie chce mi się w to bawić.

    Czy urządzenie złożone z modułów A i B to współpracujące moduły za
    które odpowiedzialność biorą producenci tych modułów? Cz też
    producent całości odpowiada za wszystko i ustrojstwo musi przejść
    certyfikację jako całość? Zwłaszcza gdy medyczne itp.

    Nie chce mi się w to bawić.

    I dlatego do USB podchodzę... niezbyt entuzjastycznie.

  • 34. Data: 2017-08-17 17:17:56
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 16:28:18 UTC+2 użytkownik slawek napisał:

    > Może tak. Może nie.

    Przeca sami producenci o tym piszą.
    If a Silicon Labs USB device is used in a product, it is permissible for a company
    to use their own VID or a Silicon Labs VID.

    > Nie chce mi się w to bawić.

    Ale siejesz niepokojami i czarnowidztwem.

> [...]
    > producent całości odpowiada za wszystko i ustrojstwo musi przejść
    > certyfikację jako całość? Zwłaszcza gdy medyczne itp.

    Producent może do środka wsadzić blaszkę z gumką obwiązane sznurkiem
    od snopowiązałki.

    http://elektronikab2b.pl/prezentacja-artykul/31047-b
    adania-elektrycznych-urzadzen-medycznych-w-zgodzie-z
    -en62353#.WZWw6LhpwdU

    W praktyce masz komunikacje interfejsów wszelakich na transoptorach.

    > I dlatego do USB podchodzę... niezbyt entuzjastycznie.

    Masz Wi-Fi.

  • 35. Data: 2017-08-17 18:52:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-17 o 13:53, slawek pisze:

    > Ale skoro gniazdko będzie miało określone wymiary i konstrukcję, to
    > nawet nieoznaczone inaczej będzie chronione patentem.

    Jak sam chcesz produkować to gniazdko to być może rzeczywiście trzeba
    sprawdzić czy nie jest opatentowane.

    > Co więcej - każdy
    > Sąd zorientuje się że próbujesz omijać prawo - a to chyba nic dobrego
    > dla ciebie.

    Jeszcze raz zapytam.
    Podaj konkretne miejsca (ze wskazaniem który akapit i która linijka)
    gdzie wyczytałeś te prawne obwarowania.
    A może najpierw przeczytaj jeszcze raz.
    P.G.

  • 36. Data: 2017-08-18 00:54:50
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 17 Aug 2017 18:52:43 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Jak sam chcesz produkować to gniazdko to być może rzeczywiście
    trzeba
    > sprawdzić czy nie jest opatentowane.

    A jeżeli nie... to muszę udowadniać że nie ja produkuję... Co nie
    jest trywialnie.

    > A może najpierw przeczytaj jeszcze raz.

    Masz rację: to trzeba czytać wiele razy, skonsultować z łebskim
    prawnikiem, może poprosić o wyjaśnienie.

    A mi się zwyczajnie nie chce. Po co mi?

  • 37. Data: 2017-08-18 12:16:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 00:54, slawek pisze:

    > trzeba
    >
    > A jeżeli nie... to muszę udowadniać że nie ja produkuję... Co nie jest
    > trywialnie.

    Gdzie kupujesz elementy, że nie masz na nie faktury?

    > Masz rację: to trzeba czytać wiele razy, skonsultować z łebskim
    > prawnikiem, może poprosić o wyjaśnienie.
    > A mi się zwyczajnie nie chce. Po co mi?

    Nie śledzę wątku dokładnie. To w końcu komu zależy na ustaleniu jak to jest?
    P.G.

  • 38. Data: 2017-08-18 17:15:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Aug 2017 00:54:50 +0200, slawek <f...@f...com> wrote:
    > A jeżeli nie... to muszę udowadniać że nie ja produkuję... Co nie
    > jest trywialnie.

    Ale kombinujesz. Wszystko dajesz do zrobienia Chinczykowi. Kupujesz
    od niego. Sprzedajesz. Producentem nie jesteś. Tysiące firm w pl trak
    "produkuje" swoje urządzenia.

    --
    Marek