  • 1. Data: 2013-09-18 21:22:01
    Temat: Uchwyt tokarski-ile muszą łapać szczęki?
    Od: Stefan J <s...@n...pl>

    Załóżmy,że mamy uchwyt tokarski fi 100 i "normalne" prawe szczęki.Jaka średnica
    materiału jest do uchwycenia, aby nie złamać norm? Słyszałem opinie, że aby mocowanie
    było prawidłowe, należy łapać nie mniej niż 2 zwoje ślimaka na szczękę.Czy są jakieś
    normy na to, jakieś oficjalne zasady? Od innego fachowca słyszałem,że normą jest ,że
    łapać ma pół szczęki na ślimaku, i-na co mu przytakiwał BHPowiec...

    Stefan J.

  • 2. Data: 2013-09-18 21:44:06
    Temat: Re: Uchwyt tokarski-ile muszą łapać szczęki?
    Od: "KS" <...@o...pl>

    >Użytkownik "Stefan J" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
    ups.com...
> [...]
    >zasady? Od innego fachowca słyszałem,że normą jest ,że łapać ma >pół
    >szczęki na ślimaku, i-na co mu przytakiwał BHPowiec...

    Zapytaj producenta uchwytu.
    Co innego przetczyc sobie na swoja odp kilka szt czegoś ostrożnie nie stojąc
    w "osi strzału" i pilnując aby nikt inny sie tam nie znalazł, a co innego
    jak jakaś ciężka obróbka duze parametry itd.
    Nie wspominając juz o tym żeby tak kazać pracownikowi robić.
    Norm nie znam. Na dwa zwoje też się łapało, tyle że jak pisałem nie
    przesadzasz z dokręceniem, parametrami itd. i to raczej jednostkowe roboty.

    K.S.

  • 3. Data: 2013-09-27 08:12:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Sep 2013 12:22:01 -0700 (PDT), Stefan J napisał(a):
> [...]
    łapać ma pół szczęki na ślimaku, i-na co mu przytakiwał BHPowiec...

    A fi 100 to zewnetrzna, czy tyle producent deklaruje dla chwytanego
    przedmiotu ?

    J.

  • 4. Data: 2013-09-27 19:49:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > A fi 100 to zewnetrzna, czy tyle producent deklaruje dla chwytanego
    > przedmiotu ?

    Uchwyt 100 to jest zawsze 100 średnicy zew uchwytu.
    Producent podaje ile można złapać,
    ale to ile złapiesz - to tak jak KS napisal:
    jak trzeba skórować, to trzeba trzymac porządnie,
    jak tylko liznąć, to minimum zdrowego rozsądku wystarczy.

  • 5. Data: 2013-09-28 15:39:47
    Od: Stefan J <s...@n...pl>

    W dniu piątek, 27 września 2013 19:49:04 UTC+2 użytkownik cef napisał:

> [...]
    >
    > jak trzeba skórować, to trzeba trzymac porządnie,
    >
    > jak tylko liznąć, to minimum zdrowego rozsądku wystarczy.

    Zdrowy rozsądek to wiem. Ale szukam konkretów. Na uchwycie tokarki bodaj 180[szczęki
    prawe] był zamocowany drugi mały bodaj 80 uchwyt tokarski.Łapał dokładnie 2,5 zwoja
    [czyli 2.5 pełnych obrotów ślimaka]. Wszystkich zwojów było 6.Pracownik który wiele
    lat,kiedyś, pracował przy produkcji tokarek podniósł raban. : -Ludzie ! Co Wy robicie
    ! Chcecie, żeby Was pozabijało?!Opory toczenia prawie zerowe-setki do zbierania przy
    planowaniu, liczy się bezwładność uchwytu. Pewnikiem są z góry ustalone normy na te
    sprawy. Co byłoby gdyby wyrwało uchwyt? Jak BHP szukałoby prawideł?

  • 6. Data: 2013-09-28 16:54:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Stefan J wrote:

    > Pewnikiem są z góry ustalone normy na te sprawy. Co byłoby
    > gdyby wyrwało uchwyt? Jak BHP szukałoby prawideł?

    Nie pisałeś, że uchwyt w uchwycie :-)
    W instrukcji uchwytu jest być może informacja, że
    nie dopuszcza się mocowania kolejnego uchwytu,
    choć nie sądzę, żeby jakaś bezwładność miała tu coś do
    rzeczy - mocuje się większe bezwładnosciowo rzeczy
    i nie ma takich ograniczeń. Przy toczeniu można doświadczyć wielu
    ciekawych pomysłów pracowników i na prawie wszystko
    jest jakaś informacja albo w instrukcji stanowiskowej albo
    w DTR maszyny.
    Mam akurat świeżo kupiony uchwyt w pracy i jeszcze
    nie schowałem instrukcji tak, że nie da się znaleźć,
    to w poniedziałek moge sprawdzić.

  • 7. Data: 2013-09-29 00:19:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Sep 2013 06:39:47 -0700 (PDT), Stefan J napisał(a):
> [...]
    > toczenia prawie zerowe-setki do zbierania przy planowaniu, liczy
    > się bezwładność uchwytu. Pewnikiem są z góry ustalone normy na te

    Watpie. trudno powiedziec - wielkie ryzyko wyrwania, czy znikome.

    >Co byłoby gdyby wyrwało uchwyt? Jak BHP szukałoby prawideł?

    No jak to co - skoro wyrwalo, to znaczy ze bylo zagrozenie i nalezy
    ukarac :-)

    J.

  • 8. Data: 2013-09-30 06:34:33
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-09-29 00:19, J.F. pisze:

    > No jak to co - skoro wyrwalo, to znaczy ze bylo zagrozenie i nalezy
    > ukarac :-)

    I pzy okazji popsuć statystykę wypadkowości :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2013-09-30 08:22:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Mam akurat świeżo kupiony uchwyt w pracy i jeszcze
    > nie schowałem instrukcji tak, że nie da się znaleźć,
    > to w poniedziałek moge sprawdzić.

    W instrukcji nic ciekawszego niż to co już napisano nie ma.
    Jest tabelka ze średnicami, które można mocować.
    Z pobieżnego sprawdzenia tabelki wynika, że szczęka powinna trzymać
    wszystkimi zwojami.