  • 91. Data: 2023-09-06 06:53:38
    Temat: Re: W UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy - Eurostat
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.08.2023 o 08:46, Myjk pisze:

    > To jest oczywiste i nikt nie zabrania ich dojeżdżać.

    No właśnie usiłują zabraniać.

    > Szkoda tylko że nie dba się o to aby nie truły ludzi
    > w trakcie tego "dojeżdżania".

    Też ubolewam. Średnio raz na tydzień muszę z kimś na zamkniętym obiegu
    jechać, choć widać że zostawia chmurę to służby maja to w dupie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 92. Data: 2023-09-06 15:41:59
    Od: W <...@...kom>

    W dniu 04.09.2023 o 14:16, io pisze:

    > No i ja właśnie o tym pisałem na początku, że w praktyce w mieście Twizy
    > jeździ sprawniej od otaczających go samochodów. Przy czym ja Twizy
    > jeżdżę a nie teoretyzuję.

    tylko, że dane nie wskazują, żeby istotną rolę odegrał tutaj sam pojazd.
    Podejrzewam, że w spalinowcu 1.0 poruszałbyś się jeszcze sprawniej, bo
    czemu nie (przecież miałby lepsze osiągi)? No chyba, że koszty dużo
    znaczą (można się przesiąść na LPG o ile komuś w ogóle pasuje i nie
    potrzebuje parkować w garażu podziemnym lub takim z kanałem).

    > Czy ja wiem ... dwa samochody tej samej marki. To jaki cel konkretnie
    > miałby przyświecać by wygrało Twizy. A naprawdę, jak ten RS miałby
    > sprawniej ruszyć? Napęd na przód i zrywa.

    Jaki cel? A jaki jest cel budowania takiego koncepcyjnego pojazdu,
    zakładania specjalnych opon, podnoszenia mocy z 17 do 98 KM na
    kilkanaście sekund? I w ogóle samego symbolu "F1"? Reklama Panie,
    reklama. A sam materiał tak mało pokazuje, że nie mam nic więcej do
    dodania, szczególnie, że gość gada w nieznanym mi języku, nie podano
    konkretnych danych, nie pokazano kilku prób (pewnie brakło prądu),
    ujęcia z Megane,...

    A Megane RS ma po prostu ruszyć dobrze - tak, żeby zrobić tyle, ile w
    katalogu podaje producent.
    Twizy może mieć przewagę na pierwszych metrach, ale na ile sekund/metrów
    może ona wystarczyć, skoro dane wskazują, że po ok. 6 sekundach Megane
    powinna mieć większą prędkość niż Twizy, które w zasadzie wówczas
    przestaje przyspieszać.

  • 93. Data: 2023-09-07 10:23:17
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 06.09.2023 o 06:53, Shrek pisze:

    > Też ubolewam. Średnio raz na tydzień muszę z kimś na zamkniętym obiegu
    > jechać, choć widać że zostawia chmurę to służby maja to w dupie.

    Już nas służbami straszysz?

  • 94. Data: 2023-09-07 18:39:42
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Popowodziowy ;-)

    -----

  • 95. Data: 2023-09-08 11:44:19
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 06.09.2023 o 15:41, W pisze:

    > tylko, że dane nie wskazują, żeby istotną rolę odegrał tutaj sam pojazd.
    > Podejrzewam, że w spalinowcu 1.0 poruszałbyś się jeszcze sprawniej, bo
    > czemu nie (przecież miałby lepsze osiągi)?

    Ciągle jednak sprawniej poruszam się po mieście Twizy niż RS.

> [...]
    > może ona wystarczyć, skoro dane wskazują, że po ok. 6 sekundach Megane
    > powinna mieć większą prędkość niż Twizy, które w zasadzie wówczas

    No ale jak sam piszesz, materiał tego nie pokazuje.

  • 96. Data: 2023-09-08 17:19:34
    Od: W <...@...kom>

    W dniu 08.09.2023 o 11:44, io pisze:

    > Ciągle jednak sprawniej poruszam się po mieście Twizy niż RS.

    To chyba przez ten nadmiar mocy i problem z ruszaniem :-)))

  • 97. Data: 2023-09-08 19:07:22
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.09.2023 o 17:19, W pisze:

    > To chyba przez ten nadmiar mocy i problem z ruszaniem :-)))

    Nie przez a mimo. Jest 2x dłuższy, 3x więcej waży. Teraz jadę pociągiem,
    ale wydaje mi się, że RSem nie da się tak wciskać jak Twizy oraz tak
    objeżdżać wszystkich na rondzie :-)

  • 98. Data: 2023-09-11 18:37:55
    Od: W <...@...kom>

    W dniu 08.09.2023 o 19:07, io pisze:

    > Nie przez a mimo. Jest 2x dłuższy, 3x więcej waży. Teraz jadę pociągiem,
    > ale wydaje mi się, że RSem nie da się tak wciskać jak Twizy oraz tak
    > objeżdżać wszystkich na rondzie :-)

    no cóż, lekcji u Froga nie rekomenduję, ale chyba po prostu inaczej
    "chcesz" się wciskać za kierownicą Twizy a inaczej RS-a (niezależnie
    jaki to RS jest)

  • 99. Data: 2023-09-11 21:49:43
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.09.2023 o 18:37, W pisze:

    > no cóż, lekcji u Froga nie rekomenduję,

    Ale, że niewystarczająco dobrze się wciskał? Pozwalam sobie mieć
    odmienne zdanie. Pisałem, co się mam powtarzać.

    > ale chyba po prostu inaczej
    > "chcesz" się wciskać za kierownicą Twizy a inaczej RS-a (niezależnie
    > jaki to RS jest)

    Nie, w Twizy za plecami mam koniec samochodu, W RS jestem w połowie.