  • 11. Data: 2014-02-01 15:57:39
    Temat: Re: Uniwersalne stery USB
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2014-02-01 15:34, Habeck Colibretto pisze:

    > Ale też ZTCP była tam opcja wyboru trybu połączenia USB.

    Co to jest to "ZTCP"?

    > Debugowanie nie jest potrzebne, żeby andek chodził w trybie pendrive.

    Nie ważne - przed połączeniem można było wejść w opcje tego połączenia i
    je skonfigurować.

    > Podłączyć się i komputerem i andkiem do tej samej wifi.

    A gdybym powiedział że takie wi-fi to dopiero trzeba sobie sprawić? Co
    jest potrzebne, w założeniu że się ma stacjonarny komputer bez karty Wi-fi?

  • 12. Data: 2014-02-01 16:21:31
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał:

    > Co to jest to "ZTCP"?

    Nowomowa, "z tego co pamiętam".

  • 13. Data: 2014-02-01 19:47:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 52ecfd9a$0$2363$6...@n...neostrada.pl

    > A dlaczego tak wolno skoro przepustowość routera to podobno 300MB a karty przy
    kompie 150?

    MB to megabajt
    Mb to megabit
    MB/s to megabajt na sekundę

    802.11 g to 54 Mb/s -- w rzeczywistości w porywach 2 MB/s.
    802.11 n nie znaczy niczego konkretnego. [stąd zapewne litera n]

    300 Mb/s to może być naprawdę raptem 10 MB/s.
    Nowoczesny HDD laptopowy daje dziś średnio ze 100 MB/s

    Są sieci bezprzewodowe zdecydowanie szybsze -- nawet
    1 Gb/s czy 10 Gb/s na małych (wewnątrzdomowych)
    odległościach. Dopiero te ostatnie nie zdławią
    laptopowego HDD. A co z SSD, czy choćby 3.5"?...

    Są nawet HDD z WiFi -- ale co komu po takich
    szybkościach? Miedź [wobec bydź] ma się nieźle...

    Za jakiś czas nie będzie aparatów fotograficznych bez:

    -- GPS/AGPS/GLONASS/Galileo
    -- WiFi/NFC/BT5
    -- skomplikowanej obróbki fotek
    -- dotykowych ekranów...

    IMO świat zaczyna szaleć... Czeka nas teraz takie gwałtowne
    przysepiszenie (nie tylko transferów po WiFi) że głowa zaboli
    niejedną osobę...

    -=-

    Od jakiegoś czasu Monster restartuje się kilka razy dziennie.
    Zresztą -- nocnie też. ;) Właśnie teraz zalicza kolejny restart...

    Szczęściem RMaps nie przerywa na amen zapisywania śladu
    w wyniku restartu -- traci się tylko to, co konieczne,
    bo przecież wyłączony smartfon nie może rejestrować...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2014-02-01 19:53:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 52ed0b5c$0$2139$6...@n...neostrada.pl

    > A gdybym powiedział że takie wi-fi to dopiero trzeba sobie sprawić? Co jest
    potrzebne, w założeniu że się ma stacjonarny komputer
    > bez karty Wi-fi?

    Pisałem Ci -- kartka WiFi (maluteńka jak najmniejszy
    dongielek BT) 150 Mb/s (5 MB/s) kosztuje ze 2 dychy.
    A routerek Tendy (150 Mb/s) ze 4 dychy. Zaś drut USB
    razem z ładowarkę samochodową -- mniej niż dychę. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2014-02-01 21:37:17
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-02-01 15:57, Trybun pisze:

    > A gdybym powiedział że takie wi-fi to dopiero trzeba sobie sprawić? Co
    > jest potrzebne, w założeniu że się ma stacjonarny komputer bez karty Wi-fi?

    Jak masz łącze stałe to router wifi.

    --
    animka

  • 16. Data: 2014-02-01 21:58:08
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 01.02.2014, o godzinie 16.21.31, na pl.misc.telefonia.gsm, Tomek
    napisał(a):

    > Nowomowa, "z tego co pamiętam".

    Na grupach AFAIR "ZTCP" funkcjonuje od wieków. To nie nowomowa, ale
    usenetowa konieczność.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 17. Data: 2014-02-02 12:03:43
    Od: Trybun <C...@j...com>

> [...]
    >
    > 802.11 g to 54 Mb/s -- w rzeczywistości w porywach 2 MB/s.
    > 802.11 n nie znaczy niczego konkretnego. [stąd zapewne litera n]

    Wiem co to megabajt a megabit. I istotnie pomyliłem te znaczenia, chodzi
    oczywiście o 300 Mb a nie 300 MB. Jednak jeden MB= około 0,8 Mb. a więc
    różnica nie jest jakaś znacząca,
    Standard 802.11 n znaczy około 600 Mb/s

> [...]
    > 1 Gb/s czy 10 Gb/s na małych (wewnątrzdomowych)
    > odległościach. Dopiero te ostatnie nie zdławią
    > laptopowego HDD. A co z SSD, czy choćby 3.5"?...

    Sieci wi-fi? A za pomocą jakich narzędzi osiąga się takie prędkości?

    > Są nawet HDD z WiFi -- ale co komu po takich
    > szybkościach? Miedź [wobec bydź] ma się nieźle...

    Być może mają kartę wi-fi wmontowaną ale chyba same bezpośrednio z netem
    się nie łączą?

> [...]
    >
    > IMO świat zaczyna szaleć... Czeka nas teraz takie gwałtowne
    > przysepiszenie (nie tylko transferów po WiFi) że głowa zaboli

    Co to jest to "Galileo"?

> [...]
    > w wyniku restartu -- traci się tylko to, co konieczne,
    > bo przecież wyłączony smartfon nie może rejestrować...

    Pewnie jakiś program bruździ, i z tego te restarty, skoro ich nie było
    wcześniej. Próbowałeś reklamować? Ta żółta plamka, te restarty.. Jak dla
    mnie jest podstawa do reklamacji.

  • 18. Data: 2014-02-02 12:04:16
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2014-02-01 16:21, Tomek pisze:

    > Nowomowa, "z tego co pamiętam".

    No tak, a ja sądziłem że to jakiś skrót kodowej wersji Androida... :-D

  • 19. Data: 2014-02-02 12:04:55
    Od: Trybun <C...@j...com>

> [...]
    > A routerek Tendy (150 Mb/s) ze 4 dychy. Zaś drut USB
    > razem z ładowarkę samochodową -- mniej niż dychę. ;)

    No dobra, sprzęt już mam i co dalej, co prawda trochę inny ale też się
    nada, (bo dlaczego nie) - jak wygląda konfiguracja takiej wewnętrznej
    domowej sieci wi-fi w której można połączyć telefony, tablety i
    komputery w jedna sieć?

  • 20. Data: 2014-02-02 12:05:20
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2014-02-01 21:37, animka pisze:

    > Jak masz łącze stałe to router wifi.

    Tu nie chodzi o łącze z dostępem do netu, ale o stworzenie wewnątrz
    domowej sieci wi-fi. Takiej którą połączę wszystkie domowe urządzenia.