  • 11. Data: 2010-02-20 15:36:23
    Temat: Re: Uszkodzenia wejść.
    Od: "mariusz" <m...@l...com>

    "Irokez" <n...@e...pl> wrote in message
    news:hlo7ee$3po$1@news.onet.pl...
    > Mam czujnik temperatury Dallasa na przewodzie jakieś 15 metrów, ciągnącym
    > sie z 3 pietra do piwnicy. Równolegle idzie w peszlu kabel zasilający
    > pompę itp do pieca na którym jest ten czujnik. Na wejściu procka 1N4148
    > zaporowo do masy i zasilania, zasilanie Dallasa przez bezpiecznik
    > polimerowy. Chodzi to już kilka lat i działa... Procek AT89C2051

    To że tobie chodzi, nie znaczy, że innym nie padnie 10 po kolei. Tak to już
    jest i zastanawiam się czy wolno łączyc GND z PE albo dać choćby diodę
    zaporowo do PE ?

  • 12. Data: 2010-02-20 15:43:21
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "mariusz" <m...@l...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > już jest i zastanawiam się czy wolno łączyc GND z PE albo dać choćby diodę

    Czyli chcesz połaczyć GND strony wtórnej zasilacza z PE od strony
    pierwotnej.
    Dlaczego nie? Przecież wiele sprzetu tak ma.

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2010-02-20 16:03:31
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    mariusz pisze:
    > "Jd." <j...@i...pl> wrote in message

    > A tak można ?

    Tak masz np. w komputerze. Masa jest połączona z obudową połączoną z PE.

    MD

  • 14. Data: 2010-02-20 17:04:21
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    > "Jd." <j...@i...pl> wrote in message

    > A tak można ?

    Tak _trzeba_ - chyba że zasilacz masz beztransformatorowy...

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 15. Data: 2010-02-20 19:33:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mariusz,

    Saturday, February 20, 2010, 4:34:43 PM, you wrote:

    > A tak można ?

    Często wręcz należy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2010-02-20 19:35:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jd.,

    Saturday, February 20, 2010, 6:04:21 PM, you wrote:

    > Tak _trzeba_ - chyba że zasilacz masz beztransformatorowy...

    Nieprawda. Urządzenia klasy II nie wolno łączyć z PE. W ogóle.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2010-02-20 21:00:00
    Od: "mariusz" <m...@l...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Nieprawda. Urządzenia klasy II nie wolno łączyć z PE. W ogóle.

    czemu ?

  • 18. Data: 2010-02-20 21:28:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mariusz,

    Saturday, February 20, 2010, 10:00:00 PM, you wrote:

    > czemu ?

    Bo przestają być urządzeniami klasy II a stają się klasy 0.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2010-02-20 22:23:19
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > A uważasz, że tak wolno łączyć PE z GND urządzenia ?

    A czemu nie?? Pewnie zależy od typu urządzenia itp, dlatego pytałem
    ;)... ale na przykład komputerom połączenie GND i PE nie przeszkadza ;>...

    Konop

  • 20. Data: 2010-02-21 01:50:35
    Od: "mariusz" <m...@l...com>

    "Konop" <k...@g...pl> wrote in message

    > A czemu nie?? Pewnie zależy od typu urządzenia itp, dlatego pytałem ;)...
    > ale na przykład komputerom połączenie GND i PE nie przeszkadza ;>...

    I ono jest tak po prostu łączone bez chociażby filtru EMI ? Choćby koralik
    tam dać czy coś ?
    Ta sama sprawa jest z gniazdami USB czy lutowac masę do obudowy gniazda czy
    nie. Jedni lutują, inni lutują przez EMI, a inni piszą, że dać 4n7/400V
    równolegle z 1Mohm.