  • 1. Data: 2016-08-05 18:29:51
    Temat: Karty graficzne dalej nie pasują do obudowy
    Od: z <...@...pl>

    10-15 lat temu jak przyszło prawidłowo przykręcić śledzia karty w
    obudowie to się okazywało że nie da się wtedy włożyć wtyczki od
    monitora. I na odwrót. Brakowało 1-2 mm że by wszystko pasowało.

    Dawno nie składałem ale w XXI wieku dalej występuje ten problem.
    Czy idiotami są producenci kart czy obudów? :-)

    Nie. to nie jest jednostkowy przypadek.

    http://www.dobreprogramy.pl/ASUS-Strix-RX470-4GB-OC-
    Gaming-AMD-ponownie-atakuje-moc-jest-silna-w-czerwon
    ej-rebelii,Wideo,75267.html

    Tak mi się właśnie rzuciło w oczy dokładnie to samo co przerabiałem
    ostatnio osobiście. To wina Asusa?

  • 2. Data: 2016-08-05 21:20:28
    Temat: Re: Karty graficzne dalej nie pasują do obudowy
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 05/08/2016 17:29, z wrote:

    > Tak mi się właśnie rzuciło w oczy dokładnie to samo co przerabiałem
    > ostatnio osobiście. To wina Asusa?

    IMO wina przykręcającego płytę główną do obudowy - *zawsze* jest na tyle
    luzu, że można ją prawidłowo "ułożyć" i to bez naprężeń.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 3. Data: 2016-08-05 21:57:28
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-05 o 21:20, Michal Lukasik pisze:
    > IMO wina przykręcającego płytę główną do obudowy - *zawsze* jest na tyle
    > luzu, że można ją prawidłowo "ułożyć" i to bez naprężeń.

    Moim zdaniem możliwość manewru na śrubach MB jest niewielka.
    Tu chodzi 1-2 milimetry których brakuje.
    Przykręcałem wiele razy płyty. Nie odważyłbym się na takie przesunięcie.
    płyty w dół obudowy. No właśnie. W dół. Gdyby trzeba było w górę można
    to jakoś wytłumaczyć grawitacją. Przyłapał, postawił, dokręcił :-)

    Zazwyczaj kończy się na pochyleniu GPU.
    Tyle lat minęło i dalej to samo :-(

  • 4. Data: 2016-08-05 22:19:55
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 05/08/2016 20:57, z wrote:

    > Moim zdaniem możliwość manewru na śrubach MB jest niewielka.

    ...ale wystarczająca. Czasem choć teraz praktycznie wcale dochodzi
    możliwość przesunięcia stelaża do którego przykręcona jest płyta.

    > Tu chodzi 1-2 milimetry których brakuje.

    IMO 1mm to aż nadto. Często przesunięcie o grubość ekranu wtyczki DVI
    wystarcza a ta ma grubość dziesiętnych części mm.

    > Przykręcałem wiele razy płyty.

    Widocznie nadal za mało. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 5. Data: 2016-08-06 01:19:00
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 5 Aug 2016 21:57:28 +0200, z napisał(a):

> [...]
    > płyty w dół obudowy. No właśnie. W dół. Gdyby trzeba było w górę można
    > to jakoś wytłumaczyć grawitacją. Przyłapał, postawił, dokręcił :-)

    Sporo komputerów w życiu poskładałem - w życiu nie miałem problemów z
    montażem karty graficznej. Pod jednym warunkiem - montaż odbywał się w
    normalnej obudowie, a nie w jakimś gnącym się w rękach padle za 30 zeta.

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ Tam gdzie kończy się logika, zaczynają się kobiety:) ]

  • 6. Data: 2016-08-06 09:05:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-05 o 22:19, Michal Lukasik pisze:
    > IMO 1mm to aż nadto. Często przesunięcie o grubość ekranu wtyczki DVI
    > wystarcza a ta ma grubość dziesiętnych części mm.

    Nie chodzi tylko o blachę DVI. Ostatnio nie mogłem włożyć HDMI czy DP. A
    jak blacha obudowy gruba i tłoczona to jeszcze przeszkadza przesadnie
    gruba wtyczka hdmi. Można strugać wtyczki tylko po co?
    Generalnie konstrukcyjnie ktoś tu dał ciała i tkwi w tym przez wieki :-)

  • 7. Data: 2016-08-06 09:16:33
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-06 o 01:19, Przemysław Ryk pisze:
    > Sporo komputerów w życiu poskładałem - w życiu nie miałem problemów z
    > montażem karty graficznej. Pod jednym warunkiem - montaż odbywał się w
    > normalnej obudowie, a nie w jakimś gnącym się w rękach padle za 30 zeta.

    W zasadzie powinienem napisać że za mało jak to tu w zwyczaju ;-)
    Przyjrzałeś się linkowi który rzuciłem. Czy tam jest blacha za 30 zeta?

    PS. Oczywiście że grafikę da się włożyć i dvi czy vga dokręcić na siłę.
    Większe problemy są z tym "nowoczesnymi" wtyczkami

  • 8. Data: 2016-08-06 10:46:26
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 06/08/2016 08:05, z wrote:

    > Nie chodzi tylko o blachę DVI. Ostatnio nie mogłem włożyć HDMI czy DP. A
    > jak blacha obudowy gruba i tłoczona to jeszcze przeszkadza przesadnie
    > gruba wtyczka hdmi.

    Naprawdę nie wiem czemu robisz z tego problem. Nigdy nie spotkałem się z
    przypadkiem by nie dało się "ułożyć" MoBo i ewentualnie dodatkowo
    skorygować trochę na śledziu (po to są rowki a nie otwory na śrubę (czy
    zatrzask) by można to trochę przesunąć nie tworząc naprężeń).

    > Można strugać wtyczki tylko po co?

    To już lepiej podszlifować otwory mocujące MoBo - zrobić lekkie "jajo"
    by móc ją przesunąć (tak jak było to za czasów AT) - ryzyko uszkodzenia
    praktycznie żadne. I od razu zaznaczam, że nigdy tego nie robiłem - ot
    taki pomysł. ;D
    IMO problem leży u podstaw - źle złożony komputer i tyle. Rozwiązanie to
    wyjąć wszystkie karty ze slotów PCI(E)/AGP/ISA ;D , poluzować śruby
    mocujące MoBo i ułożyć ją właściwie.

    > Generalnie konstrukcyjnie ktoś tu dał ciała i tkwi w tym przez wieki :-)

    No właśnie specyfikacja ATX w tej kwestii nie zmieniła się od początku i
    często sam szkielet "budy" producenci tłuką niezmiennie od lat.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 9. Data: 2016-08-06 11:16:07
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 06/08/2016 08:16, z wrote:

    > PS. Oczywiście że grafikę da się włożyć i dvi czy vga dokręcić na siłę.
    > Większe problemy są z tym "nowoczesnymi" wtyczkami

    Niczego nie trzeba robić na siłę - wystarczy złożyć kompa raz a dobrze.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 10. Data: 2016-08-06 12:09:28
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-06 o 11:16, Michal Lukasik pisze:

    > Niczego nie trzeba robić na siłę - wystarczy złożyć kompa raz a dobrze.

    http://pokazywarka.pl/w7atfu/
    To nie ja składałem tylko "dobreprogramy" :-)
    Gotowca też kupiłem w takim stanie.
    To nie jest przypadek. Przyjrzyjcie się swoim blachom.
    To jest wada konstrukcyjna.
    Otwory w obudowie powinny być wyżej.

    PS. Wiem czepiam się. Ale że przez 15 lat nikomu do głowy nie
    przyszło... :-) Żałosne