  • 11. Data: 2016-02-15 15:08:42
    Temat: Re: W kwestii ceny naprawy
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    walbro-citroen-peugeot-hdi-CID5-ID7owCF.html#dbb169d
    339

    > No właśnie taka nie pasuje. I nie jest to żaden oryginał, bo u mnie był
    > Bosch, a teraz Siemens.

    "Oryginały" może wykonywać wiele firm. Są też robione świetne
    zamienniki, które nie odbiegają jakością od oryginałów.
    To co ta za pompka? Podaj numer to łatwo będzie sprawdzić cenę w sieci.

  • 12. Data: 2016-02-15 17:14:23
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-15 o 01:08, Scobowski pisze:
    > Potem zadaj sobie pytanie, czy chciałoby ci się ujebać po pachy
    > (demontaż kolumn) przez 2h,

    Nie zrobi tego w 2h, to raz. Dwa - polegnie na braku narzędzi, głównie
    porządnego ściągacza do sprężyn. A ściągaczami z gównolitu, kupionymi za
    20zł na allebardzodrogo, lepiej tego nie robić, bo jak gównolit strzeli
    i sprężyna się radośnie rozpręży... ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 13. Data: 2016-02-15 19:00:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kaśka ...@a...pl ...

    > Innym padają nagminnie tylne belki, a ja tego słucham
    > jak bajki o żelaznym wilku.

    Pod Gnieznem kiedys wymieniałem tylną belkę w ZX - pewnie w Twoim jest to
    samo i pewnie tez tam robia.
    Koszt około 1000zł bo jeszcze pwymieniali poduszki i coś tam jeszcze.
    Czas - jakies 2, moze 3 godziny. Tylko miejsce na zadupiu ale warto
    pojechać.

  • 14. Data: 2016-02-15 23:23:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.02.2016 o 15:08, Czesław Wiśniak pisze:

> [...]
    > zamienniki, które nie odbiegają jakością od oryginałów.
    > To co ta za pompka? Podaj numer to łatwo będzie sprawdzić cenę w sieci.
    rodzaj pompki sprawdź sobie po vinie w citroenie. zmaówić ją można w
    intercars. ja za swoją dałem jakeiż 7 dych i przejechała 100tyś, potem
    auto sprzedałem. pasowała dobrze, ale na starych wężykach. dzisiaj
    wsadziłbym do baku dłuższe wężyki i takie coś:
    http://allegro.pl/pompa-do-spuszczania-paliwa-ropy-3
    8mm12v-lub-24v-i5923459213.html

    W każdym razie kikla tygodni temu z synem robiliśmy sekcje zwłok starej
    pompy ( starszej od syna!) i bebechy wyglądają identycznie.

  • 15. Data: 2016-02-15 23:27:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.02.2016 o 10:37, Stiopa Lichodiejew pisze:

    > A jeżeli mimo wszystko się zepsuje, to się nie wymienia?
    wymienia. ale ja uznaje metodę taką. albo nie wymieniam dopuki nie grozi
    to śmiercią, albo wymieniam wszystkie mogące się popsuć podzespoły w
    grzebanym miejscu. czyli tutaj bym wymienił wszystkie gumy i może
    gałki.... czyli w praktyce zawieszenie. raz i dobrze. A jak nie będzie
    trzeba? Będzie. jak łożyska MC presonie umarły, to reszta gratów też kona

    ToMasz

  • 16. Data: 2016-02-16 14:54:41
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 2016-02-15 o 17:14, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

> [...]
    > porządnego ściągacza do sprężyn. A ściągaczami z gównolitu, kupionymi za
    > 20zł na allebardzodrogo, lepiej tego nie robić, bo jak gównolit strzeli

    Zakładam, że z usenetu korzystają starcy jak mój szacowny przedpiszca
    czy ja - którzy jeszcze coś przy samochodzie zrobić potrafią.

  • 17. Data: 2016-02-16 16:56:13
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-16 o 14:54, Scobowski pisze:

    > Zakładam, że z usenetu korzystają starcy jak mój szacowny przedpiszca
    > czy ja - którzy jeszcze coś przy samochodzie zrobić potrafią.

    Błędne założenie. Zwłaszcza w kontekście pojawiających się czasem
    wykopalisk służby Archeo. ;)

  • 18. Data: 2016-02-17 05:36:30
    Od: Kaśka <...@a...pl>

    W dniu 2016-02-15 o 23:27, ToMasz pisze:
    jak łożyska MC presonie umarły, to reszta gratów też kona

    Wg mnie pochopne stwierdzenie. Nie bronię mojego kilkunastoletniego
    auta, ale takie wnioski są błędne.Co masz na myśli jako "resztę gratów"?
    Ty wymieniasz - jak sam pisałeś - części dopiero wtedy kiedy grozi
    śmiercią, ale ja nie. Poza sprzęgłem stan samochodu jest "ogarnięty" i
    nic się w nim nie kona. W ciągu kilku lat wymieniono po kolei wszystkie
    elementy zawieszenia z przodu z wyjątkiem amortyzatorów, które zresztą
    były sprawdzane latem. Również wszystkie tarcze hamulcowe (przód i tył)
    jak i klocki.Przewody hamulcowe także. Nawet próg, który gnił. W
    międzyczasie padł też rozrusznik, raz pompa paliwa i teraz znowu no i te
    łożyska. W pewnej chwili dotarło do nas, że w ciągu roku naprawy
    przekroczyły wartość samochodu. I tu mamy odwieczny dylemat, czy
    sprzedać stare auto za grosze albo oddać na złom, czy włożyć i dalej
    jeździć czymś, w czym wiadomo co było robione.