  • 21. Data: 2019-10-09 09:03:11
    Temat: Re: Ukradli mój pomysł
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2019-10-08 17:36, s...@g...com wrote:
    > Heh, te o ktorych pisalem to w Miotku:
    > https://www.google.com/maps/@50.5510134,18.9559715,3
    a,75y,17.31h,96.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHFwfRduOLrwm
    AJmlaAlnxA!2e0!7i13312!8i6656

    jakieś nawieszane rzeczy tam widać więc całkiem prawdopodobne

  • 22. Data: 2019-10-09 10:43:14
    Od: blast <s...@i...local>

    > W Estoni testują przymusowy postój za przekroczenie prędkości. Jesli kierowca
    przekroczy prędkość do 20km/h ma do wyboru przymusowy postój 45 minut albo mandat.
    Pomiędzy 20 a 40km/h godzina przymusowego postoju albo mandat, do wyboru. Dedukuje ze
    w przypadku przymusowego dobrowolnie przyjętego postoju punktów nie ma. Od dawna
    twierdze że jeśli zrobić spieszenie się nieopłacalnym to zostana tylko hobbysci.

    Myślę że niejeden kierowca po takim przymusowym postoju próbowałby
    nadgonić stracony czas. Tak więc boję się że takie rozwiązanie może
    pogorszyć bezpieczeństwo.

  • 23. Data: 2019-10-09 11:01:51
    Temat: Re: Ukradli. Wódz Kaczyńskim decyduje o wszystkim.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KarolR" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w
    wiadomości

    >Niestety, u nas jest z tym problem, bo wódz Kaczyński nie ma na to
    >czasu.
    >Dla Kaczyńskiego najważniejsze jest umacnianie swojej dyktatury.
    >Po zlikwidowaniu demokratycznego sądownictwa, musi teraz
    >zlikwidować niezależne media.
    >Na takie głupoty jak Prawo o Ruchu Drogowym to on nie ma czasu.
    >Wódz Kaczyńskim decyduje o wszystkim.

    Ma i nie ma.
    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/jaz
    da-na-suwak-i-korytarz-życia-zwolennicy-nowych-przep
    isów-powinni-poczekać-z-otwieraniem-szampana/ar-AAIo
    eNd

    Moze jeszcze zdazy cos poprawic.
    Przez 4 lata nie bylo czasu, ale w ostatnim tygodniu, juz po wyborach,
    moze sie znajdzie :-)

    J.

  • 24. Data: 2019-10-09 11:20:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 7 października 2019 18:13:37 UTC-5 użytkownik
    Zenek Kapelinder napisał:

    >Mam wrazenie ze niektore sygnalizacje swietlne stosuja podobna logike
    >juz dawno.
    >Znaczy sie w nocy dla danego kierunku swieci sie ciagle zielone. I
    >jak ktos jedzie spokojnie to swieci sie nadal.
    >Ale jak ktos przekracza to wlacza sie czerwone. I swieci przez pol
    >minuty czy minute.

    >Nie mam na to dowodow ale juz pare razy jadac w srodku nocy przy
    >znikomym ruchu widzialem przez 2km ze tam sie swieci zielone, bez
    >przerwy.
    >A jak dojechalem to cyk, czerwone. I nikt z podporzadkowanej nie
> [...]

    Cos mi chodzi po glowie, ze nawet sie z tym nie kryja i czasem to
    pisza.
    Pol minuty ... normalny cykl swiatel.
    Aczkolwiek mam wrazenie, ze czasem zapala sie czerwone, ale tym z
    poprzecznej zielone wcale nie :-)
    Zreszta - zapalic im zielone, jak ulica zbliza sie szybko pojazd ... i
    pewnie nie bedzie mu sie chcialo hamowac ... taa ... bardzo
    wychowawcze, ale i bardzo kosztowne jednoczesnie :-)

    Z drugiej strony moze byc sens, zeby sie jednak zmienialy, bo moze
    ktos tam na plastikowym rowerze jedzie i go pętla nie wykrywa - wiec
    moze przypadkiem trafiles.

    W innych miejscach mają system "all red" - pali sie stale czerwone,
    jak pojazd sie zbliza to mu zapala zółte, ale z takim opoznieniem ...
    ze jak jedzie 50 to nawet nie zdazy zahamowac :-)

    Ale pol minuty zadna kara, chyba ze to bedzie jawnie opisane - i
    wszycy beda wiedziec - jedziesz za szybko to poczekasz .

    J.

  • 25. Data: 2019-10-09 11:31:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >drogówki w Estoni. Jak odpisza to podziel się informacją.
    >Przed chwilą było o tym w wiadomosciach. Nie było wyraźnej informacji
    >ze jak kara polegajaca na unieruchomieniu to i punkty.
    >Zastanow się i jeszcze raz napisz o tym usprawieliwieniu w pracy w
    >przypadku zatrzymania na godzine.
    >Odbywanie kary nie jest usprawiedliwieniem nieobecności w pracy za to
    >zawsze skutkuje rozwiązaniem umowy o pracę.
    >Oczywiscie kara ograniczenia wolności na godzine nie stanowi powodu
    >do zwolnienia kogoś z pracy. Ale premie za spóźnienie można zabrać.

    A to zalezy. Teraz ponoc rynek pracownika, to moze nie warto za szybko
    zwalniac czy karac zbyt mocno :-)

    A szef ... moze tez lubi szybko i zrozumie :-)

    P.S. niektorzy skazani pracuja w normalnych fabrykach.
    Jesli to akurat fabryka w ktorej wczesniej pracował ... ciekawe co z
    umową, bo zerwac umowę, po to, żeby ja zawrzeć na nowo na minimalną
    stawkę krajową ... smierdzi mi to jakims wykorzystywaniem czlowieka
    :-)

    >Wymysl coś dla bardzo dobrze zarabiajacego mobilnego doradcy
    >finansowego co ma limit punktów na wyczerpaniu i jedzie do bardzo
    >ważnego dla firmy klienta.
    >Ma do wyboru przyjąć mandat i punkty i oddać PJ albo odbyć 45 minut
    >kary i stracić klienta.

    No widzisz, sam piszesz - punkty i oddac PJ.

    A nie - 200zl albo 45 minut. I decyduj co wazniejsze - wk*/stracony
    klient i premia miesieczna czy 200zl konkretnego wydatku ...

    J.

  • 26. Data: 2019-10-09 11:37:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Jesli to robią to znaczy że znaleźli odpowiedzi na wszystkie Twoje
    >pytania i wątpliwości. Tez mam pytanie.
    >Czy wiesz że nie ma żadnego problemu zeby i u nas wdrożyć taka
    >procedurę?

    No jak nie ma, jak jest ?
    Powinna byc ustawa, Sejm, Senat, Prezydent ...

    No dobra - przekonasz Prezesa, to za tydzien moze byc wdrozone.

    A tak swoja droga - zwykle wypisanie mandatu u nas trwa i trwa i trwa
    ... i juz masz kare dodatkową.
    A jak sie kierowca piekli, to trwa dluzej :-)

    Co oni tam robia ... przeciez to nijak nie powinno tyle trwac.
    No dobra - zlapia kogos na predkosci to moze i powinno trwac jeszcze
    dluzej, ale raz mi tak trzezwosc sprawdzali ... dobrze, ze akurat plyn
    w spryskiwaczu sie skonczyl ...

    J.

  • 27. Data: 2019-10-09 12:06:50
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    > Jesli to już robią to znaczy że znaleźli rozwiązanie stworzonych przez Ciebie
    sztucznych problemów. Pokazali w wiadomosciach. Na bank ci co rzadza to widzieli. Jak
    im się idea spodoba to za miesiac mogą to w Polsce powtórzyć. Koszty wejścia
    niewielkie. W zasadzie zerowe. Radar przy parkingu.

    Robią to w kraju gdzie liczy się zmniejszenie ilości wypadków i
    polepszenie bezpieczeństwa. U nas policja realizuje założoną ilość
    wystawionych mandatów. A liczy się tylko żeby wyrobili normę i
    nic więcej. Więc u nas to rozwiązanie się nie przyjmie.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2019-10-09 12:28:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pierdolisz Radosław. Znajdź w necie informacje jakie są wpływy z mandatów a jakie
    straty budżetu związane z wypadkami drogowymi. Przy tak chujowym stosunku jaki jest
    nie dziwi mnie że kaza policji karac każdego kto się nawinie. W Estoni pewno podobnie
    i kara pozbawienia wolności na godzine jest raczej ukłonem w stronę kierowców.

  • 29. Data: 2019-10-09 12:29:39
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, October 9, 2019 at 1:27:23 AM UTC+9, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    wolności na godzine nie stanowi powodu do zwolnienia kogoś z pracy. Ale premie za
    spóźnienie można zabrać. Wymysl coś dla bardzo dobrze zarabiajacego mobilnego doradcy
    finansowego co ma limit punktów na wyczerpaniu i jedzie do bardzo ważnego dla firmy
    klienta. Ma do wyboru przyjąć mandat i punkty i oddać PJ albo odbyć 45 minut kary i
    stracić klienta.

    Może też jechać zgodnie z przepisami i dojechać na czas.

  • 30. Data: 2019-10-09 12:36:22
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, October 9, 2019 at 3:44:10 AM UTC+9, wowa wrote:

    > No ale tak patrząc szerzej, to jak to może być egzekwowane? Patrol też
    > stoi godzinę? A jak będzie kilku pacjentów to cały dzień mogą stać i
    > ich pilnować. Może zabierają kluczyki i zwrot za godzinę? Chyba że
    > naród taki honorowy i słowo wystarczy?

    Kiedyś pewnemu Wolakowi opisywałem, jak działają bramki w metrze w Japonii, np. w
    Tokio - są po prostu cały czas otwarte, można przez nie przejść bez biletu. Coś jak
    tu:

    https://expatsguide.jp/wp/wp-content/uploads/Orange-
    Ticket-Gate.jpg

    Lecz mimo to - wszyscy kupują bilety (nie ma kontroli biletów w wagonach metra czy na
    peronach).

    Wolak bardzo się zadumał nad głupotą Japończyków, po czym rzekł - "to po co oni w
    ogóle kupują bilety, skoro można jeździć za darmo"?

    Trochę podobna sytuacja.