  • 1. Data: 2014-09-25 21:03:05
    Temat: Komóra wpadła do zlewu i jest problem
    Od: s...@g...com

    Ano "fujara" ze mnie. Samsung (nawet nie wiem jaki to model, bo nigdzie na obudowie
    nie piszą. Taki nie z odchylaną, ale rozsuwaną klawiaturą. Taki na 2 karty SIM.)
    wpadł do zlewu, w ułamku sekundy została podjęta akcja ratownicza. Został wyłowiony,
    bateria wyjęta, karta SIM też. Suszenie trwało nockę. Po poskładaniu pacjenta efekt
    jest następujący:

    1) Z baterii w ogóle nie startuje.
    2) Z ładowarki jest efekt następujący:
    a) miłe dźwiękowe powitanie Samsunga i kolorowy Samsungowy obrazek.
    b) następnie na ekranie pojawia się ikona ładowania baterii, pokazująca/sugerująca
    jej kompletne rozładowanie.
    c) nie więcej niż po sekundzie, pokazuje pełne naładowanie.
    d) po naciśnięciu klawisza "włącz/wyłącz telefon", tego z czerwoną słuchawką
    zabawa rozpoczyna się od punktu 2a).

    Przemierzyłem baterię. Pisze na niej 3.7V, pomiar daje 1.1V. Szlag z tym telefonem,
    ale kupa ważnych numerów jest w jego pamięci. O ile jeszcze jest?

    Co radzicie?

  • 2. Data: 2014-09-25 21:39:35
    Temat: Re: Komóra wpadła do zlewu i jest problem
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    s...@g...com pisze:
> [...]
    ale kupa ważnych numerów jest w jego pamięci. O ile jeszcze jest?

    Model masz podany na naklejce IMEI, tylko nie nazwę handlową a
    producenta, np S4 to GT-I9505.
    Rozbierz go, wysusz rozebranego, chyba że zaczął już korodować to
    przydałaby się wanienka ultradźwiękowa.
    Jak masz ładowarkę modelarską lub zasilacz warsztatowy to naładuj
    baterię na zewnątrz (o ile wiesz jak), dziwne że od razu ma tak niskie
    napięcie, pewnie też jest już zalana i skorodowała elektronika od środka
    baterii.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2014-09-25 22:29:53
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 25 września 2014 21:39:35 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:

    > Model masz podany na naklejce IMEI, tylko nie nazwę handlową a
    >
    > producenta, np S4 to GT-I9505.

    Istotnie jest. SGH-D880

    > Rozbierz go, wysusz rozebranego, chyba że zaczął już korodować to
    >
    > przydałaby się wanienka ultradźwiękowa.

    Chyba jeszcze korozja nie zdążyła. Wypadek miał miejsce wczoraj późnym wieczorem.
    Myjki US nie posiadam niestety.

> [...]
    >
    > baterię na zewnątrz (o ile wiesz jak), dziwne że od razu ma tak niskie
    >
    > napięcie, pewnie też jest już zalana i skorodowała elektronika od środka

    Mam zas. laboratoryjny, wiem jak podejść do tematu ładowania, zaraz podejmę próbę.
    Ale problem chyba nie w baterii. Myślę o ponownym utopieniu komóry, ale w
    izopropanolu tym razem, a następnie osuszeniu. Ale to mogę zrobić dopiero jutro. Co o
    tym sądzisz?

  • 4. Data: 2014-09-26 00:00:47
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Myślę o ponownym utopieniu komóry, ale w izopropanolu tym razem, a następnie
    osuszeniu. Ale to mogę zrobić dopiero jutro. Co o tym sądzisz?

    LCD moze nie byc zadowolony z takiej kąpieli.
    Suszenie przez 1 noc to za malo IMHO. No chyba, ze na kaloryferze. Woda
    jak ruska armia - wejsc to latwo, ale wykopac ja to trudno. Jak sie
    dostala pod jakis BGA, to bez lekkiego podgrzania i dmuchania moze tam
    siedziec tygodniami.
    Jesli komora daje jakies slabe sygnaly zyciowe, to moze po USB da sie
    zgrac co wazne.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2014-09-26 00:31:22
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 26 września 2014 00:00:47 UTC+2 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
    > Powitanko,

    nast�pnie osuszeniu. Ale to mog� zrobi� dopiero jutro. Co o tym s�dzisz?

    > LCD moze nie byc zadowolony z takiej k�pieli.

    Hmmmm... Dlaczego?

    > Woda
    >
    > jak ruska armia - wejsc to latwo, ale wykopac ja to trudno.

    Ale Ci media nasrały do łba... Zrób ze sobą to, co stało się z moją komórą. Czyli
    weź chłodny prysznic i podaj tego przykłady (trudności wykopu ruskiej armii).A jak
    już je znajdziesz, to popatrz na to z perspektywy konferencji Jałtańskiej. Tam nasi
    "sojusznicy" pokazali kim są naprawdę. Policz se wojenki robione przez usa od
    zakończenia 2WŚ.

    > Jak sie
    >
    > dostala pod jakis BGA, to bez lekkiego podgrzania i dmuchania moze tam
    >
    > siedziec tygodniami.

    Powiedział co wiedział...

    > Jesli komora daje jakies slabe sygnaly zyciowe, to moze po USB da sie
    >
    > zgrac co wazne.

    Poważnie? W życiu bym na to nie wpadł !! :))

    Przeczytaj jeszcze raz główny wątek !!

  • 6. Data: 2014-09-26 00:36:33
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 września 2014 21:03:05 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:
> [...]
    ale kupa ważnych numerów jest w jego pamięci. O ile jeszcze jest?

    Jak uruchomisz albo kupisz nowa to radzę traktować telefon jako urządzenie do
    komunikowania się z innymi a nie jak fetysz. Telefonu nie trzeba mieć w sraczu, na
    rancie wanny w czasie zażywania kąpieli itp. Jak ktoś ma sprawę to zadzwoni jeszcze
    raz. Jak nie zadzwoni to znaczy że chciał dupę zawracać.

  • 7. Data: 2014-09-26 00:50:59
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    s...@g...com pisze:
    > W dniu piątek, 26 września 2014 00:00:47 UTC+2 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
    [..]

    > Hmmmm... Dlaczego?

    Będą plamy na podświetleniu, nic się nie uszkodzi.

    [..]
> [...]
    zakończenia 2WŚ.
    [..]
    > Poważnie? W życiu bym na to nie wpadł !! :))

    Z takim podejściem podzielisz losy naszego wioskowego głupka, wszystko
    co napisał Paweł jest prawidłowe i na temat.

  • 8. Data: 2014-09-26 00:53:06
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Zachariasz Dorożyński pisze:
    [..]
> [...]
    rancie wanny w czasie zażywania kąpieli itp. Jak ktoś ma sprawę to zadzwoni jeszcze
    raz. Jak nie zadzwoni to znaczy że chciał dupę zawracać.

    Koleżanka utopiła fona jak wyciągała coś z szafki stojącej przy
    toalecie, nie korzystała w wygódki, wychodziła z domu.
    Nie wszystko jest czarne lub białe, jest jeszcze cała skala szarości.

  • 9. Data: 2014-09-26 00:59:07
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    s...@g...com pisze:
    [..]
> [...]
    izopropanolu tym razem, a następnie osuszeniu. Ale to mogę zrobić dopiero jutro. Co o

    Nie wiem czy IPA ma właściwość wiązania wody, spirytus na pewno, a i tak
    nie masz gwarancji że wejdzie tam gdzie już jest woda. Rozbierz do samej
    płyty.

  • 10. Data: 2014-09-26 06:33:57
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    Też mi sie zdaje, że za krótko suszona. Krótko i bez zapału.
    Podmuchałbym konkretnie pod scalaki..