  • 11. Data: 2017-03-14 00:34:04
    Temat: Re: Usuwanie alergenów z powietrza
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 13 Mar 2017 20:07:50 +0100, Piotrne napisał(a):

    > Problem z alergią jest raczej poważny. Kilka tygodni
    > temu prawdopodobnie z tego powodu zrobiło się ostre
    > zapalenie rogówki wymagające nocnej wizyty w szpitalu
    > okulistycznym.

    I po czymś takim jeszcze trzymacie tego zwierzaka? Ja rozumiem, że
    sentyment, itd., ale wasze zdrowie chyba jednak jest ważniejsze?

    Najlepszym rozwiązaniem będzie wystawienie zwierzaka za darmo na OLX.
    Wszelkie rozwiązania pozwalające filtrować alergeny będą nie dość, że
    kosztowne, to nie dające 100% skuteczności. Musiałbyś celować w poziom
    "clean room".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2017-03-14 14:42:45
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie do osób doświadczonych w walce
    > z alergią (alergików?) Mam w domu królika.
    > Okazało się, że po kilku miesiącach obecności
    > w domu zaczął powodować reakcje alergiczne
    > u niektórych domowników - głównie katar.

    Mozna spróbować odczulić się zastrzykami, ale na czas kuracji (kilka lat),
    trzeba pozbyc się źródła alergii.

    > Rozwiązaniem ostatecznym jest pozbycie się
    > królika, ale zanim zostanie ono zastosowane
    > mam pytanie do osób mających doświadczenie
    > z alergiami:
    >
    > - Co właściwie powoduje taką "powietrzną"
    > alergię? Na pewno nie latają w powietrzu
    > włosy z sierści królika, byłoby widać.

    Mogą to byc pojedyncze cząsteczki jakiegos związku chemicznego. Białko ze
    złuszczonego naskórka, odparowane resztki śliny, cokolwiek.

    > - Czy da się skutecznie oczyścić powietrze
    > z takich alergenów?

    Praktycznie nie. Musiałbyś filtrować powietrze jak do schronu atomowego.

    > - Jeśli tak, to jak - oczyszczaczem powietrza
    > z filtrem HEPA? Jonizatorem? Nawilżaczem?
    > Lampą przeciwbakteryjną UV? Spalarką bakterii
    > powietrznych (widziałem takie urządzenia
    > za ok. 1000 zł)? Odkurzaczem wodnym (ma być
    > włączony całą dobę?)

    Zapomnij.

    > - Może da się zabezpieczyć czymś samego królika?

    Szczelne akwarium z wymianą powietrza bezpośrednio na zewnątrz. :)
    Ale nie będzie można nawet dotknąć zwierzątka.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba