  • Data: 2017-11-17 11:15:13
    Temat: Włączanie silnika dalekopisu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wróciłem ostatnio do projektu swojego interfejsu dalekopisowego.
    Projektuję właśnie PCB, która zastąpi prowizoryczną płytkę prototypową.
    Dodaję przy tej okazji kilka nowych funkcji, m.in. włączanie silnika
    dalekopisu z poziomu mikrokontrolera. I właśnie tutaj natknąłem się na
    pewne wątpliwości, które chciałem rozwiać.

    1) Zakładam wykorzystanie optotriaka z wykrywaniem zera (MOC3041)
    sterującego triakiem, który będzie załączał silnik. Nie udało mi się
    jednak dotrzeć do dokładnych parametrów silnika stosowanego w T100. Wiem
    właściwie tylko tyle, że został zaprojektowany z myślą o pracy przy
    napięciu AC 220V, nie znam jednak jego mocy.
    Nie mam w chwili obecnej możliwości wykonania wymiarów (brak dostępu do
    sprzętu), a i tak chciałbym dać tutaj rozsądny zapas. Czy coś w rodzaju
    standardowego BT138 będzie odpowiednim rozwiązaniem?
    2) Jak powinien wyglądać gasik dla takiego silnika? Jaki kondensator
    (typ i parametry) oraz rezystor powinienem zastosować?