  • 1. Data: 2017-03-11 17:24:01
    Temat: Recykling bezpośredni
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Ludzie mają tylko 2% innych genów niż goryle.
    Trudno w to uwierzyć obserwując u tych małp taki oto bezpośredni
    recykling. ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=oAQubtm-IPg

    Miejmy nadzieję, że urzędnicy unijni mają jakieś granice w czerpaniu
    inspiracji z przyrody. ;)

    --
    WM

  • 2. Data: 2017-03-13 06:06:05
    Temat: Re: Recykling bezpośredni
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 marca 2017 01:24:03 UTC+9 użytkownik WM napisał:
> [...]
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=oAQubtm-IPg
    >
    > Miejmy nadzieję, że urzędnicy unijni mają jakieś granice w czerpaniu

    Niezależnie od inspiracji urzędników unijnych, człowiek wykorzystuje/ywał kupę do
    wielu celów: budowanie domów, wytop stali stopowej, opał. Niejadalność kupy to nie
    jest dogmat genetyczny, tylko kutlurowy. Ta małpa wyjadająca niestrawione części
    swojej kupy wygląda dla nas tak samo odrażająco jak dla Araba wygląda Europejczyk
    jedzący wieprzowinę, ale technicznie (czyli genetycznie) nie powinno być w tym nic
    dziwnego: zwierzęta wszystkożerne mają kiepską sprawność układu trawiennego. Kot
    zjada swoje wymiociny, ale w kupie już nie znalazłby niczego wartościowego, bo on
    słusznie nie je tego czego nie trawi. W odróżnieniu od niedorzecznych naczelnych.
    Zastanów się lepiej na którym etapie rozwoju kulturowego ludzie umówili się że nie
    będą jeść swojej kupy. Mogłoby się okazać że w skali od pierwszego Homo do dzisiaj,
    to stało się niedawno. Patrząc po półkach supermarketów i obfitości na nich płynów do
    płukania buzi- wręcz mam wrażenie że całkiem niedawno.

  • 3. Data: 2017-03-13 09:20:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 06:06:06 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Kot zjada swoje wymiociny, ale w kupie już nie znalazłby niczego wartościowego,
    > bo on słusznie nie je tego czego nie trawi.
    > W odróżnieniu od niedorzecznych naczelnych.

    Goryl niespecjalnie może mieć wybór, jak nie ma co jeść to musi
    napchać się zielskiem, które żeby dało jakiś efekt, trzeba zjeść
    np. 2 razy ;)

    L.

  • 4. Data: 2017-03-13 16:22:11
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-13 o 09:20, Lisciasty pisze:

    > Goryl niespecjalnie może mieć wybór, jak nie ma co jeść to musi
    > napchać się zielskiem, które żeby dało jakiś efekt, trzeba zjeść
    > np. 2 razy ;)

    Okazuje się, że goryle mają komorę fermentacyjną w tylnej części
    przewodu pokarmowego i dlatego to robią.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Koprofagia

    Ludzie na szczęście tego nie mają, więc dwukrotne jedzenie nie daje im
    zysku.

    WM

  • 5. Data: 2017-03-13 16:31:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WM napisał:

> [...]
    > przewodu pokarmowego i dlatego to robią.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Koprofagia
    >
    > Ludzie na szczęście tego nie mają, więc dwukrotne jedzenie nie

    E tam nie mają. Wiesz pan, gdzie ja mam pańską komorę fermentacyjną?

    Jarek

    --
    Już tylko Kiler, o sobie tylko tyle
    Wiem co za ile, nie muszę dbać o bilet

  • 6. Data: 2017-03-13 16:39:38
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > E tam nie mają. Wiesz pan, gdzie ja mam pańską komorę fermentacyjną?

    No cóż nie każdy jest lemingiem, lub świnką morską. ;)

    WM