  • 61. Data: 2013-07-12 23:12:09
    Temat: Re: Why mobile web apps are slow
    Od: Edek <e...@g...com>

    Po dyszczu posty rosną jak borowiki na puszczy...

    Dnia pamiętnego Fri, 12 Jul 2013 21:19:38 +0100, Bronek Kozicki wyjmując
    peta oznajmił:

    > niezupełnie. Kontekstem artykułu jest nie wykonywanie typowych stron www
    > , tylko aplikacji pisanych w języku JavaScript. Różnica polega na tym,
    > że strona www głównie obsługuje kontrolki i GUI a większość
    > "pożytecznych rzeczy" obsługuje serwer, natomiast aplikacja (mobilna,
    > czyli taka która ma działać również gdy sieć nie działa) musi wszystko
    > wykonać sama.

    Ta część posta odnosiła się do wyboru benchmarka, zupełnie niezależnie
    od JS czy innego języka. Poza tym chyba nie widziałeś WebGLa w akcji.

    BTW, jest Firefox OS i zastanawiam się jak będzie pasować do tego modelu.
    Teoretycznie wystarczy wziąć stronę www, zmniejszyć rozdzielczość i jest.
    A, jeszcze wziąć stare GUI aplikacji i po lekkiej modyfikacji uzyskać
    HTML5, który umieści się i na stronie i na fonie. Przy szybkim internecie
    ta różnica, którą opisujesz, może w ogóle nie istnieć. Nie wiem ile
    kosztują te fony ani jakie istnieje środowisko.

    --
    Edek

  • 62. Data: 2013-07-12 23:19:08
    Temat: Re: [OT] ortografia i interpunkcja
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pamiętnego Fri, 12 Jul 2013 22:01:37 +0200, Marek Borowski wyjmując
    peta oznajmił:

    > No fakt, ostanio zamiast pasjonatow pojawia sie pelno pedalkow w
    > garniturkach ktorzy trafaja na rynek zacheceni wizja duzych pieniedzy
    > ktore to im kreuja media.

    Właśnie chciałem coś rzec na temat norm skoro mówimy o dziwadłach. IMO
    normą jest wyglądanie jak inżynier, jasna koszula w kratkę, szyderczy
    uśmieszek i pusto pod kopułą. Zwłaszcza, że jak się zarabia trzy
    razy tyle co w Biedronce (ok, niektórzy 4 czy 5) to już jest się panem
    świata.

    Wśród takeigo stada pasjonat z definicji jest jakiś dziwny.

    --
    Edek

  • 63. Data: 2013-07-12 23:36:40
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pamiętnego Fri, 12 Jul 2013 22:31:10 +0200, Marek Borowski wyjmując
    peta oznajmił:

    > http://tajemnice.atari8.info/4_92/4_92_program.html
    >
    > O jeden del za daleko ;-).

    Trąci humorem Prawdziwego Młodego Zbuntowanego Programisty, ale i tak dobre.
    Przypomniałem sobie stare czasy, kiedy znałem Pascala i prawo Pascala.

    --
    Edek

  • 64. Data: 2013-07-13 00:27:26
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-07-12, Edek <e...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Ta część posta odnosiła się do wyboru benchmarka, zupełnie niezależnie
    > od JS czy innego języka. Poza tym chyba nie widziałeś WebGLa w akcji.

    Na dwustu megabajtach RAM-u? Bo to to jest podstawowym problemem.

> [...]
    > ta różnica, którą opisujesz, może w ogóle nie istnieć. Nie wiem ile
    > kosztują te fony ani jakie istnieje środowisko.

    Ale to nie połączenie jest podstawowym ograniczeniem na telefonoidach,
    tylko mała ilość RAM-u i tragicznie wolny (w porównaniu z desktopem)
    procesor.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 65. Data: 2013-07-13 00:54:07
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pamiętnego Fri, 12 Jul 2013 22:27:26 +0000, Stachu 'Dozzie' K.
    wyjmując peta oznajmił:

    > Na dwustu megabajtach RAM-u? Bo to to jest podstawowym problemem.

    Wróćmy do rozmowy za 2 lata ;) Głównym ograniczeniem jest bateria,
    ale do tego czasu powinni spłodzić kondensatory takie jak w
    niektórych autobusach ("tankują" co kilka przystanków w 20s).

    Fakt, benchmarki na fony mają swoje ograniczenia, nie pomyślałem. Przy
    czym gość mówił o JS ogólnie i moim zdaniem używał niezbyt reprezentatywnych
    benchmarków.

    > Ale to nie połączenie jest podstawowym ograniczeniem na telefonoidach,
    > tylko mała ilość RAM-u i tragicznie wolny (w porównaniu z desktopem)
    > procesor.

    Ale ja nie o tym. Próbowałem powiedzieć coś przy okazji nt. Firefox OS
    i szansy na przemodelowanie modelu rozwoju aplikacji mobilnych, oraz
    na desktopach, które umożliwia html5. Luźno związane z głównym tematem.

    Bardziej na temat: odkryłem niedawno, że strony gugla takie jak gmail
    czy inne z ciężkim JS z trudem dają się używać na kilkuletnim
    Atomie, a co dopiero mówić o mobilnych.

    --
    Edek

  • 66. Data: 2013-07-30 18:14:05
    Temat: Re: [OT: why firr is slow] Re: Why mobile web apps are slow
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Roman W" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:almarsoft.3089011164389834278@news.plus.net...

    > Możecie tez sobie dac buzi w ramach wzajemności, będzie przyjemniej.

    Sure?

  • 67. Data: 2013-08-12 19:32:19
    Od: Edek <e...@g...com>

    Szarym od mżawki świtem Tue, 30 Jul 2013 18:14:05 +0200, Ghost wyrzucił
    pustą ćwiartkę i oznajmił:

    Na pewno KF, staruszku.

    --
    Edek