  • 1. Data: 2009-03-23 10:15:23
    Temat: Wadliwy dysk Seagate
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Witam
    Posiadam 2 dyski Seagate ST3500320AS.
    Test na www Seagate (po wpisaniu seriala dysku) nakazał upgrade firmware
    jednego z nich:
    http://img257.imageshack.us/img257/9374/seag2www.jpg

    Moje pytka:
    1) Czy taki proces zachowuje dane na dysku?
    2) Czy postepując zgodnie ze screenami na witrynie Seagate
    http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/se
    arch.jsp?DocId=207951&NewLang=en
    , dysk może nie wstać po takim zabiegu?

    Czy jest sens aktualizacji firmware i drugiego, gdy miałem komunikat:
    http://img403.imageshack.us/img403/8296/seag2www1.jp
    g ?

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 2. Data: 2009-03-23 11:28:41
    Temat: Re: Wadliwy dysk Seagate
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    Negatyw pisze:
> [...]
    > http://img257.imageshack.us/img257/9374/seag2www.jpg
    >
    > Moje pytka:
    > 1) Czy taki proces zachowuje dane na dysku?

    Tak.
    (Piszę z własnego doświadczenia - w pracy sam upgrejdowałem firmware do
    tych badziewiastych dysków)

    > 2) Czy postepując zgodnie ze screenami na witrynie Seagate
    > http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/se
    arch.jsp?DocId=207951&NewLang=en

    > , dysk może nie wstać po takim zabiegu?

    Dysk może i nie wstać przy kolejnym cyklu wyłączenia/włączenia. Nie
    zajmujemy się tu gdybaniem, nie wróżymy też z fusów.

    > Czy jest sens aktualizacji firmware i drugiego, gdy miałem komunikat:
    > http://img403.imageshack.us/img403/8296/seag2www1.jp
    g ?

    Aktualizacja biosów/firmware'ów to nie aktualizacja oprogramowania - nie
    masz powodów do tego - nie rób, bo jak coś pójdzie nie tak to zostaniesz
    z "martwym" dyskiem, płytą główną itd..

  • 3. Data: 2009-03-23 18:54:06
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Użytkownik "Piotr "Charvel" Majka" <c...@l...link.pl> napisał w
    wiadomości news:gq7rq1$n8j$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak.
    > (Piszę z własnego doświadczenia - w pracy sam upgrejdowałem firmware do
    > tych badziewiastych dysków)

    Czy zatem Z PRAKTYKI - miałeś sytuację, że dysk padł podczas takiej
    operacji, lub zwyczajnie nie wstał?

    > Dysk może i nie wstać przy kolejnym cyklu wyłączenia/włączenia. Nie
    > zajmujemy się tu gdybaniem, nie wróżymy też z fusów.

    Patrz wyżej...

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 4. Data: 2009-03-24 11:39:54
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    Negatyw pisze:

    > Użytkownik "Piotr "Charvel" Majka" <c...@l...link.pl> napisał w
    > wiadomości news:gq7rq1$n8j$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy zatem Z PRAKTYKI - miałeś sytuację, że dysk padł podczas takiej
    > operacji, lub zwyczajnie nie wstał?

    Nie nie miałem, tak jak i nie ma sensu ta informacja, bo to, że nie
    miałem, nie oznacza, że komuś innemu, w tym i Tobie nie może się to
    zdarzyć :)