  • 1. Data: 2012-12-07 23:18:24
    Temat: WD czerwone, czy zielone
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    Ogolnie kolory odrozniam, ale tu sie roznic doszukac nie moge. Poza
    marketingowym belkotem o przeznaczeniu do roznych celow, nie moge
    znalesc roznic w parametrach pomiedzy czerwonymi a zielonymi dyskami WD.
    Padlo na tej grupie raz niecne oskarzenie, ze czerwone sie sypia, ale
    jakos nie znajduje w necie potwierdzenia tej opinii.
    Zamierzam kupic magazyn plikow Zyxela, pewnie NSA310 i wyposazyc go w
    jakis 2TB dysk. Tylko ktory? Ma byc trwaly i oszczedny pradowo, raczej
    wiekszosc czasu bedzie smacznie spal.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2012-12-07 23:38:13
    Temat: Re: WD czerwone, czy zielone
    Od: nadir <n...@h...org>

    Red ma chyba dłużą gwarancję, bodajże 3 lata, a Green "tylko" 2.

  • 3. Data: 2012-12-09 20:01:37
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Red ma chyba dłużą gwarancję, bodajże 3 lata, a Green "tylko" 2.

    Dzieki, na wszelki wypadek jedzie do mnie czerwony.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2012-12-09 20:40:02
    Od: Swift <p...@g...com>

    Według danych WD, seria czerwona jest optymalizowana pod kątem zastosowań NAS -
    udostępnianie przez sieć.
    http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=810
    PP

  • 5. Data: 2012-12-09 21:09:56
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-09, Swift <p...@g...com> wrote:
    > Według danych WD, seria czerwona jest optymalizowana pod kątem zastosowań NAS -
    udostępnianie przez sieć.
    > http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=810

    "Zoptymalizowanie" pod NAS nie oznacza udostępniania przez sieć...
    Oznacza, że dysk pracuje non stop. Czyli (teoretycznie) mogą być
    w nim podzespoły dobrze znoszące ciągłą pracę, a gorzej rozpędzanie.
    Poza tym niby mogłyby być optymalizowane pod odczyt sekwencyjny, a nie
    losowy.
    To wszystko teoretycznie, bo tak naprawdę nie wiem, co jest w środku,
    ale na pewno ktoś już postanowił sprawdzić (-> google, youtube).

    pozdrawiam,
    PK