  • 11. Data: 2014-09-27 22:37:12
    Temat: Re: Usuwanie szumu w czasie rzeczywistym
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-09-27 21:52, Jakub Rakus wrote:
    > Odszumianie falkami (generalnie usuwanie zakłóceń i wydobywanie sygnału
    > o bardzo niskim SNR) jest ostatnio w ogóle bardzo modne

    Modne były kiedyś kompresje fraktalne (i dupa), logika rozmyta (i dupa),
    procesory transmeta (i dupa) itd. Wolałbym aby nie było modne tylko
    działające.

  • 12. Data: 2014-09-27 23:14:20
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 27.09.2014 22:37, Sebastian Biały wrote:

    > Modne były kiedyś kompresje fraktalne (i dupa), logika rozmyta (i dupa),
    > procesory transmeta (i dupa) itd. Wolałbym aby nie było modne tylko
    > działające.

    Miałem bardziej na myśli to, że są chętnie wykorzystywane w "trudnych"
    sytuacjach. Pierwsze z brzegu co sobie przypominam to wykrywanie chorób
    serca (w tym stanu przedzawałowego) na podstawie sygnałów EKG, ale
    niekoniecznie z dobrze przyklejonych do pacjenta elektrod tylko z
    jakiejś tekstronicznej koszulki. Generalnie falki dobrze się sprawdzają
    szczególnie gdy z szumu mamy wydobyć coś, co "mniej więcej" wiemy jak
    powinno wyglądać.

    Jakub Rakus

  • 13. Data: 2014-09-27 23:33:17
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Patenty WujaSama mam w nosie.

    No i już cię tam dopisali do swojej listy :)

  • 14. Data: 2014-09-28 00:22:17
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Tematyka mocno zbliżona imo - tak dla poczytanie w długie zimowe wieczory :

    ftp://ftp.esat.kuleuven.be/pub/SISTA/kngo/reports/ph
    d_KimNgo.pdf

    Natomiast tu masz chyba dokładnie to, o co ci chodzi :

    http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=
    SS_GET_PAGE&nodeId=2680&dDocName=en023592

    http://www.digikey.com/en/articles/techzone/2011/oct
    /dsp-enabled-mcus-tackle-audio-and-speech-tasks

  • 15. Data: 2014-09-28 00:32:38
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    to też wygląda ciekawie

    https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCAQFjAA&url=http%3A%
    2F%2Fsummit.sfu.ca%2Fsystem%2Ffiles%2Firitems1%2F136
    55%2FSidhuSimranjit_BASc13.pdf&ei=wTonVP6tNJHiauODgt
    gP&usg=AFQjCNHJ8xo8iTF43UKU-eklpxPmpOLpjg&bvm=bv.762
    47554,d.bGQ

    wykorzystano chip ADAU, ostatnio dość mocno przerabiane w EP.

  • 16. Data: 2014-09-28 02:49:54
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 27 Sep 2014 14:24:28 +0200, Sebastian Bia?y
    <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Mam też XXI wiek i procesory z kilkoma mipsami za kilka zł.
    >
    >Pytanie: czy obecnie stosuje się algorytmy cyfrowe do odszumiania
    >dzwięku w czasie rzeczywistym w co lepszych radiach? Nie chodzi o
    >blokowanie szumu - to potrafi byle CB radio. Chodzi o wydobycie istotnej
    >informacji z szumu, polepszenie S/N.
    >
    >Powiedzmy że latency mam w nosie, może opóźniać dzwięk nawet o sekundę.
    >
    >Google pokazuje masę koncepcji, od usredniania po odszumianie falkami.
    >Ale może istnieje *specyficzny* algorytm radzący sobie lepiej z szumem
    >radiowym z którego należy wydobyc mowę? Ktoś może mnie nakierować na

    Od cholery tego jest, na przyklad algorytmy odszumiana stosuje sie w
    aparatach sluchowych. Tu jest dosyc obszerne wprowadzenie :)

    ftp://ftp.esat.kuleuven.be/pub/SISTA/kngo/reports/ph
    d_KimNgo.pdf

    Wlasciwe slowa kluczowe to

    digital signal processing noise reduction

    A.L.