  • 11. Data: 2015-11-14 16:53:36
    Temat: Re: W teście szybkości iPhone6s+puszcza z dymem Galaxy Note 5
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-11-14 o 14:52, Pszemol pisze:
    > http://www.redmondpie.com/iphone-6s-plus-with-2gb-ra
    m-smokes-galaxy-note-5-with-4gb-ram-in-real-life-spe
    ed-test-video/

    > Tak, tak, Samsung 4-rdzeniowy, 4-giga ram a wciąż Note 5
    > wolniejsza od iPhone z 2-giga ramu i 2-rdzeniowym procem.

    Jak już masz tyle czasu to weź z łaski swoje napisz w jakich cenach
    można kupić te dwa modele.
    Czy to jest ta sama półka? Bo się nie znam. :-)

  • 12. Data: 2015-11-14 17:06:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Puśc na nim obliczenia wtedy możesz oceniać cpu.

    A kto w telefonie robi obliczenia numeryczne?
    Mam Ci coś jeszcze skompilować w FORTRANIE 77 pod iOS? :-)

    Swoją drogą, czy ktoś zrobił już taki kompilator? :-)))))

    > Bo jest bardziej *responsywny*. Szybkośc a responsywanośc to dwie różne
    > rzeczy. Nietechniczni najczęsciej uzywają slowa "szybkość" nie zdając
    > sobie sprawy że chodzi im o responsywność. Osiagnięcie tego drugiego
    > wymaga wysilenia się programistów, więc łatwiej jest pakować szybsze
    > cpu do telefonów i pisać aplikacje byle jak. Dotyczy to też osów.

    Zgadzamy się w 100%. Niedawno miałem interview z kandydatem
    na programistę C# w naszej firmie... Ale miałem ubaw jak gostek
    na pytanie co zrobi w programie aby zabezpieczyć się przed błędem
    alokacji pamięci odburknął "za mało pamięci to nie mój problem,
    niech sobie klient wstawi więcej pamięci do peceta" :-)) Ha, ha, ha :-)
    Facio wczytywać chciał pół bazy danych z dysku do pamięci i tam
    szukać stringów w buforach "bo szybciej" :-))) Brute Force Rulez!!

  • 13. Data: 2015-11-14 17:08:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Jak już masz tyle czasu to weź z łaski swoje napisz
    > w jakich cenach można kupić te dwa modele.
    > Czy to jest ta sama półka? Bo się nie znam. :-)

    To są dwa flagowce z dużym ekranem, phablety.
    Jeden od Apple, drugi od Samsunga.
    Nie da się kupić lepszego, szybszego Samsunga
    ani lepszego, szybszego Apple, stąd porównanie.

  • 14. Data: 2015-11-14 17:25:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-14 17:06, Pszemol wrote:
    > A kto w telefonie robi obliczenia numeryczne?

    Prawie każda gra. Mapy. Odtwarzanie filmów. De facto jednak
    wielordzeniowe cpu pakuje sie do telefonów nie dlatego że liczymy coraz
    więcej tylko dlatego że programiści są coraz bardziej leniwi i tępi.

    > Mam Ci coś jeszcze skompilować w FORTRANIE 77 pod iOS? :-)

    Nie.

    > Swoją drogą, czy ktoś zrobił już taki kompilator? :-)))))

    Bez wątpienia bo sa translatory z Fortrana na cokolwiek, więc nie
    wykluczone że i na Objective-C czy co tam ostatnio Apple oglosił za modne.

  • 15. Data: 2015-11-14 17:51:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Prawie każda gra. Mapy. Odtwarzanie filmów. De facto jednak wielordzeniowe
    > cpu pakuje sie do telefonów nie dlatego że liczymy coraz więcej tylko
    > dlatego że programiści są coraz bardziej leniwi i tępi.

    Otóż to! I zamiast pomyśleć używają cpu-żernych i pamięcio-żernych
    rozwiązań tylko po to aby łatwo i szybko byle co naskrobać i sprzedać.

    > Nie.

    > Bez wątpienia bo sa translatory z Fortrana na cokolwiek, więc nie
    > wykluczone że i na Objective-C czy co tam ostatnio Apple oglosił
    > za modne.

    Chyba Swift, oglądałem tutorial na lynda.com, całkiem fajnie wygląda.

  • 16. Data: 2015-11-14 18:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sebastian Biały h...@p...onet.pl ...

    > Jaką dajesz gwarancję że wersja iOS jest taka sama jak androidowa pod
    > względem rozmiaru w ram, metod otwierania bibliotek dzielonych,
    > komunikacji z OS, itd? Jak można ocneniać procesory kiedy problem leży w
    > budowie OS i budowie aplikacji?

    A jakie to ma znaczenie z punktu widzenia uzytkownika?

  • 17. Data: 2015-11-14 18:22:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Sebastian Biały h...@p...onet.pl ...

    > A jakie to ma znaczenie z punktu widzenia uzytkownika?

    On zdaje się ten test zrozumiał jako test procesora...
    A chodziło o test szybkości całego telefonu.

  • 18. Data: 2015-11-14 18:48:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-14 18:22, Pszemol wrote:
    > On zdaje się ten test zrozumiał jako test procesora...

    Tak, film wyraźnie mówił od odczuwalnym komforcie pracy a w poście
    przeczytałem o 4 rdzeniach vs 2 rdzenie. I *tylko* tego się czepiam. Że
    wnioski błędne.

  • 19. Data: 2015-11-14 18:56:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Tak, film wyraźnie mówił od odczuwalnym komforcie pracy a w poście
    > przeczytałem o 4 rdzeniach vs 2 rdzenie. I *tylko* tego się czepiam. Że
    > wnioski błędne.

    Przykro mi że Cię zmyliłem :-) Moje intencje były porównać
    jak sprawnie i szybko działają oba telefony z punktu widzenia
    użytkownika, gdzie przełączanie między aplikacjami często
    determinuje sposób używania telefonu (jeśli jest łatwy iwygodny).

    O procesorach było w kontekście takim, że Androidowcy często
    chwalą się procesorem i liczbą jego rdzeni jak jakimś wyjatkowym
    osiągnięciem i wytykają posiadaczom iPhonów że ich telefony
    są "gorsze" bo mają procki z mniejszą liczbą rdzeni...

    Tak jak słusznie zauważył kol. Budzik, użytkownik ma w nosie
    to, *dlaczego* jego iPhone jest szybszy od Galaxy Note - ważne
    jest że jest szybszy a reszta jak procesory jest już tylko dla nas,
    elektroników ważna :-)

  • 20. Data: 2015-11-14 19:13:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-14 18:56, Pszemol wrote:
> [...]
    > osiągnięciem i wytykają posiadaczom iPhonów że ich telefony
    > są "gorsze" bo mają procki z mniejszą liczbą rdzeni...

    Android jest napisany przez ludzi nie mających pojecia o tym że user
    końcowy nie jest programistą. Zaprzepaszczono już chyba na zawsze
    koncepcje responsywnego i w miare otwartego systemu operacyjnego
    projektując to samo co jest popularne od lat 80tych czyli event driven
    system w którym odpowiedzialnośc za user experience spoczywa na
    programiście finalnego produktu (a jest on zazwyczaj leserem). Jestem na
    to zły na google bo mieli szansę zmienić coś na lepsze a spieprzyli po
    staremu. Apple przykladał wieksza wagę do responsywności czego efekty
    widać do dzisiaj, czyli szerszy usmiech na twarzy konsumenta. I nawet
    jesli to ściema bo aplikacje nie są szybsze, to okazalo się ze ściema
    się sprzedaje lepiej niż pieprzenie googla o hardware.

    Google równiez spieprzył po staremu problem update kernela. Spieprzył
    sterowniki. Spieprzył deployment core. Spieprzył *wszystko* co ważne z
    punktu widzenia designu OS i to chyba głównie z powodu wyboru
    monolitycznego kernela. Apple też spieprzyło ale tam z powodu tylko
    kilku zamknietych hardware nie jest to takie widoczne. Natomiast ikonki
    ładne. Tak. Ikonki.