    From: "Agent" <w...@o...ue>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Wadliwe koło pasowe?
    Date: Tue, 20 Sep 2011 13:52:56 +0200

    Witam,
    Nadal walczę z porannym piszczeniem paska o któym pisałem kilka postów
    niżej. Problem występuje tylko po dłuższym postoju i przypomina trochę
    cykanie cykad :). Po ok. 5 minutach jazdy cichnie. Pasek wymieniłem na nowy
    Bando (na starym objaw identyczny), rolka sprawdzona i dobra, napinacz
    trzyma mocno. Sprzęgło i łożysko na alternatorze sprawdzone i dobre.
    Zaczynam podejrzewać koło pasowe wału. Koło ma wkładkę gumową. Wg teorii
    mechanika gdy auto dłuższy czas stoi to dzięki działaniu stałej siły
    pochodzącej od naciągu paska guma pomiędzy kołami się nieco ściska co
    powoduje delikatny owal koła. Po zapaleniu właśnie ten owal powoduje
    chwilowe duże przyspieszenia na pasku i mikrouślizgi. Po krótkiej jeździe
    owal się wyrównuje i piski się stopniowo uciszają i milkną. Diagnozę może
    potwierdzać to że koło niedawno było zdejmowane podczas wymiany rozrządu.
    Chciałbym poznać Waszą opinię na moją teorię i czy ktoś już miał podobny
    przypadek. Koło jest dość kosztowne (nowe ok. 800-1000 zł) i nie chciałbym w
    ciemno strzelać