  • 21. Data: 2013-02-15 12:49:28
    Temat: Re: Uwaga Pirat - jestem za ;-)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik hisjusz h...@w...pl ...

    > 250 zł to sporo pieniędzy dla dużej części społeczeństwa. Kara za
    > sprinty na czerwonym winna być, częste kontrole winny być. Maks mandat
    > 100 zł, po 3 złapaniach w ciągu roku, obowiązkowe badania
    > psychiatryczne, szkolenie z konsekwencji i prace społeczne -> na ten
    > przykład pomalowanie kamienicy. 250 zł dla kogoś kto zarabia 1200 na
    > kasie to spora nienawiść do służb które winny być przyjacielem obywatela.

    ale jeżeli rzeczywiście przebiega na ruchliwej drodze, przed/pomiedzy
    samochodami to po co to robi? Ktoś go pcha?
    300 dla kierowcy za przekroczenie predkości to też duża suma.

  • 22. Data: 2013-02-15 12:49:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BaX bax@_klub.chip.pl ...

    > Przechodzisz na czerwonym? To życzę Ci aby przypierdolił w Ciebie
    > jakiś duży pojazd.

    o, głupek....

  • 23. Data: 2013-02-15 12:49:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz n...@n...neostrada.pl ...

> [...]
    > jedna z kilku zajebistych ustra nowoczesnych kamer. ile mandatów
    > wystawiono? ZERO
    >
    > To samo miasto 4 km dalej. Jest przejście podziemne pod jezdnią. ale
    > kiedyś mocno obciążoną, teraz średnio mało. co więcej, jednokierunkowa i
    > 50 metrów wcześniej światła, tak że czasowo blokują cały ruch. Czyli
    > przechodzień widzi że wszyscy mają czerwone i tak będzie przez 10 sekund
    > co 2 minuty. Przechodzi więc przez jezdnie. ilość mandatów? Kilka
    > dziennie, zawsze jak nie mają co robić, to czyhają na frajerów....

    TVN chętnie zrobi reportaż. Poważnie.

  • 25. Data: 2013-02-15 12:49:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > W Danii mają fajnie -- mandatu nie dostaje się za wejście na przejście
    > przy czerwieni, tylko dopiero za ew. sprowadzenie na siebie
    > niebezpieczeństwa podczas przechodzenia na czerwonym. ;)

    Uczą obywateli zdrowego rozsądku.
    W koncu nie ma nic złego w przechodzeniu na czerownym, prawda?
    Chodzi własnie o to niebezpieczeństwo...

  • 24. Data: 2013-02-15 12:49:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik DoQ d...@g...com ...

    > Oglądałem jakąś powtórkę, policja zorganizowała akcję nastawioną na
    > pieszych i ich przechodzenie po przejściu na czerwonym.
    > Niektóre piesze zgrywusy spodziewały się ewidentnie upomnienia albo 5
    > dych mandatu, a tu ups.. taryfikator, 250PLN albo sąd. Za jednym
    > zamachem wykosili grupę chyba z 10 osób, czyli zarobili 2,5k od ręki -
    > łatwa kasa:)
    >
    > Jestem jak najbardziej za, szkoda że do tego trzeba specjalnych akcji...

    Hmmm, ja bym wolał, żeby to działało w ten sposób, że pieszy wchodząc na
    czerwonym podejmuje ryzyko włąsnego zdrowia i ma do tego prawo.

    Oczywiście jeżeli robi to na ruchliwej drodze i przebiega przed maską -
    pełna zgoda - 250. W koncu to jest przewinienie dużo gorsze niż np.
    przekroczenie o 30 w terenie.
    Natomiast nie chciałbym aby policja łapała takich chodziarzy na totalnie
    pustej drodze najlepiej jeszcze po 23 kiedy generalnie ruch żaden. Wtedy
    moje stanowcze NIE.

    Tak wiem - jak zwykle problemem nie jest zdrowo rozsądkowe prawo, tylko jak
    udowodnić, że potrąciło się tego, co przebiegał na czerwonym a nie na
    zielonym.
    Ale tu chyba nie ma różnicy w stosunku do obecnych przepisów.

  • 26. Data: 2013-02-15 12:51:57
    Od: KrzyNiem <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

    W dniu 2013-02-15 10:08, DoQ pisze:

    > Jestem jak najbardziej za, szkoda że do tego trzeba specjalnych akcji...

    Światła są dla ludzi, a nie ludzie dla świateł.

    Mają pomagać, a nie przeszkadzać.

    Ich zadaniem jest ustalenie, kto przed kim ma pierwszeństwo w sytuacji,
    gdy drogi (pojazdów lub pieszych) się krzyżują i mogłoby dojść do
    kolizji. Jeśli aktualna sytuacja na drodze nie wskazuje, aby do takiej
    kolizji mogłoby dojść, to światła nie są potrzebne. Oczywiście, dla
    uproszczenia systemu, nie podejmuje on decyzji, w którym momencie jest
    potrzebny, a w którym nie; taką decyzję powinien móc podjąć sam
    zainteresowany, a czujni i mądrzy policjanci powinni weryfikować, czy
    nie dochodzi do sytuacji, w których poprzez złe decyzje obywatele nie
    stwarzają zagrożenia i w uzasadnionych (!) przypadkach karać.

    Jakie by to było piękne, prawda?

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 27. Data: 2013-02-15 12:58:34
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-02-15 12:49, Budzik pisze:
    > Hmmm, ja bym wolał, żeby to działało w ten sposób, że pieszy wchodząc na
    > czerwonym podejmuje ryzyko włąsnego zdrowia i ma do tego prawo.

    Można pójść dalej i zastosować to założenie dla kierowców samochodów.
    Czerwone? Można jechać, na własne ryzyko...nie byłoby raczej zbyt wesoło.

> [...]
    > Natomiast nie chciałbym aby policja łapała takich chodziarzy na totalnie
    > pustej drodze najlepiej jeszcze po 23 kiedy generalnie ruch żaden. Wtedy

    Łapali na Marymonckiej :)

> [...]
    > zielonym.
    > Ale tu chyba nie ma różnicy w stosunku do obecnych przepisów.

    Obawiam sie, że nauka finansowa poskutkuje mniejszym prawdopodobieństwem
    wtargnięcia takiego pacjenta na czerwonym :)

    Pozdr.

  • 28. Data: 2013-02-15 13:05:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 15 Feb 2013 11:49:32 +0000 (UTC), Budzik

    > Uczą obywateli zdrowego rozsądku.
    > W koncu nie ma nic złego w przechodzeniu na czerownym, prawda?
    > Chodzi własnie o to niebezpieczeństwo...

    U nas za to uczą, że można wchodzić na zielonym i się jest wtedy świętą
    krową. Tylko w zderzeniu z rzeczywistością, a może raczej z samochodem, się
    okazuje inaczej.

    --
    Pozdor Myjk

  • 29. Data: 2013-02-15 13:10:47
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-15 11:30, Liwiusz pisze:

    > A ja jestem za tym, aby przechodzenie na czerwonym nie było karalne,
    > jeśli nie wymusza się pierwszeństwa na pojazdach.

    Ba, idea piękna, tylko pytanie jak by się sprawdziła w Polsce,
    skoro tak często przy orzekaniu o winie patrzy się tylko na wyrwany
    z kontekstu literalny zapis ustawy i zapomina się o wcześniejszych,
    w tym o intencji ustawodawcy. Do tego trzeba trochę edukacji
    i to nie tylko kierowców i nie tylko pieszych. Druga sprawa
    to kwestia odpowiedzialności czy skuteczności działania służb.
    Osobiście nie mam nic do zdrowego rozsądku (i jak najbardziej
    uważam, że trzeba się do niego również stosować) i mam nadzieję,
    że do tego też z czasem dojdzie. Ciekawe ile będzie krzyków na
    na pms - rowerzyści od jakieś czasu już nie muszą się zatrzymywać
    i uciekać w krzaki, pieszym (przynajmniej w DC) od dawna się
    poprawiło (a przepis o i chęci przejścia już jest?).
    Idzie ku normalności :)

  • 30. Data: 2013-02-15 13:17:31
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2013-02-15 12:25, DoQ pisze:

    > "Zabrania się: pozostawiania pracującego silnika podczas postoju na
    > obszarze zabudowanym; nie dotyczy to pojazdu wykonującego czynności na
    > drodze. "
    >
    > Samochód uczestniczący w ruchu jest na postoju? Dobrze się czujesz?
    > Nie dziwie się, że ludzie jeżdżą jak jeżdżą skoro nie potrafią zrozumieć
    > prostego zdania....

    Dlatego podałem ten przykład jako bzdurne egzekwowanie prawa, ale widzę,
    że ciężko ci to zrozumieć, w końcu jesteś zwolennikiem karania za
    wszystko, wszystkich poza tobą - geniuszem kierownicy i prawa :).
    Wykonywanie czynności to zapis, który można interpretować dowolnie,
    podobnie jak "uzasadnione podejrzenie", czy "niedostosowanie prędkości
    do warunków" itp.