  • 61. Data: 2016-09-27 02:09:59
    Temat: Re: Wężyki do instalacji wodnej
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 września 2016 17:56:08 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Jak to bylo - elektrody do spawania niskowodorowego musza byc wyjete
    > ze szczelnego opakowania lub suszone w piecyku przed uzyciem.
    > A nie byly. Inspektor wykryl ...
    >
    > Stocznia koreanska, przy wejsciu tablice z zasadami bezpieczenstwa.
    > A czasem jednak cos tam z dzwigu spadnie ...

    No to jeszcze dopisz co to ma do rzeczy.

    Napisałeś że w Europie jak ktoś coś projektuje, to może zaznajomi się z przepisami, a
    ja bym wolał żeby musiał, a nie mógł. Ponieważ zacząłeś coś pisać nie na temat, to Ci
    wyjaśniłem jak się ma do siebie móc i musieć. Zdaje się że dalej wkładasz cały
    wysiłek umysłowy w niezrozumienie różnicy.

    wadzenia-wody/wezyki/wezyk-zasilajacy-1-2-x-1-2,p156
    305,l559.html

    > No to zadaje konkretne pytanie - na takim wezyku w amerykanskim
    > sklepie bedzie napis "UL certified" ?

    Wisi mi to centralnie. To Ty to wymyśliłeś, po co miałbym Ci to udowadniać?
    Nie chce mi się nawet komentować Twojego lenistwa, żeby klepać po klawiaturze kolejną
    wypowiedź nie na temat, a nie wpisać do googla "UL braided hose"...

    > Tzn na wszystkich wezykach w sklepie.
    >
    > W Korei jestes ? To mozesz napisac jak to tam wyglada.

    Z ciekawości przejdę się do sklepu, może nawet dzisiaj jeśli przestanie padać, bo
    monsun nie zachęca. Zajrzałem za kibel w moim mieszkaniu, tam jest wężyk plastikowy z
    oplotem, taki pralkowy, tyle że cieniutki, może z 10mm zewnętrznej średnicy. Sam
    materiał wężyka ma nadrukowane logo obowiązkowych w Korei przepisów cUPC i KS, ale
    całość nie wiem na co jest poświadczana, bo oryginalnego opakowania nie mam.

    > Ale to ja bredze :-)

    Tak, ale to nie mój problem :-)

    > Napisales tez "w czasach kiedy caly swiat przestawil sie na tandete z
    > Chin ...".

    A ty pomyśałeś że pokemony, zombie, orkowie, krasnoludy, elfy i trolle też, tak?

    > Ale napisalbys choc troche informacji. Temat, rok, dziedzina, firma
    > itp.
    > Bo tak to sobie moge szukac..

    Aha, przedtem to doskonale wiedziałeś o czym rozmawiasz, strasznie mądre argumenty
    pisałeś, tak się znałeś na rzeczy że nawet siebie samego przekonałeś do swojej tezy,
    której jak zwykle nie wyraziłeś słowami. Teraz natomiast nie wiesz o co chodziło.
    Dżejef, weź mi powiedz, czy tylko ja widzę zabawność tej sytuacji?

    > Bo ich nie znasz. Cos uslyszales, wyciagnales swoje wnioski.
    > Tak jak i ja, tylko ja lubie czasem sprawdzic, szczegolnie jak mi sie
    > nie zgadza z innymi wiadomosciami.

    Wyobraź sobie że jestem bezpośredno zainteresowany tematem, ale skoro już go
    przerabialiśmy we wcześniejszym wątku i już przedstawiłeś na ten temat wszystko co
    masz do powiedzenia, to nie chce mi się wałkować w ten sam żenujący sposób tego
    tematu.

    > W wielu wypadkach tak wlasnie bedzie - dyrektywa naklada konkretne
    > wymagania i nie pozostaje nic innego jak je przetlumaczyć.
    > Tym niemniej przeczytaj chocby to
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Dyrektywa_(Unia_Europe
    jska)
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Directive_(European_Un
    ion)

    > Zebysmy sie zrozumieli - to, ze Unia uchwalila jakas dyrektywe i nie
    > pozostalo nic innego jak ja przetlumaczyc, wcale nie oznacza ze nie
    > mogla sie od nas doczekac porzadnych przepisow.

    > Ale wezyk do kranu to we wszystkich stanach jest lepszy niz w EU, bo
    > jest "UL certified" ?

    To jest Twój klasyczny sposób rozmowy: niezawodnie wyciągasz z dupy jakąś bzdurę i
    domagasz się ode mnie wytłumaczenia dlaczego ja tak twierdzę.

  • 62. Data: 2016-09-27 04:35:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    > jeśli przestanie padać

    A to tajfun Megi łomocze Tajwan. U mnie z tego tylko deszczyk pada.

  • 63. Data: 2016-09-27 11:38:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >No to jeszcze dopisz co to ma do rzeczy.
    >Napisałeś że w Europie jak ktoś coś projektuje, to może zaznajomi się
    >z przepisami, a ja bym wolał żeby musiał, a nie mógł.

    No to przeciez musi.
    Tak samo jak ten magazynier od elektrod czy dzwigowy w stoczni. :-)

    wadzenia-wody/wezyki/wezyk-zasilajacy-1-2-x-1-2,p156
    305,l559.html

    >Wisi mi to centralnie. To Ty to wymyśliłeś, po co miałbym Ci to
    >udowadniać?

    To Ty twierdzisz, ze amerykanskie wezyki lepsze :-)

    >Nie chce mi się nawet komentować Twojego lenistwa,
    >żeby klepać po klawiaturze kolejną wypowiedź nie na temat, a nie
    >wpisać do googla "UL braided hose"...

    A mnie twojej zlej woli. Trzeba to bylo napisac trzy posty wczesniej.
    Ja nawet nie wiem jak to sie fachowo nazywa.
    Poza tym najlepiej by bylo, jakbys sam znalazl konkretny przyklad.

    No ale jak juz podales ... gogle znajduje np to
    http://database.ul.com/cgi-bin/XYV/template/LISEXT/1
    FRAME/showpage.html?name=VENF.EX15608&ccnshorttitle=
    Flexible+Sprinkler+Hose+with+Fittings&objid=10805065
    97&cfgid=1073741824&version=versionless&parent_id=10
    73994528&sequence=1%20

    Cos krotka lista, chyba jednego producenta ... ale Sprinkler to
    ogrodowe czy pozarowe ?
    Bo pozarowe to i u nas inne przepisy maja :-)

    Do kranu nie znalazlem, ale sa do zmywarki i ogrodowe
    https://www.walmart.com/ip/Lasco-10-0979-3-8-in-X-3-
    4-in-X-72-in-Stainless-Steel-Low-Lead-Braided-Dishwa
    sher-Hook/21797129
    https://www.walmart.com/ip/NOS-15230NOS-Stainless-St
    eel-2-Braided-Hose-with-4AN-Blue-Fittings/181559513

    Numeru certyfikatu nie ma, ale moze jest. Cisnienia nie ma. Trwalosci
    nie ma.
    No wypisz wymaluj - tak samo jak u nas :-)

    Ale jest tez certyfikowany
    https://www.walmart.com/ip/Certified-Appliance-Wm48s
    s2pk-Braided-Stainless-Steel-Washing-Machine-Hose-2-
    Pk-4ft/47391429

    Numeru certyfikatu nie ma. Cisnienia roboczego - nie ma. Temperatury
    maksymalnej - nie ma.
    Co to to UPC i jak certyfikuje - jesli wiesz, to mozesz napisac.

    Ale za to gdzies mi mignelo "UL Drinking water certificate".
    No coz, podejrzewam, ze u nas tez sie wymaga. Tylko malo kto
    sprawdza - producent deklaruje.

    >Tak, ale to nie mój problem :-)

    Zaczelo sie jednak od trwalosci wezyka.
    Przyznaj, ze nie ma czegos takiego, przynajmniej w klasie
    konsumpcyjnej.
    A jesli nawet jest, to bez deklaracji wysokosci kwoty pokrytych strat
    to jest pustoslowie.

    Predzej zobaczysz napis "zaleca sie wymieniac co 5 lat". Malym drukiem
    na wszelki wypadek.
    I producent kryty :-)

    >Aha, przedtem to doskonale wiedziałeś o czym rozmawiasz,
    >strasznie mądre argumenty pisałeś,

    Ja mniej wiecej wiem jak dzialaja dyrektywy unijne. Ty najwyrazniej
    nie masz o tym pojecia.
    Ale jak napisales, ze wprowadzili nam swoje, to mnie zaciekawilo - bo
    mi sie kloci z wiedza ogolna.

    Niestety - nie chcesz podac nic, co by pomoglo odszukac ten konkretny
    przypadek.

    >To jest Twój klasyczny sposób rozmowy: niezawodnie wyciągasz z dupy
    >jakąś bzdurę i domagasz się ode mnie wytłumaczenia dlaczego ja tak
    >twierdzę.

    No to dostales przyklady trzech wezykow popularnego uzytku i zaden nie
    jest "UL certified" :-)

    J.

  • 64. Data: 2016-09-27 12:19:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    P.S. Temat sie doczekal powaznych badan :-)

    http://link.springer.com/article/10.1361/15477020523
    518

    "The mechanism of failure involves localized corrosion of the
    stainless steel wire braid,
    a condition arising from the presence of water exterior to the hose."

    I jakos nikt sie nie dziwi, ze stainless steel skorodowal, a przeciez
    nie mial prawa :-)

    J.

  • 65. Data: 2016-09-27 19:46:46
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-27 o 11:38, J.F. pisze:

    > Predzej zobaczysz napis "zaleca sie wymieniac co 5 lat". Malym drukiem
    > na wszelki wypadek.
    > I producent kryty :-)

    W Leroy Merlin dają gwarancję trwałości wężyka na 10 lat:
    http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/akcesoria-dopro
    wadzenia-wody/wezyki/wezyk-zasilajacy-3-8-x-m10,p156
    326,l559.html

    Ciekawe czy płacą odszkodowanie jak wężyk padnie np. po 7 latach?

    WM

  • 66. Data: 2016-09-27 20:24:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-27 o 19:46, WM pisze:

    > Ciekawe czy płacą odszkodowanie jak wężyk padnie np. po 7 latach?
    Dostaniesz nowy wężyk i karton paneli podłogowych. :-)

    Robert

  • 67. Data: 2016-09-28 02:01:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 września 2016 19:20:03 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > a condition arising from the presence of water exterior to the hose."
    >
    > I jakos nikt sie nie dziwi, ze stainless steel skorodowal, a przeciez

    Nie, nikt się nie dziwi, bo jest co najmniej tuzin różnych mechanizmów korozji stali
    nierdzewnych. W większości języków nazwa tych stali nawet nie udaje odporności na
    korozję. Ty być może sugerujesz się polskim słowem "nierdzewne" i rozumiesz je tak
    jak "nieśmiertelne" albo "niezniszczalne".

    PS poszedłem do koreańskiego sklepu, zapytałem o wężyki. Powiedzieli mi że do zimnej
    wody nie stosuje się oplotu metalowego, tylko plastikowe, z wtopionym oplotem
    nylonowym albo z włókna szklanego. To tylko sprzedawca, więc nie wiedział dlaczego, a
    może nie potrafił wytłumaczyć po angielsku. Może z powodu wyższej odporności
    stalowego oplotu na ciśnienie w podwyższonej temperaturze, a może dlatego że na
    zimnych skrapla się wilgoć od zewnątrz i metal koroduje. W jednej tylko fabryce
    widziałem elastyczny wężyk z hydroformowanego peszla metalowego, z zimną wodą od
    baterii umywalkowej do podgrzewacza. Ale szedł po ścianie na widoku, jak zardzewieje
    to ktoś zauważy.

  • 68. Data: 2016-09-28 02:27:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 września 2016 18:38:33 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > No to przeciez musi.

    No właśnie nie musi. W Europie nikt nie weryfikuje inżynierów. Porównaj to do
    amerykańskiego PE, ile taki zawodnik musi mieć doświadczenia, praktyki i jakie
    egzaminy zdać, żeby móc robić cokolwiek odpowiedzialnego. Zawody medyczne mają swoje
    stopnie specjalizacji itd, a inżynier może być głąbem patentowanym.

    > Tak samo jak ten magazynier od elektrod czy dzwigowy w stoczni. :-)

    wadzenia-wody/wezyki/wezyk-zasilajacy-1-2-x-1-2,p156
    305,l559.html

    > To Ty twierdzisz, ze amerykanskie wezyki lepsze :-)

    Nie, nie twierdzę. To Twój impresjonizm usenetowy: polemizujesz nie z tym co ja
    napisałem, tylko z tym co Ty z tego zrozumiałeś. Wtedy zaczyna się ubaw...

    > A mnie twojej zlej woli. Trzeba to bylo napisac trzy posty wczesniej.
    > Ja nawet nie wiem jak to sie fachowo nazywa.

    Ale w ogóle nie przeszkadza Ci to w udawaniu eksperta w temacie, prawda?

> [...]
    > konsumpcyjnej.
    > A jesli nawet jest, to bez deklaracji wysokosci kwoty pokrytych strat

    Wyobraź sobie platformę wydobywczą na gaz. Kilka miliardów dolarów inwestycji, parę
    milionów godzin pracy inżynierów, tysiące ton aparatury, od jakichś pstyczków
    elektryczków po turbiny gazowe do kompresji produktu. Panuje nad tym wszystkim EPC z
    setkami inżynierów od kontroli każdego papierka, kierowników projektów, kontrolerów
    dokumentacji, wreszcie zajadłych prawników. Nad tym wszystkim stoi z tuzin "principal
    engineers" z firmy która to zamówiła. I nic, kompletnie żaden kawałek tego żelastwa
    nie ma w gwarancji opcji na "collateral damage", znaczy jak się popsuje to co ja
    dostarczyłem to owszem, wymienię, ale jak to spowodowało dalsze zniszczenia, to jest
    to w kontrakcie wyłączone z zakresu mojej odpowiedzialności. A Ty tu, jak rasowy
    znawca, domagasz się żeby ktoś Ci płacił za wypaczony parkiet, bo kupiłeś sobie
    najtańszy wężyk z Leroya. I to poważnie, bez uśmieszka.

> [...]
    > na wszelki wypadek.
    > I producent kryty :-)

    > Ja mniej wiecej wiem jak dzialaja dyrektywy unijne. Ty najwyrazniej

    Hahaha. Misiek, już zapomniałeś jak to ja Ci tołkowałem tutaj ten proces. Teraz sobie
    pomyślałeś że jesteś ekspertem i możesz zabłysnąć. Dobre :-)

    > Ale jak napisales, ze wprowadzili nam swoje, to mnie zaciekawilo - bo
    > mi sie kloci z wiedza ogolna.
    >
    > Niestety - nie chcesz podac nic, co by pomoglo odszukac ten konkretny
    > przypadek.

    Ale po co?

    > No to dostales przyklady trzech wezykow popularnego uzytku i zaden nie
    > jest "UL certified" :-)

    No i jeszcze dopisz co w ten sposób sobie samemu udowodniłeś.

  • 69. Data: 2016-09-28 03:17:59
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 września 2016 18:45:05 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Troche watpie.

    A ile to jest "tochę" w Twoim przypadku?
    Odlewane z alu wymienniki ciepła do wiszących kotłów gazowych, których nie da się
    HIP-ować, impregnuje się zawiesiną PVC w acetonie. Wcześniej Buderus tak impregnował
    swoje wymienniki z żeliwa, sądzę że do dzisiaj tak robi, ale już się tym nie
    interesuję. Jest bardzo duże prawdopodobieństwo że korpus silnika w Twoim samochodzie
    był tak impregnowany, no chyba że jeździsz Teslą. To jest proces powszechnie używany
    w realnym świecie. W Twoim- nie. To znaczy, "trochę" nie.

  • 70. Data: 2016-09-28 12:30:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Może z powodu wyższej odporności stalowego oplotu na ciśnienie w
    >podwyższonej temperaturze, a może dlatego że na zimnych skrapla się

    Moze faktycznie maja lepsze przepisy ... bo u nas to one maja metalowy
    oplot IMO z powodow dekoracyjnych.
    Bo plastikowe zbrojone tez sa, zreszta w wodociagach to zbrojenie IMO
    niepotrzebne, to tylko w tych z oplotem dali jakis cienki wezyk i peka
    bez oplotu.

    Zaraz ... do zimnej, a do cieplej ? Nie ma w Korei cieplej wody w
    lazienkach ?

> [...]
    >z zimną wodą od baterii umywalkowej do podgrzewacza.
    >Ale szedł po ścianie na widoku, jak zardzewieje to ktoś zauważy.

    No wlasnie niekoniecznie. Bo jak zardzewieje od strony sciany, to moze
    nie zauwazyc.
    Chyba, ze tam pedantow duzo i rdzawe wykwity ktos zauwazy i zglosi.

    A ciepla woda z tego podgrzewacza ? Fabryczna sztywna rura ?

    J.