  • 1. Data: 2009-06-22 13:03:36
    Temat: Windows, listing PCI spod CLI
    Od: "Tomasz \"rocku\" K." <r...@n...spam>

    Witam,
    w jaki sposób pod Windowsem (Server 2003) spod wiersza poleceń
    wyświetlić listing PCI z uwzględnieniem bus, device i function dla
    każdego urządzenia?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz "rocku" K.

  • 2. Data: 2009-06-22 17:30:53
    Temat: Re: Windows, listing PCI spod CLI
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Tomasz "rocku" K. <r...@n...spam> napisał(a):
    > Witam,
    > w jaki sposób pod Windowsem (Server 2003) spod wiersza poleceń wyświetlić
    > listing PCI z uwzględnieniem bus, device i function dla każdego
    > urządzenia?

    $buses = get-wmiobject -class "Win32_Bus" -namespace
    "root\CIMV2" -computername "."
    foreach ($bus in $buses) {
    if ($bus.BusType -eq 5) {
    $mos = (new-object System.Management.ManagementObjectSearcher)
    $mos.Query="Associators of {Win32_Bus.DeviceID='" + $bus.DeviceId + "'}
    WHERE AssocClass = Win32_DeviceBus"
    $mos.get() | foreach {$_.deviceid}
    }
    }

    Tu wyświetlane jest deviceid. Nie wiem co masz na myśli pisząc o bus i
    function. Bus to PCI, function nie widzę w menedżerze urządzeń.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2009-06-22 21:26:41
    Od: Kubaj <n...@i...org>

    Tomasz \"rocku\" K., Mon, 22 Jun 2009 15:03:36 +0200:

    > Witam,
    > w jaki sposób pod Windowsem (Server 2003) spod wiersza poleceń
    > wyświetlić listing PCI z uwzględnieniem bus, device i function dla
    > każdego urządzenia?

    Windows {2000 ; 2003} Resource Kit -- w tamecznych skryptach VBS
    znajdował się odpowiedni, parsowany przez konsolowy wshost, do listowania
    fizycznych urządzeń.
    Albo zapytanie do WMI:
    wmic path Win32_PnPEntity where "DeviceID like 'PCI\\%'" get Name,DeviceID [ /value
    ]
    -- to pewnie będzie to, co OP interesuje. Bus, Device i Function są
    skonkatenowane w DeviceID (i eskapowane).

    --
    Pozdrowienia,
    Kubaj

  • 4. Data: 2009-06-23 10:37:53
    Od: "Tomasz \"rocku\" K." <r...@n...spam>

    Kubaj pisze:
> [...]
    /value ]
    > -- to pewnie będzie to, co OP interesuje. Bus, Device i Function są
    > skonkatenowane w DeviceID (i eskapowane).

    Jesteś pewien? Zdaje się, że DeviceID powinno unikalnie identyfikować
    urządzenie, a bus, device i function to informacja o lokalizacji, która
    może ulec zmienie. Jeśli się mylę, to wiesz może w jaki sposób
    zdekodować DeviceID na bus, device i function? Na pewno nie jest to
    wprost skonkatenowane.

    Ostatecznie poradziłem sobie z problemem poprzez wylistowanie wszystkich
    DeviceID na szynie PCI z Win32_DeviceBus przez WMI, a następnie
    odczytuję z rejestru z klucza
    HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\CurrentControlSet\\Enum\
    \PCI\\ wartość
    LocationInformation dla każdej pozycji. Jednak zdaję sobie sprawę, że
    jest to rozwiązanie nieco na około i wciąż szukam lepszej alternatywy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz "rocku" K.

  • 5. Data: 2009-06-26 13:35:49
    Od: Kubaj <n...@i...org>

    Tomasz \"rocku\" K., Tue, 23 Jun 2009 12:37:53 +0200:

    > Jesteś pewien? Zdaje się, że DeviceID powinno unikalnie identyfikować
    > urządzenie, a bus, device i function to informacja o lokalizacji, która
    > może ulec zmienie. Jeśli się mylę, to wiesz może w jaki sposób
    Pobieżnie przyjrzałem się temu jeszcze raz -- przez nieporozumienie
    podałem Ci odpowiedź dla DeviceID -- pola Location information
    rzeczywiście nie widzę w WMI. Ponieważ Location jest obliczane z DeviceID
    (spekuluję tu, ale tak to wygląda przynajmniej w moim systemie), które
    jest globalnie unikalne, wnioskuję, że określa lokalizację logiczną a nie
    fizyczną.

    --
    Kubaj