  • Data: 2020-05-15 22:09:14
    Temat: Właczanie solenoidu -czym?
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Trwa dyskusja w wątku właczanie silnika przekaźnikiem.

    A ja mam podobny problem i może ktoś mi podpowie jak najlepiej rozwiązać.

    Solenoid 6ohm 12V DC (wychodzi coś koło 2A).
    Trzeba go uruchamiać na ułamek sekundy; chodzi o zwolnienie zapadki, dalej
    sprężyna robi swoją mechaniczną robotę.

    Czym to najlepiej ogarnąć.
    Myślałem o przekaźnikach, takich miniaturowych w DIP 16 bodaj, 1A/125VAC,
    2A/30V/DC.

    Kolega mówi; daj N-MOSFETY + dioda
    Nie ukrywam, że przekaźniki bardziej mi pasują bo to uniwersalniejsze
    rozwiązanie a muszę do tego zamówić PCB i może na przyszłość się przyda.

    Pytanie:
    Ale czy przekaźnik podziała długo czy też są to dla niego cieżkie warunki
    pracy?
    Uruchamianie tego solenoidu będzie może raz na 24 godziny, może 2..5 razy na
    dobę. W każdym razie ten rząd wielkości częstości.

    Proszę, może ktoś coś powie.

    Pozdrawiam

    jp

    --