  • 1. Data: 2017-08-10 19:22:29
    Temat: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Na jakiej podstawie sterownik silnika benzynowego wykrywa, że doszło do
    prawidłowego zapłonu?

    Przychodzi mi do głowy:
    rezystancja wyładowania na świecy
    czujnik spalania stukowego
    sonda lambda

    A może wszystko razem?

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2017-08-10 20:13:57
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-08-10 19:22, Mirek wrote:
    > Na jakiej podstawie sterownik silnika benzynowego wykrywa, że doszło do
> [...]
    Chcesz posnuć teoretyczne rozważania "jak można"?
    Czy raczej potrzebujesz informacji jak KONKRETNY sterownik to robi?
    (-> service manual)
    Bo wątpię by każdy istniejący wykrywał zawsze tym samym sposobem.

  • 3. Data: 2017-08-10 21:01:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Aug 2017 20:13:57 +0200, Pcimol <...@...com> wrote:
    > Bo wątpię by każdy istniejący wykrywał zawsze tym samym sposobem.

    A w ogóle wykrywa?? Daje iskrę w odpowiednim momencie na postawie
    info z czujnika położenia wału, reszta to rachunek
    prawdopodobieństwa.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-08-10 22:02:46
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > A w ogóle wykrywa?? Daje iskrę w odpowiednim momencie na postawie info z
    > czujnika położenia wału, reszta to rachunek prawdopodobieństwa.

    skądś wie o wypadających zapłonach na danym cylindrze

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 5. Data: 2017-08-10 22:57:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Aug 2017 22:02:46 +0200, "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
    wrote:
    > skądś wie o wypadających zapłonach na danym cylindrze

    Z czujnika położenia wału? Przy braku zapłonu czas obrotu jest
    opóźniony niż przy zapłonie.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2017-08-10 23:34:45
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 10.08.2017 22:57, Marek wrote:

    > Z czujnika położenia wału? Przy braku zapłonu czas obrotu jest opóźniony
    > niż przy zapłonie.

    No to w końcu wykrywa czy nie? - bo tym samym zaprzeczasz temu co sam
    napisałeś wcześniej.
    Ale sposób z czujnikiem wału sprytny - o tym nie pomyślałem.

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2017-08-11 05:54:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > A w ogóle wykrywa?? Daje iskrę w odpowiednim momencie na
    > postawie info z czujnika położenia wału, reszta to rachunek
    > prawdopodobieństwa.

    A skąd się brałby komunikat OBDII "P0301 Cylinder 1 Misfire Detected" ?

    https://www.yourmechanic.com/article/p0301-obd-ii-tr
    ouble-code-cylinder-1-misfire-detected-by-jamahl-wal
    ker

    Komputer pokładowy nie tylko wie, że było wiele zgubionych
    wybuchów to wie dokładnie w którym cylindrze...

  • 8. Data: 2017-08-11 17:00:43
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    tak? a jaka jest ta różnica w częstotliwości?

  • 9. Data: 2017-08-11 17:01:56
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    ojej dziękujemy ci panie elita popis/eu za tak merytoryczną odpowiedź na
    zadane pytanie - grantu! grantu! grantu!

  • 10. Data: 2017-08-11 18:06:12
    Temat: [OT] jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    kiedyś pytałem czy podczas pracy silnika prędkości chwilowe wału rosną i
    spadają - czyli jednak tak jest?
    ciekawi mnie jak to ogarnąć - a już najbardziej na niskich obrotach...
    no i jaką rolę w tym odgrywa przełożenie - skrzynia - koła?