  • 11. Data: 2010-04-03 14:20:19
    Temat: Re: Wciąż się zastanawiam
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 3 Apr 2010 12:52:02 +0200, Irokez wrote:
    >Kumpel robił w USA prawko. Tam należało sie spojrzeć dodatkowo przez ramie
    >wykonując manewr - zapytałem go widząc takie zachowanie, zostało mu to po
    >prostu.
    >I raczej nie jest to idiotyczne, sam o mało nie zepchnęłem babki z prawej
    >strony pasa, znalazła się w martwym polu swoim maleństwem w momencie kiedy
    >zaglądałem we wsteczne i prawe lusterko.

    Bo to trzeba miec nawyk obserwowania systuacji caly czas, w dodatku
    bezwiednie.

    I tu musze przyznac - swiatla pewnie pomagaja :-)

    J.

  • 12. Data: 2010-04-03 14:41:10
    Od: Stefan Szczygielski <u...@S...eu.org>

    Irokez wrote:
    > Kumpel robił w USA prawko. Tam należało sie spojrzeć dodatkowo przez
    > ramie wykonując manewr - zapytałem go widząc takie zachowanie, zostało
    > mu to po prostu.

    Mój znajomy stosuje z kolei taki patent, że lusterko w środku ma
    ustawione skosem w taki sposób, że w rogu lusterka widzi przez małą
    szybkę z tyłu tam, gdzie w normalnym ustawieniu jest właśnie kąt martwy.

    S.

  • 13. Data: 2010-04-03 14:50:58
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-03, PJ <p...@g...com> wrote:

    > jeden nie widział a drugi miał pierwszeństwo .-)

    Żaden nie miał pierwszeństwa.

    > ps dwa dni temu pewien magik wjechał mi w drzwi na parkingu jak
    > ładowałem dziecko do fotelika, widzieć otwarte drzwi widział ale
    > MUSIAŁ zaparkować, właśnie w tym momencie i na tym miejscu (mimo ze na
    > parkingu było jeszcze kilkadziesiąt innych do dyspozycji) na pytanie
    > czemu to zrobił nie potrafił logicznie odpowiedzieć poza tym ze
    > wrzeszczał ze to moja wina :-)

    Policję wzywaliście?

    pzdr,
    Krzysiek Kiełczewwski

  • 14. Data: 2010-04-03 19:07:07
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Żaden nie miał pierwszeństwa.

    wystarczy ze ten drugi myślał ze ma i kolizja gotowa, dwóch śpiących
    królewiczów na raz to raczej rzadkość

    //Policję wzywaliście?

    jasne ze wezwałem, ale sprawca oddalił się po angielsku (na fotkach
    jest jego szpetna facjata, jak i oba auta) oraz telefon do jego zony,
    która próbowała mi wytłumaczyć ze on już taki jest nerwowy ...

    P.

  • 15. Data: 2010-04-04 00:10:58
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    > Oglądać się podczas zmiany pasa? Po cholerę? Należy cały czas obserwować
    > sytuację za autem, a nie patrzeć w lusterka dopiero tuż przed zmianą
    > pasa. Wtedy nie ma żadnych niespodzianek.

    Dokładnie tak!!
    Kierowca musi miec orientacje w sytuacji wokół jego samochodu, którą jedynie
    aktualizuje, mozliwie często spogladając we wsteczne lusterka.
    Inne pojazdy nie spadaja z nieba w martwe pole i kontrolując tył w
    lusterkach widać, czy coś nas nie dogania. Poza tym należy unikac
    gwałtownych manewrów i sprawdzac przed ich podjeciem i pod ich kątem
    sytuacje z wyprzedzeniem. Wiekszośc doświadczonych kierowców tak robi. I o
    tym powinni też pamiętac motocykliści, którzy często w sposób drastyczny
    przekraczają nie tylko dozwolona predkość, ale, co MZ gorsza, także średnią
    prędkość utrzymywaną na danym odcinku przez pozostałe pojazdy. Można wówczas
    byc zaskoczonym pojawieniem się obok niespodziewanego motocykla,
    prowadzonego przez jeźdxca zupełnie bez wyobrażni!
    Miałem kiedyś podobne zdarzenie, gdy po zmierzchu, jadac jak wszyscy ok 70
    km/godz (na Grochowskiej w W-wie) w lusterku tylnym w dość dużym oddaleniu
    zobaczyłem 2 światła. Gdy zerknąłem po niedużej chwili ponownie okazało się,
    że te światła to nie samochód, jak przypuszczałem, ale własnie 2-óch
    motocyklistów, jadacych obok siebie na TYLNYM kole!! z predkością co
    najmniej 120 km/godz, którzy wjeżdzali własnie po moich OBY stronach w moje
    martwe pole widzenia!! -Gdybym miał głosniej nastawione radio i nie miał
    nawyku częstego sprawdzania, co sie za mna dzieje to mógłbym , po raz
    pierwszy od 40 lat spowodowac wypadek tylko z powodu ich wyjątkowej głupoty!

    p47

  • 16. Data: 2010-04-04 07:57:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    p47 wrote:

> [...]
    > nastawione radio i nie miał nawyku częstego sprawdzania, co sie za mna
    > dzieje to mógłbym , po raz pierwszy od 40 lat spowodowac wypadek tylko z

    No właśnie, ale dzięki właściwej obserwacji drogi ich nie walnąłeś. Ja
    nie tak dawno miałem podobną sytuację i właśnie dzięki temu, że
    wiedziałem, że skoro moto nie jest z przodu, to musi być gdzieś z tyłu,
    bo przecież się nie zdematerializował (chociaż nie było widać go w
    lusterkach) powstrzymałem się od zmiany pasa.

    --
    cokolwiek

  • 17. Data: 2010-04-04 07:59:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    J.F. wrote:

    > Bo to trzeba miec nawyk obserwowania systuacji caly czas, w dodatku
    > bezwiednie.

    Taki nawyk szybko wyrabia szybka jazda. ;-)

    --
    cokolwiek

  • 18. Data: 2010-04-04 08:00:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    Stefan Szczygielski wrote:

    > Mój znajomy stosuje z kolei taki patent, że lusterko w środku ma
    > ustawione skosem w taki sposób, że w rogu lusterka widzi przez małą
    > szybkę z tyłu tam, gdzie w normalnym ustawieniu jest właśnie kąt martwy.

    O jezu... ;)

    --
    cokolwiek

  • 19. Data: 2010-04-04 12:10:57
    Od: mw <m...@g...com>

    On 3 Kwi, 00:48, Michał Gut <m...@w...pl>
    wrote:
    > mnie sie cos takiego prawie udalo....
    > w ostatniej chwili zauwazylem i wrocilem na pas....
    >
    > po prostu w lusterkach juz nie widac a w bocznej szybie jeszcze nie....

    Dowcip polega na tym że widzenie peryferyjne w typ przypadku powinno
    było zadziałać :-D. Poza tym ruszając w korku, no cóż jest dosyć
    optymistyczne założyć że obok nic nie ma :-).

  • 20. Data: 2010-04-04 12:42:16
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    .

    > Patrzenie "tylko do przodu" wyklucza obserwowanie _w lusterkach_, komórkę
    > wprowadziłeś w jakim celu?

    W takim, ze podczas gadania przez komórkę pole obserwacji związane z
    przyspawaniem głowy bardzo się zawęża.

    A dlaczego mnie o to pytasz?
    neelix