  • 1. Data: 2009-06-22 18:31:28
    Temat: porownanie grafik
    Od: "Artur Halaczkiewicz" <a...@g...com>

    Zalozmy ze mam 10 bitmap w formacie RGB. I chce z nich wybrac ta najbardziej
    podobna do jedenastej.
    Moge porownac histogramy, moge porownac piksel po pikslu w RGB albo wyjac
    luminancje i ja porownywac.
    Ale jak okreslic ktora nich jest najbardziej podobna?! Tak zeby jedna cyfra
    okreslic ta jest podobna na 60% a ta na 90%?
    Macie jakis pomysl?
    pozdr
    arturh

    +----------------------------------+
    | www.txt2dots.com |
    | To create inscription or logo |
    | using small elements like |
    | coins, LEDs, matches etc. |
    +----------------------------------+

  • 2. Data: 2009-06-22 19:16:36
    Temat: Re: porownanie grafik
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Artur Halaczkiewicz wrote:
    > Ale jak okreslic ktora nich jest najbardziej podobna?!

    Zdefiniuj "podobna".

  • 3. Data: 2009-06-22 19:32:10
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 22 Jun 2009 20:31:28 +0200, "Artur Halaczkiewicz"
    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >Ale jak okreslic ktora nich jest najbardziej podobna?! Tak zeby jedna cyfra
    >okreslic ta jest podobna na 60% a ta na 90%?

    bardzo duzo ne ten temat papierow jest, na przyklad

    http://www.eurasip.org/Proceedings/Eusipco/Eusipco20
    04/defevent/papers/cr1247.pdf

    w szczegolnosci w kontekscie wyszukiania informacji graficznej w
    bazach danych

    Zagogluj na

    image similarity measure

    A.L.

  • 4. Data: 2009-06-22 20:45:15
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Artur Halaczkiewicz" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale jak okreslic ktora nich jest najbardziej podobna?! Tak zeby jedna cyfra
    > okreslic ta jest podobna na 60% a ta na 90%?

    Temat super ciekawy i rozwojowy.
    Nie do konca rozumiem, czy chcesz znalezc gotowy kod czy raczej chodzi
    o napisanie tego od nowa (na zaliczenie)?

  • 5. Data: 2009-06-23 06:59:30
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Artur Halaczkiewicz wrote:
> [...]
    > Ale jak okreslic ktora nich jest najbardziej podobna?! Tak zeby jedna cyfra
    > okreslic ta jest podobna na 60% a ta na 90%?

    Setki 8-) Pytanie raczej, do czego używasz relacji podobieństwa
    obrazów. Jak to określisz, to można zastanawiać się nad sposobem
    porównania.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 6. Data: 2009-06-23 18:54:40
    Od: "Artur Halaczkiewicz" <a...@g...com>

    Dzieki wszystkim za odpowiedz :)
    Probowalem stworzyc program ktory z miniaturek zdjec tworzy mozaike
    wielkiego zdjecia.
    cos w tym stylu:
    http://www.znalezionewsieci.pl/zabawa-z-obrazkami/wl
    asne-zdjecie-jako-mozaika-picartia
    http://mazaika.tripod.com/gallery.html
    i najpierw analizowalem jak robia ten efekt dostepne programy. I okazalo sie
    ze bardzo prymitywnie - dobieraja jedynie obrazki o podobnym odcieniu do
    tego jeszcze je podkoloruja i juz. Kiedys widzialem prace gdzie byl wziety
    rowniez pod uwage ksztalt na zdjeciu i zrodle ale wydaje mi sie ze to bylo
    ukladane recznie przez grafika...
    Ja probowalem odnalesc najbardziej podobne w kolorze i ksztalcie zdjecie do
    kwadratu mozaiki, tzn jezeli przez ten kwadrat przechodzi pozioma linia to
    szukalem zdjecia z np horyzontem. Ale leglem na okresleniu ktore z bazy
    zdjec jest najbardziej podobne to wzorcowego kwadratu.
    Mam nadzieje ze jasno napisalem o co mi chodzi :)

    --
    arturh

    +----------------------------------+

  • 7. Data: 2009-06-23 19:03:47
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Poszukaj o algorytmach wykrywania krawędzi. Potem w oparciu o nie można
    wygenerować kilka - kilkanaście - kilka tysięcy punktów i dopasowywać
    ich "zestaw" z zadanym prawdopodobieństwem - tak działają programy do
    robienia panoram, programy do rozpoznawania obrazów i do łamania captha ;)

    Michoo

  • 8. Data: 2009-06-24 08:16:50
    Od: gdL <g...@o...pl>

    ami/wlasne-zdjecie-jako...http://mazaika.tripod.com/
> [...]
    > zdjec jest najbardziej podobne to wzorcowego kwadratu.
    > Mam nadzieje ze jasno napisalem o co mi chodzi :)

    Najpierw musisz ustalić relację wielkości pomiędzy obszarem obrazu
    dużego i obrazem wstawianym jako klocek mozajki, czyli jaki obszar
    obrazu dużego będzie stanowić obszar obrazu małego (X px * Y px ).
    Stosunek wysM*n/szerM*n obrazu małego, to będzie stosunek ilości
    pikseli wysD/szerD obrazu dużego wziętego do porównania, co będzie
    stanowić naszą proporcję.

    np: stosunek px obrazu małego 300/200, a ja chcę n=25, wtedy 12/8 i
    tyle pikseli obrazu dużego będzie stanowić nasz obrazek mały. Obszarem
    każdego piksela dużego będzie 25x25 px obrazu małego.

    Następnie według tej relacji, wykonujesz szereg przekształceń :
    porównujących lub/i skalujących.

    Każdy z podobszarów obrazu małego ( w przykładzie 25x25 px ), dla
    wszystkich małych obrazów potencjalnie biorących udział w utworzeniu
    mozajki, oceniasz pod kątem :

    1* średniego koloru
    2* wariancji koloru w obszarze ( np 25x25 px)

    Rezultaty zapisane w tablicy porównujesz z wybranymi pikselami obrazu
    dużego, dla uzyskania najlepszego trafienia (ale już nie tylko dla
    obszaru, ale dla całego małego obrazu złożonego z obszarów) i
    wstawiasz.

    Liczbę operacji pomnóż x2,x4 albo x8, jeśli chcesz obracać obrazy i
    wykononywać przekształcenia lustra według jednej/obu osi obrazu.

  • 9. Data: 2009-06-24 08:30:27
    Od: gdL <g...@o...pl>

    On 24 Cze, 10:16, gdL <g...@o...pl> wrote:
> [...]

    Dodam jeszcze, że jeśli zastosujesz średnią ważoną parametrów 1* i 2*,
    to maksymalizując wagę 2* a zmniejszając 1* uzyskasz gorsze
    dopasowanie kolorystyczne, ale za to spełnisz postulat

    "Ja probowalem odnalesc najbardziej podobne w kolorze i ksztalcie
    zdjecie do

    A zwiększając wagę 1* za to najlepiej dopasujesz kolorystycznie.

  • 10. Data: 2009-06-26 22:02:22
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Artur Halaczkiewicz <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > ze bardzo prymitywnie - dobieraja jedynie obrazki o podobnym odcieniu...

    Najpierw taki algorytm:

    1) Tworzysz bazę obrazków
    2) Wszystkie obrazki w bazie skalujesz do takiego samego rozmiaru, np.
    do małego rozmiaru 5x5 pixeli.
    3) Obraz główny skalujesz też do możliwie małego rozmiaru, np. 100x100 pix
    4) Obraz główny wypełniasz losowo 400-oma małymi obrazkami.
    5) Liczysz sumę kwadratów różnic kolorów pomiędzy pixelami z obrazka
    głównego a świeżo utworzonego.
    6) Dokonujesz losowej zamiany położenia kilku obrazków. Także kilku
    losowych obrazków wymieniasz z bazą.
    7) Znów liczysz sumę kwadratów różnic...
    8) Jeśli nowa suma kwadratów różnic jest mniejsza to zachowujesz zmiany,
    jeśli większa to cofasz
    9) Jeśli nie znudziło Ci się oczekiwanie, to wracasz do punktu 6

    Następnie bym się zastanawiał jak można ulepszyć program.
    Np można stworzyć listę preferowanych współrzędnych. Podczas losowych
    zmian obrazki częściej mogą trafiać na preferowane współrzędne.

    A może ktoś zna optymalny algorytm takiego dopasowania o przyzwoitej
    złożoności?