  • 1. Data: 2014-08-22 15:35:03
    Temat: W jaki sposób usunąć cienki obrys przylegający do plamy?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Znowu będę nudził obrazkami, ale szukam jakiegoś pomysłu.
    Mam taki obrazek powstały przez odrzucenie zbyt ciemnych pikseli i zbyt
    jasnych (tła). Został przedział 172-210 + dołożony kontrast.
    http://i.imgur.com/YSianrB.png
    Mam znaleźć plamę oznaczoną strzałką 1 oraz plamę 2. Z bardziej
    zaawansowanych rzeczy - obrys na dole ma wypustki oznaczone strzałką 3.
    Pierwszą rzeczą jest pozbycie się obrysów takich jak 4.
    Można to zrobić w ten sposób że wybiera się jakiś piksel należący do
    obrysu, floodFillem znajduje się punkty należące do obrysu, a potem
    stwierdza że jest "cienki", "liniowy" w ten sposób że ilość punktów
    należących do obrysu jest mała w stosunku do pola prostokąta
    ograniczającego obrys (ściślej do kwadratu jego dłuższego boku, bo może
    być prostokąt 1x100 pikseli)
    Pewien problem z floodFillem może być gdy obrys będzie w pewnym miejscu
    przerwany.
    Ale teraz zaczyna się kłopot, bo obszary 1 i 2 dotykają do obrysu.I
    pytanie: w jaki sposób usunąć piksele, które należą do cienkiej linii
    pod pewnym kątem zostawiając dotykającą do nich plamę?
    Osobną, trudniejszą sprawą jest przykład wskazany przez strzałkę 5. Jest
    to większy obszar otaczający pole na rysunku białe a w rzeczywistości
    ciemniejsza niż 172.
    Rysunek http://i.imgur.com/kgVK4Tl.png
    składa się z samych takich obszarów jak ten wskazany przez 5, i po
    analizie powinno się stwierdzić że nie ma tam nic interesującego.

  • 2. Data: 2014-08-22 18:55:32
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-08-22 15:35, Borneq pisze:

    > Pierwszą rzeczą jest pozbycie się obrysów takich jak 4.

    Zobacz np. tu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyfrowe_przetwarzanie_o
    braz%C3%B3w_binarnych#Erozja

    P.

  • 3. Data: 2014-08-22 19:51:13
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-08-22 o 18:55, Piotrne pisze:

    > Zobacz np. tu:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyfrowe_przetwarzanie_o
    braz%C3%B3w_binarnych#Erozja

    Dzięki, może to być punktem zaczepienia