  • 91. Data: 2018-06-27 06:20:12
    Temat: Re: Warto kontrolować kamerkę...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Jun 2018 20:16:30 +0200, collie napisał(a):
    > W dniu 26.06.2018 19:26, Liwiusz pisze:
    [...]
> [...]
    > ponosi również samoistny posiadacz mechanicznego środka komunikacji
    > poruszanego za pomocą sił przyrody. Jednakże gdy posiadacz samoistny oddał
    > środek komunikacji w posiadanie zależne, odpowiedzialność ponosi
    > posiadacz zależny.
    >
    > §2. W razie zderzenia się mechanicznych środków komunikacji
    > poruszanych za pomocą sił przyrody wymienione osoby mogą wzajemnie żądać
    > naprawienia poniesionych szkód tylko na zasadach ogólnych. Również tylko
    > na zasadach ogólnych osoby te są odpowiedzialne za szkody wyrządzone tym,

    Tylko my tu o zderzeniu z kamieniem, ktory zostal uniesiony przez inny
    pojazd.

    A propos pasazera to cos bylo - w razie wypadku mowic, ze umowiliscie
    sie podzial kosztow paliwa, czy np symboliczne 5zl oplaty ... czy nie
    mowic, bo sie okaze, ze to byl platny przewoz osob, ktory wymaga
    stosownej licencji i lepszego ubezpieczenia OC, bo standardowe tego
    nie obejmuje ?

    J.

  • 92. Data: 2018-06-27 11:37:32
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-06-26 o 21:24, Marek S pisze:

> [...]
    > cóż...
    >
    > Tak na marginesie, moim zdaniem - czujniki cofania są bardzo użyteczne w
    > połączeniu z widocznością z tyłu. Bez niej - tak średnio. Nie jedna
    > osoba skosiła słupek cofając mimo posiadania czujników. A przy większych
    > przeszkodach też mogą zawodzić (w sensie niedużego zasięgu), gdy cofa
    > się szybciej niż ekstremalnie wolno. Dlatego jeśli widzisz, ze z tyłu
    > jest zaparkowane auto, to robisz użytek z czujników cofając właśnie
    > ekstremalnie wolno. Ten sam manewr nieco szybciej wykonany = stłuczka.

    To jakieś ujowe te czujniki, jak słupków nie widzą. Zwykle to nawet
    wysoka trawa powoduje ich włączenie.
    T.

  • 93. Data: 2018-06-27 11:51:42
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek S <p...@s...com> wrote:

    > A przy większych przeszkodach też mogą zawodzić (w sensie niedużego
    > zasięgu), gdy cofa się szybciej niż ekstremalnie wolno.

    Jak nie ma widoczności, to generalnie nie cofa się szybciej niż
    ekstremalnie wolno...

    Znam osobę, która cofała po ciemku, czujniki piszczały, ale nie widziała
    żadnej przeszkody, więc dalej sobie radośnie cofała. Zatrzymała się na
    czarnym samochodzie, którego nie widziała, a czujniki tak. Takiej nic już
    nie pomoże.

    --
    [ Yaris I FL 1.3 '04 & Hayabusa '00 & Yamaha YP-125R '07 ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 94. Data: 2018-06-27 11:53:34
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > mowic, bo sie okaze, ze to byl platny przewoz osob, ktory wymaga
    > stosownej licencji i lepszego ubezpieczenia OC, bo standardowe tego

    Najlepiej przed rozmową z prawnikiem nie mówić nic :)

  • 95. Data: 2018-06-27 11:58:02
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Co nie zmienia faktu, ze mogłby być ciag dalszy w postaci kolejnej wizyty
    > juz w obecnosci policji.
    > Dwód przyznania sie do oszustwa jest, sprawa łatwa i prosta.

    A i oglądalność by wzrosła :)

    BTW: https://www.youtube.com/watch?v=PrFzC_vVjmg

    (akcja od 0:30)

    http://www.wykop.pl/artykul/3684535/co-sie-dzieje-z-
    twoim-autem-w-warsztacie-gdy-nie-patrzysz/

  • 96. Data: 2018-06-27 14:23:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-26 o 20:16, collie pisze:

> [...]
    > on tej odpowiedzialności cywilnej, od której każdy kierowca
    > obowiązany jest co roku się ubezpieczać, płacąc tzw. OC:

    Ależ OC obejmuje wszak i taką odpowiedzialność.

    > Art.436.§1. Odpowiedzialność  przewidzianą w artykule  poprzedzającym

    To zacytuj też i "in extenso" ten artykuł poprzedzający, który właśnie
    wspomina o odpowiedzialności na zasadzie ryzyka.

> [...]
    > na zasadach ogólnych osoby te są odpowiedzialne za szkody wyrządzone tym,

    Czyli - kierowca samochodu odpowiada za szkody na zasadzie ryzyka, z
    wyjątkiem sytuacji zderzenia się dwóch samochodów, gdzie
    odpowiedzialność jest tylko na zasadzie winy.

    Ergo - w kontekście ogólnym, jak i w kontekście "kamyków spod kół" -
    istnieje odpowiedzialność na zasadzie ryzyka kierowcy samochodu.

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2018-06-27 16:19:56
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-27 o 11:37, T. pisze:

    > To jakieś ujowe te czujniki, jak słupków nie widzą. Zwykle to nawet
    > wysoka trawa powoduje ich włączenie.

    U mnie wysoka trawa jak najbardziej jest wykrywana. Słupek nie. A to z
    prostej przyczyny - ultradźwięki są bardzo kierunkowe. Jeśli słupek
    wypadnie między wiązkami, to nie wywoła ostrzeżenia. Mało twego - rzadko
    kiedy auto cofając porusza się po idealnie prostej linii względem słupka
    więc nawet jeśli wpadnie on we wiązkę, to zaraz z niej wypadnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 98. Data: 2018-06-27 16:21:30
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-27 o 11:51, Adam Wysocki pisze:

    > Jak nie ma widoczności, to generalnie nie cofa się szybciej niż
    > ekstremalnie wolno...

    Tak powinno się czynić.

> [...]
    > żadnej przeszkody, więc dalej sobie radośnie cofała. Zatrzymała się na
    > czarnym samochodzie, którego nie widziała, a czujniki tak. Takiej nic już

    Z ciekawości spytam: kobieta? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 99. Data: 2018-06-27 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

> [...]
    >
    > Ergo - w kontekście ogólnym, jak i w kontekście "kamyków spod kół" -
    > istnieje odpowiedzialność na zasadzie ryzyka kierowcy samochodu.

    Czyli przy stłuaczce dwóch aut musi byc wina?
    Czyli to potoczne zasłabniecie bez mozliwości przypisania winy (czyli np.
    zaniedbanie jakiejs choroby etc) rzeczywiscie niesie za soba brak
    odpowiedzialnosci z OC?
    A co z poszkodowanym?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 100. Data: 2018-06-27 18:04:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-27 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Czyli przy stłuaczce dwóch aut musi byc wina?

    Tak.

    > Czyli to potoczne zasłabniecie bez mozliwości przypisania winy (czyli np.
    > zaniedbanie jakiejs choroby etc) rzeczywiscie niesie za soba brak
    > odpowiedzialnosci z OC?

    Tak.

    > A co z poszkodowanym?

    Z AC.