  • 31. Data: 2018-06-20 20:58:15
    Temat: Re: Warto kontrolować kamerkę...
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Zawsze cofający. :)
    Pomyśl, że szła kobieta z dzieckiem w wózku i zasłabła w strefie
    martwej. Też mam Kangura z metalowymi drzwiami - fatalnie się tym cofa -
    w bocznych nic nie widać pomimo ich wielkości.

    Niestety jak nie masz pewności przy cofaniu - masz poprosić o pomoc.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 32. Data: 2018-06-20 20:58:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-20 o 19:22, Marek S pisze:

> [...]
    > zabudowana więc w lusterku wstecznym niczego nie widać. Zaparkował przy
    > Żabce przodem do muru. Wrócił do auta, wrzucił na budę zakupy, wsiadł za
    > kierownicę, zaczął cofać i... stłuczka. W międzyczasie gdy wsiadał
    > samochód dostawczy zaparkował tuż za nim blokując mu wyjazd z parkingu.
    > Nie był w stanie zobaczyć go. Przyjechała policja ... i kto jest temu
    > winny? Oczywiście kolega. Mandat 100zł.
    >
    > Czym kolega zawinił? Czego niby ten mandat miałby go nauczyć? Czy ten
    > mandat cokolwiek może zmienić w sposobie postępowania za kierownicą?

    Nie patrzeniem w lusterka w czasie manewru cofania.

    A w mniejszym stopniu głupotą, ci mądrzejsi zawsze parkują
    tyłem, w sekundę nikt im dostawczaka za plecami nie zaparkuje a potem
    mają łatwy wyjazd. :-)

    > Logika podpowiada, że skoro ktoś stanął w niedozwolonym miejscu i
    > zablokował możliwość wyjazdu a także ustawił się tak, że kierowca
    > blokowanego pojazdu nie mógł go zobaczyć boi nie miał lusterka
    > wstecznego, to jedynym winowajcą jest blokujący. Tymczasem przepisy
    > mówią co innego. Logicznie niewinny ponosi winę.

    Sugerujesz że dostawczak nie był widoczny w lusterkach bocznych?

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2018-06-20 21:02:07
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-06-2018 o 19:22, Marek S pisze:

    > Logika podpowiada,

    Chyba Twoja logika, pokręcona jakaś.

> [...]
    > blokowanego pojazdu nie mógł go zobaczyć boi nie miał lusterka
    > wstecznego, to jedynym winowajcą jest blokujący.

    Co za bzdura.
    Cofający przy cofaniu jest winny każdego zdarzenia które spowoduje.
    To że nie ma lusterka to tylko i wyłącznie jego problem, ma psi
    obowiązek wiedzieć w co cofa.
    A jak nie widzi, to może sobie wyjść z samochodu i sprawdzić, względnie
    wziąć kogoś do pomocy.

  • 34. Data: 2018-06-20 21:32:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2018 o 19:25 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Jakby bylo widac na filmie ten lecacy kamien ? Czemu mialby nie uznac ?

    A czyj jest ten kamień? - jakby było widać lecący element samochodu -
    wtedy jak najbardziej. Ale kamień? - jedzie sobie człowiek spokojnie do
    kościoła, za dwa dni dostaje polecony, że na podstawie nagrania uznany
    zostaje za sprawcę rozbicia szyby w aucie z tyłu. Na nagraniu widać jak z
    marnego asfaltu pod wpływem nacisku kół jego auta odrywa się fafrocel i
    leci w delikwenta z tyłu. Niczego winien kierowca traci zniżki na OC. Wg
    Ciebie to normalne?

    TG

  • 35. Data: 2018-06-20 21:39:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2018 o 19:22 Marek S <p...@s...com> pisze:

    > Czym kolega zawinił? Czego niby ten mandat miałby go nauczyć? Czy ten
    > mandat cokolwiek może zmienić w sposobie postępowania za kierownicą?

    Powiedz, że żartujesz? - cofa i nie widzi gdzie jedzie... A gdyby tam
    (cytując klasyka) stała Twoja Matka?.
    100% wina kolegi - powinien dostać 1000 zł mandatu a nie marną stówę.
    Następnym razem wysiądzie z auta i popatrzy czy nic za nim nie ma, może
    nie zrobi nikomu więcej krzywdy.
    Najbardziej na drodze obawiam się takich właśnie kierowców, którzy
    zmieniają pas bez upewniania się czy mają miejsce, wyjeżdżają z
    podporządkowanej pod jadący samochód (bo źle ocenili jego prędkość) i
    manewrujących na parkingach na ślepo - jak Twój opisywany kolega.

    TG

  • 36. Data: 2018-06-20 22:33:53
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-20 o 20:58, Irek.N. pisze:
> [...]
    > w bocznych nic nie widać pomimo ich wielkości.
    >
    > Niestety jak nie masz pewności przy cofaniu - masz poprosić o pomoc.

    Jasne, zgadzam się z tym. Ale z drugiej strony skąd cofający miał o tym
    wiedzieć? Nie miał przecież szans. Wiem, ze jest winny wobec prawa ale
    osobiście stawiając się w jego sytuacji nie dostrzegam moralnej winy.
    Nie chciał, zrobił wszystko, co możliwe a mimo to doszło do zdarzenia i
    ponosi konsekwencje.

    Podobnie z tym kamieniem spod opony, który rozwalił mi szybę. Prawo
    takie durne jest i trudno... Niech płaci.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 37. Data: 2018-06-20 22:38:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    > podporządkowanej pod jadący samochód (bo źle ocenili jego prędkość) i
    > manewrujących na parkingach na ślepo - jak Twój opisywany kolega.

    Wystarczy jeszcze dodać wyprzedzających/omijających w miejscach
    zabronionych i mamy praktycznie komplet powodów wypadków.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 38. Data: 2018-06-20 22:38:45
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-06-2018 o 22:33, Marek S pisze:

> [...]
    > wiedzieć? Nie miał przecież szans. Wiem, ze jest winny wobec prawa ale
    > osobiście stawiając się w jego sytuacji nie dostrzegam moralnej winy.

    Znowu nie rozumiesz co czytasz i z czym się zgadzasz.
    Właśnie nie zrobił NIC z tego co zrobić powinien i cofał na ślepo.
    Mógł rozwalić cokolwiek i kogokolwiek.

  • 39. Data: 2018-06-20 22:42:14
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-20 o 20:58, RadoslawF pisze:

    > Nie patrzeniem w lusterka w czasie manewru cofania.

    Kolega patrzał w lusterka. Lusterka boczne nie pokażą przeszkody za
    autem bo nie mają jak.

    > A w mniejszym stopniu głupotą, ci mądrzejsi zawsze parkują
    > tyłem, w sekundę nikt im dostawczaka za plecami nie zaparkuje a potem
    > mają łatwy wyjazd. :-)

    To już insza inszość. Często tak czynię gdy z tyłu mam mur. Jednakże
    popatrz na jakieś mega-parkingi przed hipermarketami. Prawie 100%
    kierowców parkuje w ten sam sposób. Jakbyś się nie ustawił to i tak
    czeka Cię cofanie. Fantazja nie podpowiada mi co wtedy może się stać,
    ale życie pokazało, że może.

    > Sugerujesz że dostawczak nie był widoczny w lusterkach bocznych?

    Nie sugeruję lecz wiem bo aż musiałem na własne oczy zobaczyć tą
    sytuację. Faktycznie w tym miejscu niczego nie było widać w lusterkach.
    Powiem Ci, że sytuacja była jeszcze ciekawsza bo dokładnie z dupą auta
    kolegi było przejście dla pieszych. Dostawczak wjechał na nie ale nie
    zapłacił mandatu ... bo pasy były niewidoczne a znak drzewem przysłonięty.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 40. Data: 2018-06-20 22:48:16
    Od: Marek S <p...@s...com>

> [...]
    > 100% wina kolegi - powinien dostać 1000 zł mandatu a nie marną stówę.
    > Następnym razem wysiądzie z auta i popatrzy czy nic za nim nie ma, może

    Ale on był z tyłu auta swojego bo zakupy pakował. Żadnej przeszkody nie
    było. Gdy wsiadał za kierownicę to dostawczak zaparkował dokładnie za nim.

    A o całym zdarzeniu dowiedziałem się bo zadzwonił do mnie w chwili
    zdarzenia z pytaniem co ma robić. Powiedziałem mu, że zapłaci, bo tak
    przepisy mówią. Niemniej jednak gdy dotarłem na miejsce by zaspokoić
    swoją ciekawość, stwierdziłem, że w lusterkach bocznych nie miał szans
    zauważyć pojazdu bezpośrednio za nim w lusterkach bocznych.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek