  • 1. Data: 2018-10-02 08:01:31
    Temat: Włosi tez biora sie za sztrucle
    Od: p...@g...com

    https://tvn24bis.pl/moto,99/auta-z-silnikiem-diesla-
    ograniczenia-w-lombardii,872174.html

  • 2. Data: 2018-10-02 21:48:24
    Temat: Re: Włosi tez biora sie za sztrucle
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-02 o 08:01, p...@g...com pisze:
    > https://tvn24bis.pl/moto,99/auta-z-silnikiem-diesla-
    ograniczenia-w-lombardii,872174.html

    Ruch słuszny, ale szkoda tylko, że nie patrzy się na ekologię przy tym
    wszystkim. Jeśli ekologia miała by być brana pod uwagę, to żaden
    elektryk nie powinien zostać również wpuszczony do miasta.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 3. Data: 2018-10-02 21:56:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, October 2, 2018 at 8:01:33 AM UTC+2, p...@g...com wrote:

    http://www.geekweek.pl/news/2017-07-20/nowe-diesle-t
    ruja-nas-o-wiele-mniej-niz-benzyny_1662270/

    ;)

  • 4. Data: 2018-10-02 22:25:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bardzo zly ruch bo podwaza zaufanie obywatela do panstwa. Zakazy gwalca prawa nabyte.
    Stworzenie precedensu moze skutkowac rozszerzaniem uregulowan dotyczacych praw
    nabytych. Dzisiaj samochody a pojutrze odbieranie emerytur rudym. Wlasciwe
    rozwiazanie to czekanie az stare samochody same sie wykoncza. Ciekawe jak rozwiaza
    dostawy do malych sklepow, kurierow z paczkami, nieduze firmy robiace remonty. 160
    tysiecy dostawczakow ma zostac na parkingach. Przepis jest totalnie durny. W Polsce
    tez takie durnoty sa. Debata przed wyborami samorzadowymi w Lodzi. Oczywiscie pojawil
    sie temat dyzurny zanieczyszczenie powietrza. Jakis pacan mowi ze samochody i kominy
    smrodza. Inny trzezwy mowi ze w badaniach powietrze w Lodzi wychodzi bardzo dobrze. A
    ten pierwszy jak katarynka ze samochody i kominy truja. Nic tylko zastrzelic chuja.

  • 5. Data: 2018-10-03 07:00:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek S" <p...@s...com> wrote in message
> [...]
    > wszystkim. Jeśli ekologia miała by być brana pod uwagę, to żaden elektryk
    > nie powinien zostać również wpuszczony do miasta.

    Motywacją nie jest tutaj szerokopojęta ekologia tylko jakość
    powietrza w miastach, za którą odpowiedzialne są spaliny.

  • 6. Data: 2018-10-04 08:36:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-10-02 o 21:56, WS pisze:
    > On Tuesday, October 2, 2018 at 8:01:33 AM UTC+2, p...@g...com wrote:
    >
    > http://www.geekweek.pl/news/2017-07-20/nowe-diesle-t
    ruja-nas-o-wiele-mniej-niz-benzyny_1662270/

    > ;)

    Jak nie mają wyciętego dpf-a.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2018-10-05 17:25:48
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-03 o 07:00, Pszemol pisze:

    > Motywacją nie jest tutaj szerokopojęta ekologia tylko jakość
    > powietrza w miastach, za którą odpowiedzialne są spaliny.

    Domyślam się podtekstu. Jednakże jest to błędne myślenie, albo tylko ja
    nie dostrzegam w tym logiki. Zanieczyszczenie lokalne przerzuca się na
    globalne plus dorzuca się gratis kupę syfu do tej puli.

    Jeśli w ramach oczyszczania powietrza w miastach wyemitujesz znacznie
    więcej CO2 i zatrujesz środowisko bardzo kłopotliwymi w utylizacji
    odpadami ze zużytych baterii LiJon - to nie wiem czy to można korzyścią
    nazwać. Efekt cieplarniany z kopyta ruszy gdy tylko elektryki
    upowszechnią się a nie zmieni się konstrukcja baterii i wytwarzanie
    prądu - głównie z paliw kopalnych. Nie wiem jaki bezpośredni impakt na
    ludzi odpady LiJon będą miały - może ktoś tu na grupie będzie wiedział?
    Tak czy owak ucierpią wtedy nie tylko te "czyste" miasta ale również
    reszta populacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2018-10-05 17:32:22
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-02 o 21:56, WS pisze:
    > On Tuesday, October 2, 2018 at 8:01:33 AM UTC+2, p...@g...com wrote:
    >
    > http://www.geekweek.pl/news/2017-07-20/nowe-diesle-t
    ruja-nas-o-wiele-mniej-niz-benzyny_1662270/

    Sęk w tym, że nikogo to nie obchodzi. Lobbowany jest ten czy inny
    kierunek działań, nawet jeśli przynosi odwrotny skutek dla środowiska.
    Ciekawi mnie dlaczego ekologowie nie protestują przeciwko elektrykom...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2018-10-05 19:05:30
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    >
    > http://www.geekweek.pl/news/2017-07-20/nowe-diesle-t
    ruja-nas-o-wiele-mniej-niz-benzyny_1662270/

    No i git. benzyniaki też niedługo będą miały dpfy i skończą się te durne
    jazdy po dizelkach :-)

  • 10. Data: 2018-10-05 20:27:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 05.10.2018 o 19:05, z pisze:
    > No i git. benzyniaki też niedługo będą miały dpfy i skończą się te durne
    > jazdy po dizelkach :-)

    W hybrydy nie ładują dpfów ;-)

    --
    Pozdrawiam,